اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری

تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری - استراتژی بازاریابی اینستاگرامی

فهرست مطالب

یکی از مواردی که به طور معمول فعالین کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام با آن درگیر هستند؛ چگونگی “تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری” و همینطور “روش جذب فالوور در اینستاگرام است.

در این عنوان سعی داریم تا با اشاره به چند مورد از ساده‌ترین نکات موردنیاز برای ایجاد ارتباط تبدیل فالوور های اینستاگرام به مشتری با شما همراه باشیم. در این عنوان به موارد زیر خواهیم پرداخت.

  • استفاده از قسمت Polls یا نظرسنجی‌ها در استوری
  • برخورداری از یک پیام مستقیم و حساب شده برای مخاطبانمان
  • ارسال پیام دایرکت به فالوورها و مخاطبانمان

نوع و جنس ارتباط با فالوور اینستاگرام

فالوور اینستاگرام - جنس ارتباط با مشتری

حتی اگر در اینستاگرام تازه‌کار باشیم؛ می‌توانیم درآمد خوبی کسب کنیم. همه ما به هر نحوی یا در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستیم یا مشغول پیدا کردن راهی برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی پر رونقیم. اگر نگاهی به فیلترها، استورهای اینستاگرام و استیکرهای آن بیندازیم؛ متوجه می‌شویم که اینستاگرام قطعاً فضای سرگرم‌کننده‌ای دارد.

اگر ما مشغول کسب درآمد جدی هستیم، بهتر است به فکر راهی برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری باشیم. حتی اگر در اینستاگرام تازه کار محسوب می‌شویم، باز هم می‌توانیم نتایج ملموسی از کسب و کار خود داشته باشیم. در ادامه این عنوان با ما همراه باشید تا با هم به مطالعه‌ی 3 اقدام موثر برای تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری بپردازیم.

حتی اگر مبتدی  هستید با ما به مطالعه‌ی این عنوان بپردازید! در این عنوان به بررسی این که چگونه با فالوور یا شخصی که در پست اینستاگرام ما کامنت مثبت یا حتی منفی گذاشته؛ تعامل برقرار کرده و فالوور موردنظر را به مشتری تبدیل کنیم.

ااستفاده از Polls برای نظرسنجی‌ها در استوری‌های اینستاگرام

استفاده از polls اینستاگرام برای تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری

اولین استراتژی پیشنهادی ما برای تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری، استفاده از نظرسنجی – polls در استوری‌هاست. این یک اصل ثابت شده است که فالوورها دوست دارند نظرات و احساسات خود را به اشتراک گذارند تا احساس تعلق به یک جامعه را تجربه کنند.

یکی از راه‌های ساده و موثر برای تشویق فالوور اینستاگرام نسبت به شرکت در نظرسنجی اینستاگرام استفاده از تکنیک‌های ارائه شده در اینستاگرام برای نظرسنجی است. درست حدس زدید؛ دقیقا به Polls یا نظرسنجی اینستاگرام اشاره داریم. ما می‌توانیم از  نظرسنجی اینستاگرام برای ایجاد یک جمع‌بندی از تحقیقات میدانی در زمینه کسب و کار خود استفاده کنیم.

نکات مرتبط با برگزاری نظرسنجی اینستاگرامی

از چه نوع نظرسنجی در اینستاگرام استفاده کنیم؟

ما می‌توانیم از نظرسنجی اینستاگرامی در قالب “اسلاید”، “سوالات چند گزینه‌ای”، “سوالات بله یا خیر” یا قسمت Ask me a question (در اینستاگرام فارسی: سوالی از من بپرسید)  استفاده کنیم.

  • چگونه از نتایج نظرسنجی برای بهبود کسب و کار استفاده کنیم؟

این مسئله هم‌چنان در انتخاب نوع نظرسنجی اینستاگرامی می‌تواند به ما کمک کند.

  • آیا سوالی که ما در نظرسنجی می‌پرسیم واضح است یا نه؟

توجه داشته باشید که اگر سوال نظرسنجی ما پیچیده باشد؛ مردم زحمتی برای پاسخ دادن به آن به خود نمی‌دهند. آن‌ها فقط استوری ما را رد می‌کنند.

مثال:

به عنوان مثال، اگر شما معلم یا مربی ورزشی هستید، ممکن است بخواهید نظرسنجی پیرامون یک تجربه دردآور در تمرینات ورزشی منتشر کنید. در این مورد شما می‌توانید از سوال “بله یا خیر” استفاده کنید و از فالوور های اینستاگرام و شاگردان خود بپرسید که آیا آن‌ها تلاش می‌کنند که در طی روز، تمرینات خود را انجام دهند یا خیر؟

اگر اکثر فالوور ها جواب مثبت دادند؛ اکنون شما می‌دانید که برای فالوور های اینستاگرام پرمشغله خود باید محتوای بیشتری با تمرکز بر تمرینات روزانه کوتاه مدت ایجاد کنید.

ارائه پیامی مستقیم و حساب شده به فالوور های اینستاگرام

درواقع ما می‌توانیم پیام‌های خود را برای شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به شکل مستقیم به اشتراک بگذاریم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که روی نتایج نظرسنجی خود ضربه بزنیم و سپس آیکُن ارسال پیام که شبیه به یک هواپیمای کاغذی است را انتخاب کنیم تا قسمت دایرکت اینستاگرام برای ما باز شود.

نکات ریزی وجود دارد که ما می‌توانیم به شرکت‌کنندگان نظرسنجیمان بگوییم. ابتدایی‌ترین کار این است که به آن‌ها یک راهنمایی ساده در زمینه فعالیت‌های خود بدهیم. به مثال بخش قبل باز می‌گردیم. اگر فالوور های اینستاگرام ما “بله” را انتخاب کردند و در تلاش برای انجام تمرینات هستند؛ می‌توان چنین پاسخی داد:

“درکتون می‌کنم، برای من که یک مربی ورزش هستم هنوز هم انجام بعضی از تمرینات سخته.” ارسال پیام به دایرکت فالوور های اینستاگرام در اصل فرصتی مناسب برای  اشتراک رایگان منابع اطلاعاتی خودمان برای آگاه‌سازی فالوور های اینستاگرام است. به عنوان مثال، می‌توانید در ادامه برنامه تمیرینی 20 دقیقه‌ای خود را برای فالوور های منتخب از میان آن‌هایی که برایشان دایرکت ارسال کردید، بفرستید.

فقط توجه کنید که بهتر است قبل از ارسال، از آن‌ها بپرسید که آیا علاقمند به دریافت چنین چیزی هستند یا خیر. با این روش، گفتگوی شما و فالوورهایتان ادامه پیدا می‌کند و شما می‌توانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید و یک قدم بیشتر به تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری نزدیک شوید.

این روند قرار نیست “فروش به هر قیمتی” باشد؛ بلکه ما می‌خواهیم مردم به عنوان منبعی غنی از اطلاعات روی ما حساب کنند. باید در نظر داشته باشیم زمانی که فالوور های اینستاگرام به ما اعتماد کردند، به احتمال زیاد به یک مشتری وفادار تبدیل می‌شوند.

ارسال دایرکت به فالوور های اینستاگرام!

ارسال پیام دایرکت با فالوور اینستاگرام

به آخرین نکته در مورد تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام رسیدیم. بهتر است که با فالوورهای خود در تعامل باشیم. حتی نیازی به جستجوی مشخصات آن‌ها نداریم. برای این کار کافیست که فقط  روی علامت منو (سه نقطه) کنار کامنت آن‌ها ضربه بزنیم و سپس روی آیکُن هواپیمای کاغذی کلیک کنیم؛ در نهایت می‌توانیم مستقیماً از طریق کامنت‌ها به آن‌ها پیام دهیم.

نکته مهم: در یکی از آپدیت‌های اخیر اینستاگرام این قابلیت به طور مستقیم در دسترس ما قرار گرفته که در زیر آیدی کاربران عبارت پست کردن کامنت یا ارسال دایرکت به طور مستقیم وجود دارد.

به عنوان مثال اگر شخصی به ما می‌گوید که چه‌قدر محصول ما را دوست دارد؛ ما می‌توانیم فوراً به او پیام دهیم که آیا دوست دارد در ارتباط با محصول یا خدماتی که ما ارائه می‌کنیم اطلاعات بیشتری کسب کند یا خیر؟

ایجاد یک رابطه عمیق در اصل این است که چگونه به فالوورهای خود انگیزه می‌دهیم تا از ما خرید کنند. اگر با فالوور های اینستاگرام خود به درستی رفتار کنیم، همواره نتایج خوبی را کسب می‌کنیم. کلیه این اقدامات پیرامون تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری تنظیم شدند که با اجرای صحیح فرایند کلی آن به راحتی هر چه تمامتر نتایج حاصل از آن در کار قابل مشاهده است.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

نویسنده و مترجم: کیمیا آزادگانی

منبع: suebzimmerman.com

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.