استوری اینستاگرام در سال 2016 به این اپلیکیشن اضافه شد. اکنون میلیونها کاربر به صورت روزانه برای اشتراک گذاری فیلم و عکسهای شخصی یا تجاری از استوری اینستاگرام استفاده میکنند. در این عنوان شما را با جزئیات استوری اینستاگرام آشنا خواهیم کرد؛ از نحوه بارگذاری آن گرفته تا استراتژیهای پیشرفته برای بهبود محتواهای شما به منظور رونق کسب و کار و برند شخصیتان.
مکانیزم استفاده از استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام در نوار بالایی تایم لاین اینستاگرام شما قرار میگیرد و شما میتوانید استوری بهترین دوستتان یا اکانتهای مورد علاقهتان را مشاهده کنید. در صورتی که استوری جدیدی گذاشته باشند اطراف عکس پروفایل آنها یک نوار رنگی تشکیل میشود. برای مشاهده استوری اینستاگرام اشخاص کافیست عکس پروفایل آنها را لمس کنید.
استوری اینستاگرام به صورت تمام صفحه به شما نمایش داده میشود. تمام محتوایی که در 24 ساعت گذشته پست شده باشد را به ترتیب از قدیمیتر به جدیدتر نمایش میدهد. هنگامی که استوری اینستاگرام را مشاهده کردید میتوانید با ضربه زدن به سمت چپ یا راست صفحه موبایل، به استوری قبلی یا بعدی بروید.
استوری اینستاگرام بر خلاف پست، گزینه لایک یا کامنت ندارد. تنها در قسمت پاسخ _ reply، میتوان متنی نوشت یا در قالب استیکر نسبت به آن استوری واکنش – reaction نشان داد که تنها برای فردی که آن استوری را گذاشته است قابل مشاهده خواهد بود.
نحوه پست کردن استوری اینستاگرام
برای ارسال استوری اینستاگرام باید نماد دوربین در سمت چپ بالای صفحه را انتخاب کنید. ( اگر اینستاگرامتان فارسی است، نماد دوربین در سمت راست بالا قرار دارد). یا میتوانید با کشیدن انگشت به سمت چپ، دوربین استوری را نمایان کنید. همچنین با کلیک بر روی عکس پروفایل خودتان نیز میتوانید به صفحهی بازگذاری استوری اینستاگرامتان وارد شده و با استفاده از دوربین یا حافظه تلفن همراه محتوای استوری خودتان را بارگذاری کنید.
پس از باز شدن دوربین استوری اینستاگرام، میتوانید یک عکس بگیرید یا فیلم ضبط کنید. سپس میتوانید از طیف وسیعی از فیلترهای اینستاگرام برای جذابتر شدن استوری اینستاگرام خود استفاده کنید یا متن، ایموجی، استیکر یا نقاشی به محتوای خود اضافه کنید. همچنین اگر در حافظه تلفن همراه خود عکس یا ویدئویی دارید میتوانید از آنها در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید.
پس از انتخاب عکس یا ویدیو برای استوری اینستاگرام، با انتخاب ایموجی – emoji برچسب یا sticker، به استوری اینستاگرام خود جذابیت بیشتری میبخشید. این برچسبها شامل شکلکهای مختلف، انتخاب مکان یا لوکیشن شما، دمای هوا، انتخاب باکس نظر سنجی، باکس سوال و غیره است. حتی با انتخاب هشتگ درست، شما عزیزان قادر هستید هشتگ اختصاصیتان را روی استوری اینستاگرام خود بگذارید.
استفاده از هشتگ و موقعیت مکانی – location در استوری
هنگامی که از هشتگ یا برچسب موقعیت مکانی در استوری اینستاگرام استفاده میکنید اگر شخصی در قسمت جستجوی اینستاگرام آن هشتگ یا موقعیت مکانی را جستجو کرد، ممکن است استوری شما برای او نمایش داده شود. البته به شرطی که پیج شما عمومی – public باشد. اگر صاحب کسب و کار یا برند خاصی باشید با زدن هشتگ یا موقعیت مکانی مناسب در استوری اینستاگرام خود میتوانید بازدید کنندههای جدیدی به پیج خود بیاورید.
استفاده از برچسب نظر سنجی – poll در استوری اینستاگرام
در استوری اینستاگرام برچسب نظر سنجی – poll نیز وجود دارد که این امکان را به شما میدهد تا سوالی بپرسید و از دوستان و مخاطبان خود نظرسنجی کرده و نتایج آن را ببینید. به کمک این برچسب شما میتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کنید و به آنها نشان دهید که نظرات آنان برای شما مهم است و آنها برای شما ارزشمند هستند.
استفاده از برچسب شمارش معکوس – countdown در استوری اینستاگرام
با استفاده از برچسب شمارش معکوس در استوری اینستاگرام، برای یک رویداد بزرگ یا عرضه یک محصول بین مخاطبان خود هیجان ایجاد کنید. برای مثال میتوانید قبل از عرضه یک محصول جدید یا تخفیف گذاشتن روی محصولات خود از شمارش معکوس در استوری اینستاگرام استفاده کنید. هنگامی که کاربر این برچسب را در استوری اینستاگرام شما انتخاب کند، پس از پایان شمارش معکوس اعلانی را در نوتیفیکیشن خود دریافت میکند و از شروع یا خاتمه آن رویداد بزرگ مطلع میشود.
