تکنیک های افزایش فالوور اینستاگرام

با توجه به بیش از میلیارد کاربر موجود در اینستاگرام، تقریبا برای همه‌ی کسب و کارها با هر اندازه‌ای تعداد زیادی فالوور حقیقی بالقوه برای افزایش فالوور حقیقی وجود دارد. این فالوورها ارزش دنبال کردن را دارند، چرا که اینستاگرامرها تا کنون به خوبی اثبات کرده‌اند که آمادگی مشارکت با کسب و کارها را هم در داخل و هم در خارج از اپلیکیشن را دارند. در نتیجه هر کسب و کاری در هر سطحی قابلیت استفاده از پتانسیل‌های اینستاگرام برای افزایش فالوور حقیقی و فعال را خواهد داشت.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



از ارقام که بگذریم، آیا وقت گذاشتن برای افزایش فالوور و جذب کاربران اینستاگرام ارزشش دارد؟

اگر کاربرانی که ما از آن‌ها صحبت می‌کنیم، حقیقی و متناسب با اهداف تجاری ما باشد، قطعا افزایش فالوور از میان چنین افرادی، برای کسب و کار ما ارزشمند خواهد بود. بیش از 80 درصد از کاربران اینستاگرام دست کم یک صفحه تجاری را فالو می‌کنند و هرماه بیشتر از 300 میلیون اینستاگرامر با برندها تعامل واقعی، مانند بازدید از وب‌سایت‌شان، جهت‌یابی موقعیت مکانی ثبت شده برند در اینستاگرام، یا تماس مستقیم از طریق تلفن، ایمیل و پیام دایرکت دارند.

اگه در حال حاضر برای افزایش فالوور حقیقی اینستاگرام مشغول انجام هیچ اقدامی نیستید، در حال از دست دادن مجموعه‌ای از طرفداران پرشوری هستید که می‌خواهند با شما در ارتباط باشند و تعامل بیشتری با شما و کسب و کارتان برقرار کنند.

غول چراغ جادو، عصا یا چوب جادوگری وجود ندارد!

افزایش فالوور

هیچ فرمول جادویی برای افزایش فالوور وجود ندارد و ساخته نشده است. البته سرویس‌هایی هستند که باعث افزایش فالوور غیر حقیقی یا غیرفعال می‌شوند که از طریق میانبرهای بی‌کیفیت مثل خرید فالوور فیک یا استفاده از ربات افزایش انجام می‌شوند. استفاده از هر یک از روش‌های نام برده ام، امکان آگاهی از برند یا بهره‌وری مالی در کسب و کار را از شما سلب می‌کند.

مزایا و هدف افزایش فالوور حقیقی

هدف شما وصل شدن به افراد واقعی است که خواستار محصول شما باشند به طوری که در محتوای شما مشارکت کنند و با شما به حفظ ارتباطی پایدار، بهره‌وری مالی و خرید و در نهایت ایجاد life time value بپردازند.

در صورت استفاده از شیوه‌های نام‌برده در افزایش فالوور هم‌چون استفاده از فالوور فیک یا ربات افزایش فالوور اینستاگرام، هیچ یک از اهداف نام برده برای شما عزیزان به حقیقت نمی‌رسد، چرا که هیچ رباتی باعث ایجاد life time value نمی‌شود و هیچ فالوور فیکی به فالوور فعالی که با  برند شما تعامل داشته باشد و برای کسب و کار شما ارزش آفرینی کند، تبدیل نمی‌شود.

راهکارهای افزایش فالوور واقعی و فعال اینستاگرام

باید بلد باشیم که چطور با افراد واقعی ارتباط بگیریم و بهتر از به جای افزایش فالوور حقیقی بگوییم به جذب فالوور حقیقی بپردازیم. همه‌ی این موارد با هنر ارتباط گرفتن با افراد در سوشال مدیا ارتباط مستقیم دارد. گاهی اوقات این ارتباط گرفتن در زمینه‌های مختلف کسب و کار و شرایط متناسب با آن‌ها متفاوت است. افراد در صورتی مخاطب ایده‌آل شما می‌شوند که محتوایی قوی ایجاد کنید تا بتوانید باعث افزایش فالوور به طرزی معنی‌دار و همراه با نتیجه تجاری شوید.

اکنون محتوای قوی، متناسب با آن نوع کسب و کار تعریف می‌شود. برای مثال محتوای قوی به منظور افزایش فالوور واقعی برای یک آژانس تبلیغات دیجیتال مارکتینگ، شاید به سادگی تولید یک ویدئوی استاپ موشن صورت گیرد.

اما طبیعتا فرایند افزایش فالوور برای رستورانی با درآمد ماهیانه چند صد میلیون، قطعا شامل تیم فیلمبرداری و تدوین تخصصی خواهد بود. در اینجا، روش این کار را با جزئیات کامل توضیح می‌دهیم؛ اما برای عملی شدن همه این استراتژی‌ها باید چند نکته را در نظر بگیریم که در عنوان پیش‌نیاز تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم.

