اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

ساخت پروفایل حرفه ای اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام

فهرست مطالب

طی رشد اینستاگرام در سال‌های اخیر بسیاری از صاحبان کسب و کار، بازاریابان و تمامی اشخاص به این موضوع فکر می‌کنند؛ که چگونه می‌توان از بستر اینستاگرام برای کسب درآمد استفاده کرد. بعضی از آن‌ها در حال حاضر هم مشغول کسب درآمد کلان از اینستاگرام هستند. در این عنوان به بررسی راه‌های بهبود پروفایل اینستاگرام برای جذب مخاطب و رونق کسب و کار می‌پردازیم.

ایجاد کسب و کار و به چشم آوردن یک برند در اینستاگرام تنها زمانی امکان پذیر است که شما عزیزان از کلیه موارد مربوط به ساخت پروفایل اینستاگرام آگاه باشید؛ و استانداردهای لازم برای هر یک از این موارد را به درستی رعایت کنید.

نگارش بیو مناسب برای ساخت پروفایل اینستاگرام

برای ساخت پروفایل اینستاگرام خود یک بیو مناسب بنویسید. هنگامی که یک کاربر وارد پروفایل اینستاگرام شما می‌شود، کمتر از 3 ثانیه فرصت باقیست تا او مجذوب پروفایل شما شود. انتخاب یک بیو مناسب زمان و تمرکز زیادی را می‌طلبد، چرا که جزو اولین چیزهایی است که مخاطب هنگام ورود به پروفایل اینستاگرام شما با آن مواجه می‌شود.

پس از ورود کاربر به پروفایل اینستاگرام شما، با خواندن بیو اینستاگرامتان متوجه می‌شود. شما چه فعالیتی دارید یا چه خدماتی را ارائه می‌کنید. همین امر باعث می‌شود مخاطب تصمیم بگیرد که پروفایل اینستاگرام شما را فالو کند. در نتیجه برای بیو مناسب خود، وقت و انرژی کافی صرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع؛ شما عزیزان می‌توانید عنوان بیو اینستاگرام را مطالعه کنید.

استفاده از تگ لینک در بیو پروفایل اینستاگرام

استفاده از لینک در ساخت پروفایل اینستاگرام

تنها جایی که در ساخت پروفایل اینستاگرام می‌توان لینک قابل کلیک قرار داد؛ بیو اینستاگرام است. بسیاری از کاربران از این لینک برای افزایش ترافیک صفحه اصلی وبلاگ یا وب سایت خود استفاده می‌کنند. بعضی افراد نیز پروفایل اینستاگرام خود را به Landing Page یک کمپین یا صفحه خاص لینک می‌کنند.

بسیاری از برندها نیز لینک خود را مرتبا بروز می‌کنند تا بازدید آخرین محتوای منتشر شده خود را بالا ببرند. شما نیز با قرار دادن یک پیوند در پروفایل اینستاگرام خود می‌توانید مخاطبانتان را به وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنید. همچنین در صورت در اختیار داشتن بیش از یک لینک برای بارگذاری در ساخت پروفایل اینستاگرام می‌توانید از ابزاری همچون زیلینک استفاده کنید؛ تا بیش از یک لینک را در قسمت linkinbio پیج خود قرار دهید.

پروفایل اینستاگرام - لینک این بیو
استفاده از لینک این بیو در پروفایل اینستاگرام

حالت بیزینسی پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام اخیرا مجموعه‌ای از ابزارهای تجاری را برای کمک به صاحبان مشاغل و برندها معرفی کرده است که به کمک آن‌ها می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. به همین دلیل ابتدا باید پروفایل اینستاگرام خود را به حالت بیزینس تغییر دهید. پس از اعمال این تغییر، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره کسب و کارتان درفرایند ساخت پروفایل اینستاگرام قرار دهید.

اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، آدرس ایمیل یا آدرس محل کسب و کارمان. همچنین با تغییر پروفایل اینستاگرام به حالت بیزینس، می‌توانید مشاهده کنید هر پست شما چند بازدید داشته است؛ یا کدام پست شما بیشتر به اشتراک گذاشته شده است. به طور کلی پروفایل اینستاگرام در حالت بیزینس، ابزار تجزیه و تحلیل پیج و اطلاعات دموگرافیک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

داشبورد پروفایل بیزینسی در اینستاگرام

استفاده از عکس پروفایل حرفه ای برای ساخت پروفایل اینستاگرام

عکس پروفایل نیز مانند بیو جزو اولین مواردی است که مخاطبان هنگام ورود به پروفایل اینستاگرام شما با آن مواجه می‌شوند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است. بسته به اینکه اینفلوئنسر یا صاحب برند و کسب و کاری خاص هستید، عکس پروفایل اینستاگرام خود را انتخاب کنید.

تنها به این نکته توجه داشته باشید که عکس پروفایل اینستاگرام باید برای مخاطبان شما به راحتی قابل تشخیص باشد. این امر باعث می‌شود فالوورها در تایم لاین اینستاگرام یا استوری‌ها شما را گم نکنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع، عنوان عکس پروفایل اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

ساخت پروفایل اینستاگرام - عکس پروفایل مهدی پورریاحی
استفاده از عکس پروفایل حرفه ای در پروفایل اینستاگرام

تعیین هدف برای پروفایل اینستاگرام

برای هر روش بازاریابی و فروش، مشخص کردن یک هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن بسیار مهم است. اگر می‌خواهید زمان و سرمایه خود را برای اینستاگرام هزینه کنید؛ باید مشخص کنید هدف نهایی که تمایل دارید به دستش بیاورید چیست. بر طبق آن پروفایل اینستاگرام خود را برنامه‌ریزی و سازماندهی کنید.

برای مثال می‌خواهید در پروفایل اینستاگرام خود محصولات یا خدماتتان را به نمایش بگذارید یا توجه عموم را نسبت به برند خود جلب کنید. می‌توانید در اکانت خود برای مشتریان بالقوه تبلیغ کنید یا اخبار و بروزرسانی‌های مربوط به برند خود را به اشتراک بگذارید.

تمامی این موارد اهدافی هستند که می‌توانید فرایند ساخت پروفایل اینستاگرام خود را بر مبنای آن‌ها سازماندهی کنید و تلاش کنید به این اهداف دست پیدا کنید. مشخص کردن این اهداف از قبل، به شما کمک می‌کند تا چهارچوب کاری خود را شکل دهید و تجارت خود را در اینستاگرام طبق برنامه آغاز کنید.

رعایت رنگ بندی و هویت بصری مناسب و انحصاری در ساخت پروفایل اینستاگرام

اگر نگاهی به موفق‌ترین پیج‌‌های اینستاگرام بیندازیم متوجه می‌شویم که آن‌ها از یکتم رنگی خاص و تم مخصوص به خود برای تولید محتوای پیج خود استفاده می‌کنند. به عبارتی این طیف رنگی و تم یک امضای کاری برای آنان به شما می‌رود. که به آنان کمک می‌کند تا پروفایل اینستاگرام آن‌ها از بقیه پیچ‌های مشابه متمایز شود.

برای مثال از رنگ بندی لوگو تجاری یک برند در رنگ بندی پست‌های پروفایل اینستاگرام آن‌ها نیز استفاده شده است که علاوه بر زیبایی پیج، به آن‌ها نظم و هویت می‌بخشد. شما عزیزان نیز سعی کنید در ساخت پروفایل اینستاگرام خود به سبک و تم محتوای بصری خود اهمیت دهید تا علاوه بر زیبایی، حس و حال خوبی نیز به مخاطبان خود القا کنید.

