اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

تبدیل فالوور های اینستاگرام به مشتری

تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری - استراتژی بازاریابی اینستاگرامی

فهرست مطالب

چگونه فالوور های اینستاگرام را به مشتری بالقوه تبدیل کرد؟

یکی از مواردی که به طور معمول فعالین کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام با آن درگیر هستند چگونگی تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری است. در این عنوان سعی داریم تا با اشاره به چندتا از ساده‌ترین نکات موردنیاز برای ایجاد ارتباط و دنبال کردن فالوورها و تبدیلشان به مشتری با شما همراه باشیم. در این عنوان به موارد زیر خواهیم پرداخت.

  1. استفاده از قسمت Polls یا نظرسنجی‌ها در استوری.

  2. برخورداری از یک پیام مستقیم و حساب شده برای مخاطبانمان.

  3. ارسال پیام دایرکت به فالوورها و مخاطبانمان.

نوع و جنس ارتباط با فالوور اینستاگرام و مشتریان

حتی اگر در اینستاگرام تازه‌کار باشیم؛ می‌توانیم درآمد خوبی کسب کنیم. همه‌ی ما به هر نحوی یا در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستیم یا مشغول پیدا کردن راهی برای کسب درآمد از این شبکه‌ی اجتماعی پر رونق. اگر نگاهی به فیلترها، استورهای اینستاگرام و استیکرهای آن بیندازیم؛ متوجه می‌شویم که اینستاگرام قطعاً فضای سرگرم‌کننده‌ای دارد.

اگر ما مشغول کسب درآمد جدی هستیم، باید فالوورهای اینستاگرام را به خریدار تبدیل کنیم. حتی اگر در اینستاگرام تازه کار محسوب می‌شویم، باز هم می‌توانیم نتایج ملموسی از کسب و کار خود داشته باشیم. در ادامه این عنوان با ما همراه باشید تا با هم به مطالعه‌ی 3 استراتژی موثر برای تبدیل فالوور به مشتری بپردازیم.

حتی اگر مبتدی هم هستید با ما به مطالعه‌ی این عنوان بپردازید! همچنین در این عنوان به بررسی این که چگونه با فالوور یا شخصی که در پست اینستاگرام ما کامنت مثبت گذاشته؛ تعامل برقرار کنیم و فرد موردنظر را تا تبدیل شدن به یک مشتری موثر دنبال کنیم.

استفاده از Polls – نظرسنجی‌ها در استوری‌های اینستاگرام

اولین استراتژی پیشنهادی ما برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام، استفاده از نظرسنجی در استوری‌هاست. این یک اصل ثابت شده است که فالوورها و عمدتا مردم دوست دارند نظرات و احساسات خود را به اشتراک گذارند تا احساس تعلق به یک جامعه را تجربه کنند.

امروزه یک راه ساده و موثر برای تشویق فالوور های اینستاگرام نسبت به اشتراک‌گذاری نظراتشان در اینستاگرام وجود دارد. درست حدس زدید؛ دقیقا به Polls یا نظرسنجی اینستاگرام اشاره داریم. ما می‌توانیم از این بخش برای به دست آوردن یک جمع‌بندی از تحقیقات میدانی در زمینه کسب و کار اینستاگرامی خود استفاده کنیم.

نکاتی که می‌بایست پیش از تنظیم و انتشار نظرسنجی در استوری اینستاگرام به آن‌ها توجه کنیم

  • از چه نوع نظرسنجی اینستاگرامی استفاده کنیم؟

ما می‌توانیم از نظرسنجی اینستاگرامی در قالب “اسلاید”، “سوالات چند گزینه‌ای”، “سوالات بله یا خیر” یا قسمت Ask me a question (در اینستاگرام فارسی: سوالی از من بپرسید)  استفاده کنیم.

  • چگونه از نتایج این نظرسنجی‌های اینستاگرامی برای کسب و کار خود بهره ببریم؟

این مسئله هم‌چنان در انتخاب نوع نظرسنجی اینستاگرامی می‌تواند به ما کمک کند.

  • آیا سوال ما در نظرسنجی اینستاگرامی واضح است؟

توجه داشته باشید که اگر سوال نظرسنجی ما پیچیده باشد؛ مردم زحمتی برای پاسخ دادن به آن به خود نمی‌دهند. آن‌ها فقط استوری ما را رد می‌کنند.

مثال:

به عنوان مثال، اگر شما معلم یا مربی ورزشی هستید، ممکن است بخواهید نظرسنجی درباره تجربه‌ی یک حادثه‌ی دردآور در تمرینات ورزشی منتشر کنید. در این مورد شما می‌توانید از سوال “بله یا خیر” استفاده کنید و از فالوور های اینستاگرام و شاگردان خود بپرسید که آیا آن‌ها تلاش می‌کنند که در طی روز، تمرینات خود را انجام دهند یا خیر؟

اگر اکثر فالوور ها جواب مثبت دادند؛ اکنون شما می‌دانید که برای فالوور های اینستاگرام پرمشغله خود باید محتوای بیشتری با تمرکز بر تمرینات روزانه کوتاه مدت ایجاد کنید.

ارائه پیامی مستقیم و حساب شده به فالوور های اینستاگرام و مخاطبین

یک قدم پیشروی می‌کنیم. درواقع ما می‌توانیم پیام‌های خود را برای شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به شکل مستقیم به اشتراک بگذاریم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که روی نتایج نظرسنجی خود ضربه بزنیم و سپس آیکُن ارسال پیام که شبیه به یک هواپیمای کاغذی است را انتخاب کنیم تا قسمت دایرکت اینستاگرام برای ما باز شود. نکات ریزی وجود دارد که ما می‌توانیم به شرکت‌کنندگان نظرسنجیمان بگوییم.

ابتدایی‌ترین کار این است که به آن‌ها یک راهنمایی ساده در زمینه فعالیتی خود بدهیم. به مثال بخش قبل باز می‌گردیم. اگر فالوور های اینستاگرام ما “بله” را انتخاب کردند و در تلاش برای انجام تمرینات هستند؛ می‌توانید بگویید:

“درکتون می‌کنم، برای من که یک مربی ورزش هستم؛ هنوز هم انجام بعضی از تمرینات سخته.” ارسال پیام به دایرکت فالوور های اینستاگرام در اصل فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن رایگان منابع اطلاعاتی خودمان برای آگاه‌سازی فالوور های اینستاگرام مان است.

به عنوان مثال، می‌توانید در ادامه می‌توانید برنامه تمرینی 20 دقیقه‌ای خود را برای فالوور هایی که به آن‌ها دایرکت دادید، ارسال کنید. فقط توجه کنید که بهتر است قبل از ارسال، از آن‌ها بپرسید که آیا علاقمند به دریافت چنین چیزی هستند یا خیر. با این روش گفتگو بین شما و فالوورهای شما ادامه پیدا می‌کند و شما می‌توانید اعتماد فالوور های اینستاگرام خود را بیش از پیش کسب کنید.

این روند قرار نیست “یک فرایند فروش به هر قیمتی” باشد؛ بلکه ما می‌خواهیم مردم به عنوان منبعی غنی از اطلاعات روی ما حساب کنند. باید در نظر داشته باشیم زمانی که فالوور های اینستاگرام مان به ما اعتماد کردند، به احتمال زیاد به یک مشتری وفادار تبدیل می‌شوند.

ارسال پیام دایرکت به فالوور های اینستاگرام!

به آخرین نکته در مورد تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام رسیدیم. بهتر است که با فالوورهای خود در تعامل باشیم. ما حتی نیازی به جستجوی مشخصات آن‌ها نداریم. برای این کار کافیست که فقط  روی علامت منو (سه نقطه) کنار کامنت آن‌ها ضربه بزنیم و سپس روی آیکُن هواپیمای کاغذی کلیک کنیم؛ در نهایت می‌توانیم مستقیماً از طریق کامنت‌ها به آن‌ها پیام دهیم.

پ.ن: در یکی از آپدیت‌های اخیر اینستاگرام این قابلیت به طور مستقیم در دسترس ما قرار گرفته که در زیر آیدی کاربران عبارت پست کردن کامنت یا ارسال دایرکت به طور مستقیم وجود دارد.

به عنوان مثال اگر شخصی به ما می‌گوید که چه‌قدر محصول ما را دوست دارد؛ ما می‌توانیم فوراً به او پیام دهیم که آیا دوست دارد در ارتباط با محصول یا خدماتی که ما ارائه می‌کنیم اطلاعات بیشتری کسب کند یا خیر؟

ایجاد یک رابطه‌ی عمیق در اصل این است که چگونه به فالوورهای خود انگیزه می‌دهیم تا از ما خرید کنند. اگر با فالوور های اینستاگرام خود به درستی رفتار کنیم، همواره نتایج خوبی را کسب می‌کنیم.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

نویسنده و مترجم: کیمیا آزادگانی

منبع: suebzimmerman.com

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Top