افزودن استوری اینستاگرام به هایلایتها – Highlights
در سال 2017 اینستاگرام راهی برای نگه داشتن استوری اینستاگرام برای بیش از 24 ساعت به کاربران خود ارائه کرد. در کنار هایلایتها، بایگانی استوری اینستاگرام نیز معرفی شد که این امکان را به کاربران میداد که پس از پایان انقضا استوری اینستاگرام، به صورت خودکار در بایگانی شما ذخیره میشود و در صورت تمایل میتوانید مجددا آن را ارسال کنید.
پس از افزودن استوری اینستاگرام به هایلایتها، آنها به صورت دایرهای شکل در پروفایل شخصی شما قرار میگیرند که میتوانید آنها را دسته بندی کرده و هر بار که مایل بودید استوریهای جدیدی به آن اضافه کنید.
ایجاد استراتژی تولید و بارگذاری استوری اینستاگرام برای کسب و کار
استوری اینستاگرام نیز مانند دیگر جنبههای شبکههای اجتماعی برای موفقیت و دستیابی به اهداف خود نیازمند یک استراتژی است. در ادامه به بررسی استراتژیهای استوری اینستاگرام میپردازیم.
تولید یک الی هفت استوری اینستاگرام در روز
با انجام این کار میزان درگیری مخاطبان با پیج شما بیشتر میشود و در آینده کوتاه مدت تعامل بیشتری با پیج شما برقرار میکنند. میزان درگیری مخاطبان با این تعداد استوری اینستاگرام بالغ بر 70 درصد است. یعنی اگر بین یک تا هفت استوری اینستاگرام پست کنید، احتمال این که مخاطبان شما تا پایان آخرین استوری اینستاگرام شما باقی بمانند 70 درصد است.
ارسال استوری اینستاگرام در زمان مناسب
استوری اینستاگرام تنها تا 24 ساعت روی پیج شما باقی میماند. در نتیجه شما باید زمانی آن را پست کنید که بیشترین بازدید را داشته باشد. بهترین زمان ارسال برای هر اکانت و بر اساس رفتار مخاطبان و بیشترین میزان فعالیت آنها متفاوت است. در نتیجه با در نظر گرفتن رفتار مخاطبان خود، ساعاتی که بیشترین آمار بازدید استوری اینستاگرام شما را به خود اختصاص میدهد را پیدا کرده و طبق برنامه هر روز در راس آن ساعات استوری اینستاگرام خود را منتشر کنید.
با مخاطب خود رابطه دو طرفه ایجاد کنید
هنگامی که شبکههای اجتماعی برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفتند، هیجان زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه میتوانید با افراد معروف و برندها مستقیما صحبت کنید. به کمک استوری اینستاگرام میتوانید به راحتی با مخاطب خود تعامل کرده و ارتباط مستقیم و دوطرفه داشته باشید. به عنوان مثال میتوان برندهایی را مشاهده کرد که از طریق برچسب نظرسنجی و پرسش و پاسخ در استوری اینستاگرام به مخاطب خود تعامل ایجاد کرده و به سوالات آنها پاسخ میدهد.
به طور مداوم استوری اینستاگرام بارگذاری کنید
تداوم و استمرار رمز موفقیت در شکبههای اجتماعی است. مخصوصا در استوری اینستاگرام این امر بیشتر صدق میکند. از آنجا که استوری اینستاگرام تنها 24 ساعت در پیج شما باقی میماند، شما باید روزانه مطالب جدیدی ارسال کنید تا مخاطب خود را با پیجتان درگیر کنید.
از استوری ایسنتاگرام برای افزایش تعامل مردم با کسب و کار خود استفاده کنید
تبلیغات در استوری اینستاگرام عملکرد بهتری دارند و از آنجا که تبلیغات در استوری اینستاگرام نسبتا جدید است، زمان خوبی برای شروع و استفاده بهینه از استوری اینستاگرام است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات اینستاگرام به روش استوری اینجا کلیک کنید.
تبلیغات در اینستاگرام به روش استوری
در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.
عناوین مکمل
آموزش مرجله به مرجله بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله تغییر رمز اینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله دی اکتیو کردن اکانت ایینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله دیلیت اکانت اینستاگرام
ویژگی های استاندارد عکس پروفایل اینستاگرام
آموزش رفع بلاک اینستاگرام
آموزش رفع ریپورت اینستاگرام
آموزش ریپورت اینستاگرام
معرفی منابع معتبر به روز رسانی اینستاگرام
تکنیک های اداره پروفایل اینستاگرام
تکنیک های افزایش فالوور حقیقی اینستاگرام
تکنیک های نگارش بیو اینستاگرام
تکنیک های تولید محتوا در اینستاگرام