استفاده از ترکیب رنگی و هویت بصری مشخص

استفاده از فونت اختصاصی در ساخت محتوای پروفایل اینستاگرام

اگر در پروفایل اینستاگرام خود محتوایی منتشر می‌کنید که متن، نقش اساسی در آن محتوا دارد؛ از انتخاب یک فونت مناسب برای خود اطمینان حاصل کنید. بهتر است که فونت انتخابی شما با فونت وب سایتتان یا دیگر پلتفرم‌هایی که در آن محتوا منتشر می‌کنید؛ یکسان باشد چرا که به عنوان امضای کاری شما در نظر گرفته می‌شود.

با انتخاب یک فونت و استفاده از آن در تمامی پست‌های پروفایل اینستاگرام خود، به مخاطب کمک می‌کنید سریعتر شما را شناسایی کند. مخصوصا اگر اکثر محتوای منتشر شده شما عکس نوشته باشد و پیج شما را در اکسپلور اینستاگرام نیز دیده باشند.

استفاده از فونت اختصاصی برای محتوای اینستاگرام

برنامه زمانی مشخص برای انتشار محتوا

داشتن یک برنامه زمانی مشخص برای انتشار پست در پروفایل اینستاگرام به مخاطبان شما کمک می‌کند تا بدانند در چه بازه زمانی از شما انتظار انتشار محتوای جدید داشته باشند. این امر باعث می‌شود تا خیلی سریع‌تر به میزان حداکثری تعامل با مخاطبان خود دست پیدا کنید.

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مخصوص زمانبندی محتوای اینستاگرام، اپلیکیشن Preview است که با وجود بیش از 5 میلیون دانلود و با ثبت نزدیک به 75 هزار رای در گوگل پلی، امتیاز 4.4 از 5 را به خود اختصاص داده که نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های زمانبندی محتوای اینستاگرام امتیاز قابل توجهی محسوب می‌شود.

مدیریت پروفایل اینستاگرام
برنامه Preview برای مدیریت محتوای اینستاگرام

تحلیل موفق ترین پست های پروفایل اینستاگرام

بررسی روند کارتان در اداره و ساخت پروفایل اینستاگرام بسیار مهم است. بهتر است به طور مداوم به ارزیابی این بپردازید که کدام یک از اقدامات شما برگ برنده‌ای برای رسیدن به اهدافتان و کدام یک از اقداماتتان به ضرر شما تمام می‌شود. برای این منظور بهترین کار ارزیابی پروفایل اینستاگرام است. برای مثال، بررسی کنید کدام پست‌ها بازدید بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین به ارزیابی این بپردازید که چگونه تعداد پست‌هایی که در پروفایل اینستاگرام خود منتشر می‌کنید می‌توانند بر تعامل شما تاثیر بگذارند. کدام پست‌ها بیشترین آمار کامنت را داشته‌اند و دلیل هر یک از این موارد چیست. اینستاگرام ابزاری در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به راحتی پروفایل اینستاگرام خود را مورد ارزیابی قرار دهید. البته همانطور که پیشتر گفتیم ابتدا باید پروفایل خود را به حالت بیزینس تغییر دهید تا بتوانید از این ابزارها بهره ببرید.

ارزیابی عملکرد محتوای اینستاگرام

پاسخگویی به موقع به کامنت‌ها

پاسخ دادن به کامنت‌ها یک روش عالی برای ایجاد یک جامعه قوی در اینستاگرام است. هنگامی که یک شخص وقت می‌گذارد و کامنتی برای شما می‌نویسد بسیار مهم است که به آن توجه کرده و به کامنت‌های خود پاسخ دهید. انجام چنین کاری دو پیامد مثبت برای شما و پروفایل اینستاگرام شما دارد.

اولا باعث می‌شود میزان تعامل شما با مخاطبانتان بالا برود. کلید اصلی پیشرفت در اینستاگرام تعامل است. اینستاگرام از این موضوع خوشحال می‌شود و کم کم پروفایل اینستاگرام شما را وارد اکسپلور می‌کند. همین امر باعث افزایش روز افزون مخاطبان شما و رونق کسب و کارتان می‌شود.

در مرحله بعد اهمیت دادن به نظرات مخاطب باعث می‌شود یک تبلیغ نفر به نفر مثبت برای شما رخ بدهد. تحقیقات نشان داده شده در اینستاگرام نشان داده‌اند که افراد پس از مشاهده این تعامل با برند مورد علاقه خود، آن برند را به بسیاری از دوستان و اطرافیان نزدیک خود نیز معرفی کرده‌اند.

استفاده از هشتگ و هشتگ انحصاری در بیو و محتوای پروفایل اینستاگرام

هشتگ‌ روشی کاربردی و الزامی برای دسته‌بندی مطالب در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید با استفاده از هشتگ در پروفایل اینستاگرام خود، میزان بالایی از مخاطبان را به پیجتان جذب کنید. اما بسیار مهم است که هشتگ استفاده شده در زیر پست، به پستتان مرتبط باشد. توجه داشته باشید استفاده از هشتگ بی ربط به پست اینستاگرام شما، به ضررتان تمام خواهد شد. هر یک از افراد فعال در اینستاگرام حداقل یک بار وسوسه استفاده از هشتگ نامرتبط با پست را در ذهن خود داشته‌اند.

علاوه بر این موضوع می‌توانید هشتگ اختصاصی خودتان را نیز ایجاد کنید. این امر در روند ساخت برند شخصی شما بسیار مفید خواهد بود. استفاده از هشتگ انحصاری برند شخصی یا کسب و کارتان در بیو اینستاگرام به راحتی می‌تواند موجب رواج یافتن هشتگ موردنظر بین فالوورها و جامعه مخاطب شما شود. چنین نتایجی موجب وایرال شدن هر چه بیشتر محتوای اینستاگرام شما می‌شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید؛ استفاده درست و به جا از هشتگ های مرتبط به تعداد کافی، ارتباط مستقیمی با بازدید دریافت شده روی محتوای اینستاگرامی دارد.

رابطه تعداد هشتگ با میزان بازدید دریافتی محتوای اینستاگرام

استفاده از تبلیغات اینستاگرامی

در سال‌های اخیر اینستاگرام برای بهبود بستر تبلیغاتی خود، با بعضی برندها همکاری کرده و به نتایج عالی دست یافته است. طی کمپین‌های تبلیغاتی راه اندازی شده در اینستاگرام و نتایج آن، مشخص شد که تبلیغات در اینستاگرام بازده 2.8 برابر بیشتر از دیگر بسترهای تبلیغاتی برای شما خواهد داشت. با وجود قالب‌های مختلف تبلیغاتی مانند عکس، فیلم و استوری، پروفایل اینستاگرام شما می‌تواند یک مکان عالی برای تبلیغات و کسب درآمد باشد. از طرفی این تعامل بین دو برند می‌تواند بسیار مفید باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که مردم برای پیگیری احساسات خود، از مسافرت و مد گرفته تا ماشین و سرگرمی به اینستاگرام می‌آیند. آن‌ها می‌خواهند تبلیغاتی را ببیند که نشان دهنده علایق آن‌ها باشد. افرادی که در پروفایل اینستاگرام خود تبلیغ می‌کنند نیز می‌خواهند مخاطبان خود را به روش موثرتری هدف قرار دهند و نه به واسطه اطلاعات دموگرافیک مثل سن و جنیسیت افراد، بلکه از طریق تمایلات و علایق افراد به چیزهایی که دوست دارند؛ به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع، مقاله تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

استفاده از تبلیغات اینستاگرامی

برگزاری مسابقه اینستاگرامی

مسابقات یک روش بسیار عالی برای افزایش تعامل در میان مخاطبان شما در اینستاگرام هستند. با برگزاری مسابقه در پروفایل اینستاگرام خود می‌توانید مانند سایر برندها برای خود ارزش آفرینی و کسب درآمد کنید. مسابقات می‌توانند در قالب اشتراک عکس با هشتگ‌های مرتبط و هشتگ اختصاصی شما باشند.

علاوه بر این با گذاشتن کامنت و دعوت از دوستان برای کامنت گذاشتن یا لایک کردن یک عکس خاص در پروفایل اینستاگرام همراه است. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برگزاری مسابقه اینستاگرامی، می‌توانید به مطالعه عنوان مسابقه اینستاگرامی در آکادمی ادزیرو بپردازید.

برگزاری مسابقه اینستاگرامی و انتشار پست Giveaway روی پروفایل اینستاگرام

همراهی با جریانات روز در پروفایل اینستاگرام

هنگام مناسبت‌های مختلف مانند جشن سال نو، روز مادر، اتفاقات ورزشی مثل یک مسابقه فوتبال حساس یا هر روز به خصوص دیگری، شما می‌توانید در پروفایل اینستاگرام خود با آن جریان همسو شده و با مخاطبان خود به بحث و گفتگو بپردازید.

با استراتژی و برنامه ریزی قبلی می‌توانید در این ایام خاص بیشترین تعامل را با مخاطبان خود داشته باشید. به این منظور شما عزیزان می‌توانید با جستجویی ساده در اینترنت به کلیه مناسبت‌های موجود در تقویم میلادی و شمسی دسترسی داشته باشید تا با دقت هر چه تمامتر به تنظیم تقویم محتوایی خود بپردازید و مناسبت‌های لازم جهت تولید محتوا را در برنامه کاری خود قرار دهید.

استفاده مداوم از استوری

استوری اینستاگرام به بازاریابان این امکان را می‌دهد که داستان‌های بهتر و عمیق‌تری درمورد برند‌ها تعریف کنند. از آنجایی که انتشار بیش از یک الی دو پست در پروفایل اینستاگرام در طول روز توصیه نمی‌شود، می‌توانید با پست کردن استوری محتواهای جدیدی به انتشار بگذارید. استوری اینستاگرام این قابلیت را دارد که به تعامل قابل توجهی با کاربران خود دست پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، عنوان تبلیغات استوری اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

رشد استفاده از استوری اینستاگرام در سال های اخیر

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر – UGC

محتوای تولید شده توسط کاربر – User Generated Content به هر نوع محتوای تولید شده توسط مخاطبان شما گفته می‌شود. UGC می‌تواند به اشکال مختلفی مانند تصویر، فیلم، متن و غیره ارائه شود.

شما نیز می‌توانید کاربران و مخاطبان خود را تشویق کنید که لحظات و تجربیات به یاد ماندنی با برند شما را در سراسر اینستاگرام به نمایش بگذارند. این برای شما در قالب یک تبلیغ رایگان در سطح اینستاگرام است.

تشویق کاربران به تولید محتوای با کیفیت و ارسال آن برای شما یکی از بهترین راه‌های تولید محتوای رایگان برای بازاریابی در اینستاگرام محسوب می‌شود. تا جای ممکن محتوای با کیفیت تولید شده توسط کاربران را روی پروفایل اینستاگرامتان به اشتراک گذارید تا بهترین نتایج ممکن را در بازدیدهای اینستاگرام دریافت کنید.

استفاده از UGC در پروفایل اینستاگرام
استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر – استفاده از UGC

معرفی خلاقانه محصولات و خدمات در پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام بستری شگفت انگیز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در پروفایل خود، محصول یا خدماتتان را با روش‌های خلاقانه‌ای به نمایش بگذارید. هنگامی که از اینستاگرام به عنوان چهارچوبی برای تجارت استفاده می‌کنید؛ به این فکر باشید که چگونه می‌توانید از طریق این بستر، محتوای خود را به بهترین نحو ممکن منتشر کنید.

برای این منظور می‌توانید محصولات یا خدمات خود را با فیلم‌هایی که در پروفایل اینستاگرام به نمایش می‌گذارید؛ یا استفاده از محصولات خود در فضای واقعی توسط کاربران، داستان‌ها و تجربیات مشتری را به اشتراک بگذارید.

معرفی خلاقانه محصولات و خدمات در پروفایل اینستاگرام

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: later، buffer

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.