ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام

بیو اینستاگرام اولین چیزیست که یک کاربر هنگام ورود به پیج اینستاگرام شما با آن مواجه می‌شود. شما عزیزان می‌توانید از طریق بیو اینستاگرام برند شخصی خود را به مشتریان معرفی کنید، با اشخاص ارتباط برقرار کنید.

همچنین می‌توانید توجه کاربران اینستاگرام را به خود جلب کنید. در این عنوان بهترین راه نوشتن بیو اینستاگرام و دلایلی که کاربران می‌بایست به خاطر آن‌ها شما را دنبال کنند را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های استاندارد بیو حرفه ای اینستاگرام

  • توضیحاتی پیرامون این‌که چه کسی هستید یا چه کاری انجام می‌دهید را به مخاطبینتان ارائه کند.
  • مخاطب خاص شما را با استفاده از کلمات کلیدی مورد هدف قرار دهد.
  • به وب سایت یا وبلاگ شما لینک شده باشد.
  • شخصیت شما و برند شخصیتان را به کاربران نشان دهد.
  • راهی برای ارتباط فالوورهایتان با شما وجود داشته باشد.

این موارد تنها چند نمونه از راه‌های نوشتن یک بیو اینستاگرام مناسب و خلاقانه است. اگر تصمیم دارید یک بیو اینستاگرام برای پیج خود بنویسید؛ می‌توانید از خلاقیت شخصی خود استفاده کنید و نکاتی که از نظر خودتان مهم است را به آن اضافه کنید. در هر صورت موارد ذکر شده را حتما در طول نوشتن بیو اینستاگرام مد نظر قرار دهید. در ادامه به بررسی جزء به جزء کلیه مواردی که در ویژگی های استاندارد بیو اینستا به آن پرداخته شد می‌پردازیم.

ویژگی های بیو حرفه ای اینستاگرام

مقدمه‌ای  بر بیو اینستاگرام

همانطور که شما عزیزان از آن آگاه هستید، بیو اینستاگرام بخشی از پروفایل شخصی شماست که در زیر نام کاربری شما قرار دارد؛ به کمک آن اطلاعاتی در مورد خود یا کسب و کارتان را به افرادی که شما را دنبال می‌کنند یا قصد فالو کردن شما را دارند می‌دهید. در بیو اینستاگرام می‌توانید به صورت مختصر اطلاعات تماس، آدرس وب سایت و دیگر اطلاعات مربوط به کسب و کار یا فعالیتتان را بنویسید.

هنگامی که شخصی وارد پیج شما می‌شود،  بیشتر برای جذب او فرصت ندارید و بیو اینستاگرام به شما کمک می‌کند به شخص نشان دهید که پیج شما ارزش دنبال کردن را دارد. نوشتن یک بیو اینستاگرام مناسب ممکن است کار راحتی به نظر برسد اما بسیار وقت گیر خواهد بود. در نهایت نتایجی که از آن حاصل می‌شود ارزش تک تک ثانیه‌هایی که روی آن صرف می‌کنید را خواهد داشت.

مراحل نوشتن بیوگرافی حرفه ای برای اینستاگرام

در ادامه با هم به بررسی کلیه مولفه‌هایی خواهیم پرداخت که در نوشتن بیو اینستاگرام مناسب برای پیج شخصی یا پابلیک شما عزیزان مناسب است. کلیه این مراحل شامل انتخاب نام مناسب، ارائه مهارت‌ها، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، استقرار لینک وب سایت، افزودن ایمیل و رعایت خلاقیت در نگارش متن بیو می‌شود. در نهایت ویژگی‌های استاندارد نگارش بیو اینستاگرام به عنوان ارزیابی نهایی تقدیم شما عزیزان می‌شود.

انتخاب نام مناسب در بیو اینستاگرام

در مرحله اول حتما نام خود را در بیو اینستاگرام ذکر کنید. اگر نام خود را در بخش نام و نام خانوادگی وارد کرده‌اید، لزومی به انجام این کار وجود ندارد. منظور از نام، نام کاربری اینستاگرامتان نیست. نامیست که شما را به آن اسم می‌شناسند. این نام، چه نام شخصیتان باشد و چه نام تجاریتان، افرادی که شما را در اینستاگرام جستجو می‌کنند، نام شما یا برند تجاریتان را سرچ می‌کنند.

در نتیجه با این کار مخاطبان شما راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند. پس اطمینان حاصل کنید نامی که در بیو اینستاگرام خود می‌نویسید، نامیست که مخاطبان و مشتریان شما به دنبال آن هستند. همچین می‌توانید در کنار نام خود به موارد دیگری مانند صنعت و کسب و کارتان، خدماتی که ارائه می‌کنید، تخصصتان یا هرچیزی که شما را به وسیله آن می‌شناسند نیز اشاره کنید.

استفاده از مهارت های خود در نگارش بیو اینستا

یک بیو اینستاگرام حرفه ای و مناسب، به طور واضح نشان می‌دهد که کسب و کار شما چیست و چه فعالیتی دارید. در نتیجه اگر مایلید به واسطه مهارت، حرفه، سرگرمی یا علاقه خاص خود شناخته شوید، باید این جزییات را در بیوگرافی اینستاگرام ذکر کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که چه چیزی شما را نسبت به رقبایتان متمایز می‌کند یا چه مهارت و تجربیات منحصر به فردی دارید که ممکن است مورد توجه کاربران و فالوورهایتان قرار بگیرد.

قرار دادن این اطلاعات در بیو اینستاگرام به عنوان یک مقدمه برای کسانی محسوب می‌شود که از پیج شما بازدید می‌کنند؛ و تعیین کننده این است که شما را فالو خواهند کرد یا خیر. در پیج‌های بیزینسی افراد می‌توان از بیو اینستاگرام به عنوان یک مینی رزومه یا خلاصه‌ای از قابلیت‌های فردی نام برد.

ارائه مهارت ها در بیو اینستاگرام
ارائه مهارت ها در بیو اینستاگرام

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در بیو اینستاگرام

استفاده از کلمات کلیدی در بیو اینستاگرام باعث می‌شود که بیو اینستاگرام شما منسجم‌تر شود و بازدید کنندگان پیج شما راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند. هنگام انتخاب کلمات دقت داشته باشید که این کلمات به شما و کسب و کارتان مرتبط باشد و به شما و مخاطبانتان ارزش بدهد.

استفاده از کلمات کلیدی صحیح در بیو اینستاگرام باعث می‌شود که مخاطب شما مورد هدف قرار داده شده و کمک می‌کند شما را بهتر بشناسند؛ و بدانند که چه چیزی به آن‌ها ارائه می‌کنید. کلمات کلیدی می‌توانند یک شعار تبلیغاتی زیبا نیز باشند.

کلمات کلیدی در بیو اینستاگرام
کلمات کلیدی در بیو اینستاگرام

قرار دادن لینک وب سایت یا کانال ارتباطی در بیو اینستاگرام

اینستاگرام بر خلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی درباره لینک‌های قابل کلیک قوانین سخت‌گیرانه‌تری دارد. تنها در بیو اینستاگرام خود می‌توانید یک لینک قابل کلیک بگذارید. بسیاری از مشاغل اینترنتی از این لینک برای ارسال فالوورها به صفحه اصلی وب سایت خود استفاده می‌کنند که این امر بسیار مفید است.

شما نیز می‌توانید از این طریق لینک وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید. در عین حال اینستاگرام بخش مجزایی را برای ارائه محصولات یا خدمات شما در اپلیکیشن قرار داده که شما عزیزان می‌توانید لینک مرتبط با این بخش را در بخش لینک وب سایت وارد نمایید.

استفاده از لینک در بیو اینستاگرام

در عین حال در صورت در اختیار داشتن لینک‌های بیشتر، برای هدایت بازدید کنندگان به تمامی لینک‌هایی که شما عزیزان به اشتراک آن‌ها می‌پردازید؛ می‌توانید از ابزاری هم‌چون زی لینک – zlink استفاده کنید تا لینک کانال‌های ارتباطی، حساب‌های کاربری یا وب سایت و لینک‌های مهم برای بازدید کنندگانتان را در آن قرار دهید.

استفاده از زیلینک در بیو اینستاگرام
استفاده از زیلینک در بیو اینستاگرام

افزودن ایمیل به بیو اینستاگرام

برای بعضی افراد گذاشتن لینک وب سایت در بیو اینستاگرام چندان ایده خوبی نیست چرا که یا از وب سایت شخصی یا تجاری برخوردار نیستند؛ یا ترجیح می‌دهند که ایمیل خود را در بیو اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

افزودن ایمیل در بیو اینستاگرام باعث می‌شود که ارتباط با شما راحت‌تر انجام شود؛ چرا که اگر تعامل شما با کاربرانتان زیاد باشد ممکن است گاهی فرصت چک کردن دایرکت خود را نداشته باشید.

وارد سازی ایمیل در بیو اینستاگرام، فضایی به دور از دغدغه‌های شبکه‌های اجتماعی را در اختیار شما می‌گذارد که بدون اسپم می‌توانید به امور تجاری یا اهداف بیزینسی خود و فالوورهایتان رسیدگی کنید. استفاده از ایمیل و وب سایت در بیو اینستاگرام به منظور حفظ ارتباط بیشتر با فالوورها به طور معمول انتخاب حرفه‌ای‌تری نسبت به دیگر راه‌های ارتباطی به حساب می‌آید.

در ایران استفاده از لینک وب سایت در بیو اینستاگرام می‌تواند شانس بیشتری را برای ایجاد تعامل از سوی کاربران را در داشته باشد تا استفاده از ایمیل.

رعایت خلاقیت در نگارش بیو اینستاگرام

به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر حفظ شخصیت حرفه ای و کاری خود در بیو اینستاگرام؛ جنبه سرگرم کننده پیج خود را نیز به نمایش بگذارید. بیو اینستاگرام خود را خیلی خشک و رسمی نکنید. برای این منظور می‌توانید در بیو اینستاگرام خود از ایموجی نیز استفاده کنید. با استفاده از ایموجی می‌توانید به گونه‌ای دقیقتر به توصیف زمینه کاری یا شخصیت خودتان بپردازید.

اگر کمپین تبلیغاتی دارید یا از هشتگ مخصوص به خود یا کسب و کارتان استفاده می‌کنید؛ نوشتن این هشتگ در بیو اینستاگرام کمک زیادی به مشارکت و تعامل مخاطب با پست‌های شما می‌کند. برخورداری از یک هشتگ اختصاصی و اضافه کردن آن به بیو اینستاگرامتان کار را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند.

در پایان اضافه کنیم که یک بیو اینستاگرام حرفه ای و کاربردی، برای اولین بار در ذهن مخاطب حس خوبی ایجاد می‌کند. در ادامه کاربران را ترغیب می‌کنند تا شما را فالو کنند.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: later، tailwindapp

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *