ویژگی های عکس پروفایل مناسب برای اینستاگرام

انتخاب کردن یک عکس پروفایل اینستاگرام ممکن است کمی طول بکشد و زمان‌گیر باشد. اما مطمئن باشید ارزش صرف وقت و تلاش را دارد. عکس پروفایل اینستاگرام ما اولین چیزی است که کاربران هنگام مشاهده پیجمان به آن دقت می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام دقت کافی داشته باشیم.

ابعاد مناسب برای عکس پروفایل اینستاگرام

قبل از شروع انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام، دانستن ابعاد این عکس بسیار مهم است چرا که همه‌ی ما می‌خواهیم تا جایی که ممکن است عکس پروفایل اینستاگرام ما واضح و با کیفیت باشد.

سایز عکس پروفایل اینستاگرام در تلفن‌های همراه 110*110 پیکسل و در نسخه دسکتاپ اینستاگرام، 180*180 پیکسل است که به صورت دایره‌ای شکل به نمایش در می‌آید. در نتیجه می‌توانیم سایز مناسب برای عکس پروفایل اینستاگرام که وضوح خوبی داشته باشد را 200*200 پیکسل انتخاب کنیم.

8 قانون برای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام

نکاتی که در ادامه برای شما شرح می‌دهیم، باعث زیباتر شدن پروفایل اینستاگرام شما و نام تجاریتان می‌شود. این نکات برای عکس پروفایل تمامی شبکه‌های اجتماعی مناسب است. البته اگر صاحب برند و کسب و کار هستید بهتر است عکس پروفایل تمامی شبکه‌های اجتماعی شما یکسان باشد.

1 – انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام متناسب با نوع اکانت

در مرحله اول باید تصمیم بگیریم که لوگوی تجاری برای عکس پروفایل اینستاگرام مناسب‌تر است یا عکس از خودمان. لوگوی تجاری برای صاحبان کسب و کار و برندها بهتر و در جایگاه مهمی قرار دارد چرا که انتخاب لوگو باعث می‌شود که فالوورهای وفادار شما در استوری و تایم لاین اینستاگرام به راحتی شما را پیدا کنند.

اینفلوئنسرها، بلاگرها، پرسونال برندها و اشخاص حقیقی بهتر است از عکس خود برای عکس پروفایل اینستاگرام استفاده کنند. این امر باعث می‌شود مخاطب شما ارتباط بیشتری با شما و پیجتان برقرار کند.

2 – عدم استفاده از عکس‌های خارج از مرکز در عکس پروفایل اینستاگرام

زوایای مختلف و عکس‌های خلاقانه، برای پست‌های اینستاگرام شما بسیار مناسب است. اما برای عکس پروفایل اینستاگرام بسیار مهم است که عکس یا لوگوی شما در مرکز تصویر قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که شما باید یک عکس به صورت مربع بارگذاری کنید.

انتخاب این عکس باید به گونه‌ای باشد که هنگام انتخاب آن برای عکس پروفایل اینستاگرام، به صورت دایره بریده می‌شود. اگر تصویر شما خارج از مرکز باشد، ممکن است هنگام برش آن قسمتی از عکس شما خارج از کادر بیفتد. در نتیجه برای گرفتن عکس پروفایل اینستاگرام، می‌بایست تمرکز عکس شما در وسط تصویر مستقر باشد.

3 – رعایت نور مناسب و کنتراست شفاف در عکس پروفایل اینستاگرام

ایجاد سایه‌های خاموش و ظریف در عکس پروفایل اینستاگرام به سختی نمایش داده می‌شود. مگر اینکه تفاوت آشکاری بین پس زمینه و سوژه عکس وجود داشته باشد. می‌توانید از رنگ‌های سفید، سیاه یا هر رنگی که لباس شما یا خود شما را از تصویر پس زمینه متمایز کند استفاده کنید. عکس گرفتن با پس‌زمینه‌ای کاملا متمایز و بعضا متضاد با رنگ‌بندی لباس موجب تمایز هر چه دقیق‌تر شما از بک گراند می‌شود.

4 – عدم استفاده از مد روز در عکس پروفایل اینستاگرام

انتخاب عکس‌های مد روز یا نشان دهنده رویداد خاص، تعطیلات و غیره برای عکس پروفایل اینستاگرام می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما این به آن معنی است که شما باید مرتب و به صورت مداوم عکس پروفایل اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید.

چنین کاری باعث می‌شود فالوورهایتان شما را در تایم لاین و استوری پیدا نکنند و آن‌ها را سردرگم کنید. از طرفی عوض کردن عکس پروفایل اینستاگرام به صورت مرتب و دائمی برای شما وقت گیر خواهد بود. یک عکس یا لوگو برای عکس پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید که دائما مجبور به تغییر دادن و به روز کردن آن نباشید.

5 – انتخاب عکس پروفایل اینستاگرامی زیبا و حرفه‌ای

انتخاب مناسب عکس پروفایل اینستاگرام ارزش هزاران محتوای حرفه‌ای را دارد و مانند کارت ویزیت شما برای مخاطبان جدید و بالقوه شما است. اطمینان حاصل کنید که زیبایی عکس پروفایل اینستاگرام شما همانند پست‌ها و استوری‌هایتان به فالوورهایتان نمایش داده می‌شود و حرفه‌ای بودنتان را برای آن‌ها به نمایش می‌گذارد.

برای مثال ممکن است یک بلاگر در حوزه عکاسی با دوربین خود عکس گرفته باشد یا یک بلاگر در حوزه موسیقی در استودیو شخصی‌اش عکس پروفایل اینستاگرام خود را بگیرد. بهتر است رنگ بندی عکس پروفایل اینستاگرام شما با رنگ بندی و تم پست‌ها و لوگوی تجاریتان هماهنگ باشد.

6 – عدم استفاده از عکس تمام قد – full body در عکس پروفایل اینستاگرام

ابعادی که پیشتر در مورد عکس پروفایل اینستاگرام گفتیم را به یاد بیاورید. این ابعاد بسیار کوچک است و اگر از عکس تمام قد یا full body استفاده کنید، تشخیص هویت شما در عکس پروفایل اینستاگرام تان را خیلی سخت می‌کند. بنابراین هنگامی که عکس پرفایل اینستاگرام خود را می‌گیرید به قاب‌بندی سر و سرشانه‌های خود در تصویر بسیار دقت کنید.

اگر از لوگو استفاده می‌کنید و نام تجاری شما طولانی است، از حرف اول نام تجاری خود، یا نماد یا رنگ بندی مخصوص به خود استفاده کنید تا هم جزییات را به خوبی نمایش دهید و هم برای مخاطبانتان قابل تشخیص باشد.

7 – برش و تغییر اندازه عکس پروفایل اینستاگرام

قبل از بارگذاری عکس پروفایل اینستاگرام، شما عزیزان می‌توانید با آماده‌سازی سایز آن بسیاری از دردسرها و مشکلات احتمالی هنگام بارگذاری را کاهش دهید. عکس خود را به صورت مربع برش داده و در صورت نیاز تغییر اندازه دهید. سایز 200*200 پیکسل بسیار مناسب است اما سایز بزرگتر از 500*500 پیکسل را پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا اینستاگرام آن را فشرده می‌کند و در صورت فشرده‌سازی پیش‌فرض توسط اینستاگرام احتمال افت کیفیت در عکی پروفایل اینستاگرام وجود خواهد داشت.

8 – برای عکس پروفایل اینستاگرام ، فقط یک عکس نگیرید

ممکن است وسوسه شوید که فقط با گرفتن یک عکس کار را تمام  کنید. حداقل 5 تا 10 گزینه مختلف برای عکس پروفایل اینستاگرام خود در نظر داشته باشید. لوکیشن‌ها و ژست‌های مختلف را امتحان کنید تا آنچه درباره برند شخصی شما در اینستاگرام نشان می‌دهد را به مخاطب خود نشان دهید.

هم‌چنین اگر مایل نیستید از یک عکس در همه شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید، می‌توانید از بین این عکس‌ها انتخاب کنید. در پایان باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که عکس پروفایل اینستاگرام شما روی جذب مخاطبان و برقراری ارتباط با آن‌ها بسیار موثر است. حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که داشتن یک لبخند ساده روی لبتان شاید تغییر چندانی در عکس پروفایلتان ایجاد نکند اما تاثیر به سزایی در دیدگاه مخاطبینتان نسبت به شما دارد.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: instagram help

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *