اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

انواع اینفلوئنسر بر اساس پلتفرم – شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر ها

انواع اینفلوئنسر

فهرست مطالب

اینفلوئنسر  کیست – انواع اینفلوئنسر

این عنوان را با سوال همیشگی اینفلوئنسر کیست آغاز می‌کنیم. بسیاری از ما بارها کلمه اینفلوئنسر را شنیده‌ایم و تا حدودی با مفهوم آن آشنایی داریم. به بیان کلی اینفلوئنسر شخصیست که در یک شبکه اجتماعی و پلتفرم خاص، به واسطه مهارت و استعدادی که دارد، مخاطبان زیادی جمع‌آوری کرده و اعتماد آنان را جلب نموده، بر این اساس می‌تواند بر جامعه مخاطب خود تاثیرگذار باشد.

اما انواع اینفلوئنسرها مشابه هم نیستند و عملکرد یکسانی ندارند. آن‌ها علاوه بر متفاوت بودن در محتوای تولیدی، در پلتفرمی که در آن فعالیت می‌کنند هم با یکدیگر متفاوت هستند. در این عنوان به معرفی انواع اینفلوئنسر بر اساس پلتفرمی که در آن فعالیت می‌کنند خواهیم پرداخت.

بلاگر و ولاگر – blogger and vlogger

“بلاگر”هاblogger و “ولاگر”ها – vloger دو نوع از محبوب‌ترین اینفلوئنسرها هستند. این دسته اینفلوئنسرها در زمینه‌ای که در آن فعالیت دارند به عنوان یک شخصیت معتبر دیده می‌شوند و اغلب، محتوایی که تولید می‌کنند از اعتبار بالایی برخوردار است. تا حدی که دنبال کنندگان‌شان به مقالات و عناوین ویدیویی آن‌ها به چشم یک منبع موثق نگاه می‌کنند.

بلاگرها افرادی هستند که از یک بلاگ تخصصی انحصاری یا مشترک برای انتشار منظم مطالب استفاده می‌کنند؛ که در این زمینه از ویرگول می‌توان به عنوان یکی از معتبرترین بلاگ‌های مشترک یاد کرد. آن‌ها به طور منظم محتوای متنی با کیفیت بالا تولید می‌کنند و علاوه بر بلاگ یا کانال‎‌هایی که مطالب خود را در آن منتشر می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی نیز مشغول فعالیت هستند.

ولاگرها نیز دقیقا مانند بلاگرها هستند با این تفاوت که آن‌ها فقط به تولید و انتشار محتوای ویدیویی می‌پردازند و اغلب از پلتفرم‌های تصویری مانند یوتیوب – YouTube و این روزها اینستاگرام – Instagram و توویچ – Twich برای انتشار محتوای خود استفاده می‌کنند. ولاگرها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله ورزش، آشپزی، تکنولوژی یا هر زمینه‌ی دیگری که در آن تخصص دارند به تولید محتوا و جذب مخاطب بپردازند.

اینفلوئنسر توییتر – Twitter

اینفلوئنسر‌هایی که در توییتر فعالیت می‌کنند، به راحتی می‌توانند کاربران توییتر و مخاطبان خود را به سمت صحبت درباره یک مکان، رویداد یا یک شخص هدایت کنند. حتی قبل از پخش اخبار در تلوزیون یا وب سایت‌های خبرگذاری، این اخبار در توییتر منتشر می‌شود و به دست کاربران توییتر مجددا توییت یا به اصطلاح ریتوییت – retweet می‌شود.

هنگامی که یک اینفلوئنسر در توییتر خود از برند، محصول یا دیگر موارد مورد علاقه خود صحبت می‌کند، مخاطبان او به واسطه اعتمادی که نسبت به او دارند توییت او را بازنشر یا به اصطلاح ریتوییت می‌کنند و به راحتی برند یا محصول موردنظر در فضای توییتر وایرال – viral می‌شود. البته که لازم به ذکر است که اخبار و توییت‌های منفی دال بر شکایت از یک برند، محصول یا کسب و کار شانس نسبت به توییت‌هایی که به تعریف از این موارد می‌پردازند از شانس بیشتری برای ریتوویت شدن برخوردارند.

اینفلوئنسر اینستاگرام – Instagram

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که بستر بسیار مناسبی برای فعالیت اینفلوئنسرها و برندهاست. بسیاری از برندها میلیون‌ها دنبال‌کننده در پیج اینستاگرام خود دارند که از این طریق به راحتی می‌توانند محصولات و اخبار جدید مربوط به برند خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. به دلیل محبوبیت بالای اینستاگرام در میان مخاطبین شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از اینفلوئنسرها در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

اغلب محتوایی که اینفلوئنسرها در اینستاگرام منتشر می‌کنند، به صورت ویدیو یا تایپوگرافی می‌باشد و محتوای متنی تنها به صورت یک توضیح مختصر در کپشن پست‌های آنان قرار دارد. بر اساس تحقیقات اواخر سال 2020، شاهد تاثیرپذیری به شدت بالای مردم از تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام هستیم.

یکی از عواملی که باعث بروز چنین پدیده‌ای شده است محبوبیت به شدت بالای اینستاگرام در میان طیف وسیعی از بزرگسالان است که به ویژه در ایالات متحده شاهد محبوبیت بالای اینستاگرام و قرار گرفتن آن در رتبه دوم محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستیم.

اینفلوئنسر فیس بوک – Facebook

درحال حاضر فیس بوک بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده است. اما وجود عواملی چون گرایش بیشترین کاربران زیر 30 سال به اینستاگرام و برخورداری اینستاگرام از الگوریتم‌های بهینه‌تر نسبت به فیس بوک، در نمایش پست‌های شما به دیگر کاربران؛ باعث شده ‌است که بیشترین کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام شکل بگیرد و فیس بوک سهم کمتری از این کمپین‌ها را به خود اختصاص دهد.

درنتیجه فعالیت اینفلوئسنرها در فیس بوک چندان زیاد نبوده و بیشتر مردم و کسب و کارها اینستاگرام را برای فعالیت در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ ترجیح می‌دهند. هر چند برای افرادی که در زمینه‌های تخصصی به تولید محتوای حرفه‌ای مشغول هستند، پلتفرم‌هایی از جمله یوتیوب – Youtube  و توویچ – Twich، پیشرفت و درآمد بهتری را برایشان به همراه دارد.

اینفلوئنسر یوتیوب – YouTube/ یوتوبر – Youtuber

یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای انتشار ویدیو محسوب می‌شود. بسیاری از اینفلوئنسرها برای انتشار محتوای تولیدی خود از یوتیوب استفاده می‌کنند که به آن‌ها یوتیوبر – Youtuber گفته می‌شود. یوتیوبرها به دلیل ویدیوهای تخصصی که به اشتراگ می‌گذارند و خلاقیت آن‌ها در تولید و تدوین ویدیو به محبوبیت دست پیدا می‌کنند.

یک یوتیوبر می‌تواند در هر زمینه که در آن تخصص دارد به تولید محتوای ویدیویی بپردازد. ورزش، آموزش، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، تکنولوژی و چندین زمینه دیگر وجود دارد که یک یوتیوبر بسته به علاقه خود می‌تواند در آن فعالیت کرده و به تولید محتوا بپردازد.

جمع‌بندی نهایی انواع اینفلوئنسر ها

به طور کلی اینفلوئنسر می‌تواند در هر پلتفرمی فعالیت کرده و به جذب مخاطب بپردازد. برای مثال یک روزنامه‌نگار، مجری تلوزیون، بازیگر، قهرمان یک رشته ورزشی و اشخاصی از این قبیل می‌توانند به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت کنند و قطعا این دسته از افراد از قدرت تاثیرگذاری بالایی بر مخاطبان خود برخوردار خواهند بود اگر به فعالیت مداوم، حرفه‌ای و هدفمند بپردازند.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: later

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Top