بررسی روند افزایش فالوور از ابعاد مختلف

برای افزایش فالوور پشتکار داشته باشیم

با پشتکار، به افزایش فالوور از میان کاربران موجود در اجتماعات مختلف اینستاگرامی بپردازیم که با نام Instagram Communities  شناخته می‌شوند را از صفحات پر مخاطب گرفته تا صفحات همکاران و  حتی رقبا پیدا کنیم. سپس محتوای جذابی را برای این اجتماعات تولید کنیم تا علاوه بر ایجاد تعامل دو طرفه، با استفاده از تبلیغات و نمایش محتوای خودمان به اجتماعات این چنینی، آن‌ها را به کسب و کار خودمان علاقه‌مند کنیم و آنان را ترغیب به دنبال کردن کسب و کار خود کنیم

در کنار افزایش فالوور درست و اصولی کار کنیم

برخورداری از نظم و اصول در سوشال مدیا از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در افزایش فالوور است. به منظور نمایش پیروی از اصول و درستکاری خودمان به مخاطبین خودمان، تاییدیه‌های معتبر موردنیاز برای کسب و کارمان را دریافت کنیم. علاوه بر آن به نمایش تجربه‌ی خرید مشتریان بپردازیم. خدمت‌رسانی و فروش محصولات به مشتریان فعلیمان را با جامعه‌ی دنبال‌کنندگانمان به اشتراک بگذاریم تا تمایل بیشتری نسبت به خرید یا استفاده از خدمات خود را در فالوورهای جذب شده از طریق تکنیک‌های مختلف افزایش فالوور ایجاد کنیم.

هدفمند باشیم و اقداماتمان در مسیر افزایش فالوور را ارزیابی کنیم

در نهایت در پایان هر دوره از تولید محتوا و تبلیغات، فروش محصولات، ارائه خدمات و پشتیبانی از مشتریانی که از محصولات و خدماتمان استفاده کرده‌اند؛ به ارزیابی مقدار دقیق بازده فعالیتمان بپردازیم و دقیقا مشخص کنیم که چه مقدار به شاخص کلیدی عملکردمان در تولید و مدیریت محتوا، افزایش فالوور و ارائه محصولات و خدمات به مشتریانمان نزدیک شده‌ایم.

نتیجه‌ی استفاده از سرویس‌ها و ابزار افزایش فالوور ارزان، فیک یا غیر فعال

باید در نظر داشت که استفاده از شیوه‌های بی‌کیفیت افزایش فالوور که به اصطلاح فالوور آسان را در اختیار شما می‌گذارند اصلا به صلاح شما یا هیچ کسب و کار دیگری نیست. در صورت انجام چنین روشی و بروز مشکل برای کسب و کارتان کمکی از دست آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ساخته نیست.

بهترین عمل ثابت شده در چنین موقعیتی، پاکسازی اکانت سابق و بازگشایی اکانت جدید است که هر چه‌قدر هم نیاز به برنامه‌ریزی و صرف وقت و انرژی داشته باشد؛ از جمله اقدامات ضروری به حساب می‌آید که باید تحت چنین شرایطی به انجام برسد، در غیر این صورت نه تنها نمی‌توان از پتانسیل دنبال کنندگان فعلی کسب و کارمان استفاده کنیم، بلکه روند افزایش فالوورمان نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

قدم بعدی چیست؟

مهم‌ترین کار پس از شناخت اقدامات اولیه‌ی افزایش فالوور، تعیین استراتژی مدیریت و تولید محتوا در اینستاگرام است. این امر تقریبا تمام موارد مربوط به شما، ماهیت کسب و کار و هویت برندتان را شامل می‌شود. از این رو توصیه ما به شما عزیزان مطالعه‌ی عنوان پیش نیاز مدیریت و تولید محتوا در اینستاگرام هست.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

عناوین مکمل

آموزش تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام
آموزش مرجله به مرجله بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله تغییر رمز اینستاگرام
ویژگی های استوری استاندارد اینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله دی اکتیو کردن اکانت ایینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله دیلیت اکانت اینستاگرام
آموزش رفع بلاک اینستاگرام
آموزش رفع ریپورت اینستاگرام
آموزش ریپورت اینستاگرام
معرفی منابع معتبر به روز رسانی اینستاگرام
تکنیک های اداره پروفایل اینستاگرام
تکنیک های نگارش بیو اینستاگرام
ویژگی ‌های استاندارد عکس پروفایل اینستاگرام
تکنیک های تولید محتوا در اینستاگرام

منبع: later، اینستاگرام اسنپ فود

یک پاسخ

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *