اقدامات پایه برای تولید محتوا در اینستاگرام و دریافت آموزش به‌منظور تولید محتوا، زیرساخت اصلی ما در فرایند تولید محتوا در اینستاگرام را تشکیل می‌دهد. در نتیجه، تک تک امور مربوط به تعیین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام از فعالیت کسب و کار ما در شبکه‌های اجتماعی می‌بایست با دقت و ظرافت خاصی مورد مطالعه قرار گیرد.

پس از تعیین استراتژی محتوا کلیه اقدامات لازم می‌بایست با برنامه‌ریزی پیش رود. علاوه بر برنامه‌ریزی، اقدامات لازم جهت تولید محتوا در اینستاگرام می‌بایست طبق برنامه‌ریزی که بر اساس استراتژی محتوا مشخص کرده‌ایم به نظم و هماهنگی کاملی به انجام برسد.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



مقدمه‌ای بر تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام
تعیین استراتژی مدیریت و تولید محتوا در اینستاگرام

استفاده از هر یک از پلت فرم‌های دیجیتالی، بدون طرح، نقشه یا استراتژی، نتیجه‌ای به غیر از هدر رفتن منابع سرمایه و انرژی را در پی ندارد و در عین حال بازگشت سرمایه ضعیفی را در پی خواهد داشت که به آن weak ROI نیز گفته می‌شود. اینستاگرام هم از این قاعده مستثنا نیست و در مواردی خاص تولید محتوا در اینستاگرام بیش از هر پلت فرم دیجیتالی دیگری نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی دارد.

چه از صفر شروع کرده باشیم و چه مشغول ساماندهی فعالیت‌های گذشته در صفحات کسب و کارمان در شبکه‌های اجتماعی کسب و کارمان باشیم؛ در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام، می‌بایست اهدافمان را از پیش تعیین کرده باشیم تا قادر به تفکر و برنامه‌ریزی برای کسب اهداف از پیش تعیین شده کسب و کارمان باشیم.

با رعایت نظم در تولید محتوا در اینستاگرام، فالوورهایی که برای رسیدن به اهداف تجاریمان لازم داریم را جذب کنیم. به منظور دستیابی به چنین اهدافی هم طبیعتا به پیروی از آموزش و مطالعه در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام نیاز خواهیم داشت، پس با ما همراه باشید.

مکانیزم تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام
پردازش فعالیت و ارتباطات رقبا و همکاران

مکانیزم تولید محتوا در اینستاگرام عبارت است از تعیین طرح اولیه، استراتژی محتوا و ایجاد نقشه‌ی تولید محتوا در اینستاگرام. ابتدا به ایجاد طرح اولیه و نقشه‌ی راه برای تولید و ارائه محتوا در اینستاگرام کسب و کارمان نیاز داریم. سپس به تعیین فعالیت‌های موردنیاز برای تولید و ارائه آن در اینستاگرام می‌پردازیم.

سپس به تیمی متشکل از افراد موردنیاز برای اقدام بر اساس برنامه‌ریزی و تولید محتوا در اینستاگرام نیاز داریم تا به طور منظم و با کیفیت مشخصی به تولید محتوا پیرامون محصولات، خدمات و داستان کسب و کار ما بپردازند. پس از مدتی فعالیت و برخورداری از محتوای موردنیاز برای ارائه در اینستاگرام کسب و کارمان، فعالیت خود روی صفحه‌ی اینستاگرام کسب و کارمان را شروع می‌کنیم.

پس از هر دوره فعالیت مستمر برای تولید محتوا در اینستاگرام می‌بایست به ارزیابی فعالیت‌های تولیدی و تبلیغاتی خودمان در این رسانه بپردازیم. برای مثال اگر طی یک بازه‌ی زمانی یک ماهه به تولید محتوا و تبلیغات پیرامون محتوای تولیدی خودمان در اینستاگرام پرداخته‌ایم، در پایان این بازه‌ی یک ماهه به ارزیابی تاثیر تولید محتوا و تبلیغات خودمان در این رسانه بپردازیم.

اقدامات جانبی پیرامون تولید محتوا در اینستاگرام

یکی از مواردی که باید برای تولید محتوا در اینستاگرام زیر نظر گرفت، این است که آیا تعیین استراتژی و فعالیت مداوم در اینستاگرام؛ بدون ارزیابی فعالیت‌ها، ارتباطات، فالوورها و شیوه‌ی کاری همکاران و رقبا در اینستاگرام امکان‌پذیر است یا نه؟ قطعا امکان‌پذیر است اما حرفه‌ای نیست.

در نتیجه هر کسب و کاری می‌بایست بی هیچ عذر و بهانه‌ای به رصد کردن رقبا و همکارانش در اینستاگرام بپردازد. مهم نیست این عمل تا چه حد نیازمند صرف زمان و انرژی است، تنها چیزی که برای ما حائز اهمیت است، به دست آوردن اطلاعات بیشتر و الگوبرداری بهتر از الگوی فعالیتی این افراد برای تولید محتوا در اینستاگرام است.

باید به یاد داشته باشیم که در تولید و ارائه محتوا در هیچ یک از پلت فرم‌های دیجیتالی، بدون مشاهده‌ی محتوای تولید شده توسط دیگران، قادر به الهام گرفتن و تولید محتوای مناسب نخواهیم بود. اگر هم تولیدی صورت گیرد آنطور که باید تاثیرگذار و با کیفیت نخواهد بود. تحقیق و بررسی کلید موفقیت در بازاریابی و تولید محتوا در اینستاگرام محسوب می‌شود.

مزایای ارزیابی همکاران و رقبا برای تولید محتوا در اینستاگرام

ظاهر یک فالوور واقعی برای کسب‌ و کاری در جایگاه، صنعت یا محل استقرار ما به چه شکل می‌تواند باشد. به عبارت دیگر شناسایی و تعیین پرسونا متناسب با کسب و کارمان برای تولید محتوا در اینستاگرام.

شیوه‌ی تولید محتوا در اینستاگرام و نوع محتوایی که کسب و کاری در جایگاه ما به اشتراک می‌گذارد به چه شکل است و آیا آن نوع محتوا اثربخش خواهد بود یا خیر. چنین ارزیابی به راحتی از اینسایت صفحات بیزینسی قابل مشاهده است.

با ارزیابی رقبا یا همکاران به ارزیابی انتظارات مخاطبین از زمان‌بندی و نوع محتوای تولیدی می‌پردازیم که مخاطبین هر چندوقت یکبار انتظار انتشار و تولید محتوا در اینستاگرام کسب و کار ما را دارند.

الگو‌برداری از طریقه‌ی ارتباط بقیه‌ی کسب و کارها با فالوورها و مخاطبینشان.

مشاهده‌ی هشتگ‌های کلیدی و برند شده در صنعت یا کسب و کاری که مشغول فعالیت در آن هستیم و به تولید محتوا در اینستاگرام آن می‌پردازیم.

داستان پردازی برای تولید محتوا در اینستاگرام

شاخ به شاخ دو ماشین با سرعت بالا و تعریف داستان کسب و کار در تولید محتوا در اینستاگرام!

تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام
شاخ به شاخ دو ماشین با سرعت بالا و تعریف داستان کسب و کار!

به مطالعه این داستان بپردازید: دو خودرو با سرعت بالایی با هم شاخ به شاخ می‌شوند. خبر خوب این است که راننده‌ها زنده مانده‌اند؛ اما خبر بد این است که شما عامل برخورد این دو خودرو را نخواهید دانست. همچنین قرار نیست پاسخ سوالات دیگری که از سر کنجکاوی برای شما به وجود می‌آید را بشنوید چرا که من قرار نیست به تعریف این داستان ساختگی ادامه دهم. شاید هیچ‌وقت مرا به خاطر بازی کردن با حس کنجکاویتان نبخشید، اما این ناکامی ارزش پدیده‌ای که همین حالا با آن روبرو شدید را دارد.

حس کنجکاوی ذاتی انسان، چنین چیزی را ایجاب می‌کند که با دقت هر چه تمامتر به دنبال کردن هر داستان و طرح سوالات و فرضیاتی پیرامون داستان‌ها بپردازد و این تکنیک به طور ویژه‌ای در تولید محتوا در اینستاگرام کاربرد دارد. عدم آگاهی از مسیر و هدف داستان یا عدم دستیابی به پاسخِ سوالات و فرضیات طرح شده توسط ذهن ما، درست مثل یک ناکامی بزرگ در ذهن و روح ما انسان‌ها باقی می‌ماند.

این همان غریضه‌‌ی بی همتایی است که بلاگرها و به اصطلاح داستان‌سرایان اینستاگرامی برای بالا بردن جذابیت در تولید محتوا در اینستاگرام از آن استفاده می‌کنند. این حس ناگزیر در ما انسان‌ها، همیشه ما را به دنبال کردن موضوعی خاص و دنباله‌دار تشویق می‌کند. در انتها این شما هستید که مشخص می‌کنید آیا دوست دارید داستان کسب و کارتان را برای فالوورهایتان تعریف کنید یا خیر.

شاید فکر بدی نباشد که در تولید محتوا در اینستاگرام کنجکاوی فالوور را با نشان دادن مراحل ساخت محصول‌ یا ارائه خدمات ارضا کنید یا برای نزدیک شدن فالوورها به کسب و کارتان، دیدگاه یکی از نیروهای انسانی نسبت به کاری که انجام می‌دهد را به اشتراک بگذارید. یا با به نمایش گذاشتن سبک زندگی مشتری‌ها یا نیروی انسانی، یک جایگاه آرمانی برای برند ایجاد کنید.

معرفی کشمون به عنوان نمونه در تعریف داستان برای تولید محتوا در اینستاگرام

تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام
معرفی اینستاگرام کشمون

مثال بارز چنین نوآوری رو می‌شه در برند کشمون مشاهده کرد – برای مشاهده‌ی اینستاگرام کشمون اینجا کلیک کنید. برندی بسیار کارآمد در عرضه زعفرون به صورت بین‌الملل که با تعریف داستان از معرفی خودشون تا نیروی انسانی دوست داشتنیشون که کشاورزانی زحمت‌کش در دل خراسان هستن، آن چنان به تحریک کنجکاوی فالوورهاشون می‌پردازن که دنبال کنندگانشون با جون و دل به قصه‌های تعریف شده توسط این برند گوش میدن و به اشتراک میذارنشون.

درسته که نباید استراتژی و آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رو محدود به یک جنبه کنید اما لازمه که یک وجهه و شخصیت ثابت و یک سناریوی کلی داشته باشید. پست‌هاتون باید خیلی راحت با یک نگاه تشخیص داده بشن. اگه نمی‌تونید همه عناصر محتواتون رو در یک داستان کلی جا بدید می‌شه اون ها رو بین شبکه‌های مختلف اجتماعی تون پخش کنید تا این‌طوری هرکدوم یک داستان مشخص داشته باشن. علاوه بر این استفاده از رنگ یا ترکیب رنگیِ خاصِ برندتون، کمک شایانی به هویت بصری شما می‌کنه.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

عناوین مکمل

آموزش مرجله به مرجله بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله تغییر رمز اینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله دی اکتیو کردن اکانت ایینستاگرام
آموزش مرحله به مرحله دیلیت اکانت اینستاگرام
ویژگی های استاندارد عکس پروفایل اینستاگرام
ویژگی های استوری استاندارد اینستاگرام
آموزش رفع بلاک اینستاگرام
آموزش رفع ریپورت اینستاگرام
آموزش ریپورت اینستاگرام
معرفی منابع معتبر به روز رسانی اینستاگرام
تکنیک های اداره پروفایل اینستاگرام
تکنیک های افزایش فالوور حقیقی اینستاگرام
تکنیک های نگارش بیو اینستاگرام
تکنیک های تولید محتوا در اینستاگرام

منبع: later، اینستاگرام کشمون