اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

اینفلوئنسر به زبان ساده | اینفلوئنسر کیست

اینفلوئنسر کیست

فهرست مطالب

اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر در شبکه‎‌های اجتماعی، به شخصی گفته می‌شود که به دلیل دانش و تخصصی که دارد، به مرور زمان و با تولید محتوا در شبکه اجتماعی به شهرت و محبوبیت دست پیدا می‌کند. اینفلوئنسر به صورت مرتب پیرامون موضوعی که در آن تخصص دارد در سوشال مدیا به تولید و انتشار محتوا می‌پردازد و تجربیات خود را با فالوورهایش به اشتراک می‌گذارد.

به عبارتی، اینفلوئنسر به واسطه تسلطی که بر دانش و مهارت خود دارد؛ بر تصمیم‌‌گیری مخاطبان خود تاثیر به سزایی دارد. اینفلوئنسر می‌تواند فالوورهای خود را نسبت به خرید یک محصول، استفاده از نوعی خدمات، مطالعه یک کتاب، حمایت از یک هنرمند، مشاهده یک فیلم سینمایی یا خیلی اقدامات دیگر تشویق کند.

اینفلوئنسر رابطه‌ای قوی با فالوورهایش دارد و تعامل بسیار بالایی با آنان برقرار می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از برندها برای معرفی برند شخصی خود یا افزایش فروش، به سراغ یک اینفلوئنسر بروند.

ویژگی های اینفلوئنسر

قدرت یک اینفلوئنسر به میزان فالوورها یا محتوایی که منتشر می‌کند؛ نیست. بلکه قدرت او به تسلط و تاثیرگذاری او بر تصمیمات فالوورهایش متکی است. اینفلوئنسر ابتدا با استفاده از دانش و تخصصی که دارد مخاطبان خود را جذب می‌کند. سپس با استفاده از تخصص خود، اعتمادشان را جلب کرده و سپس بر روی تصمیمات فالوورهای خود اثر می‌گذارد. این تاثیر می‌تواند در قالب حمایت از یک کسب و کار با خرید محصول یا استفاده از خدمات آن‌ها باشد یا می‌تواند فرهنگ‌سازی در جامعه را به همراه داشته باشد.

یک فرد چگونه به یک اینفلوئنسر تبدیل می‌شود؟

کار یک اینفلوئنسر تنها به اشتراک گذاری تجربیات و تخصص آن‌ها در یک موضوع خاص محدود نمی‌شود. یک شخص طی سال‌ها تلاش و کسب تجربه و مهارت در موضوعی خاص و فعالیت در دنیای دیجیتال در قالب یک بلاگر – Blogger یا ولاگر – Vlogger، تبدیل به یک اینفلوئنسر می‌شود. اینفلوئنسر یک فرد سخت کوش و با استعداد است که بعد از کسب تجربه و مهارت‌های لازم، برند شخصی خود را ابداع کرده و تجارت موفقی در آن حوزه دارد.

لازمه رسیدن به مرحله‌ای که بتوانیم از طریق اینفلوئنسر بودن کسب درآمد کنیم، این است که برای مدت تقریبا طولانی فعال باشیم. علاوه بر آن با مخاطبان خود گفتگوی مداوم داشته باشیم و مطمئن شویم که آن‌ها درگیر کاری هستند که ما مشغول به انجام آن هستیم.

همچنین یک اینفلوئنسر بهتر است در تولید محتوا تا حدی قوی عمل کند که بتواند الهام بخش مخاطبان خود باشد. در صورت مشاهده اشخاصی که خارج از این چهارچوب فعالیت می‌کنند بهتر است از واژه اینفلوئنسر برای آن‌ها استفاده نکنیم؛ چرا که با اینکار تنها وجهه اینفلوئنسرها را زیر سوال می‌بریم.

یک اینفلوئنسر دقیقا چکار می‌کند؟

هنگامی که یک برند بخواهد درباره موضوعی مقاله یا محتوایی برای بلاگ تولید کند یا عکسی را در اینستاگرام منتشر کند؛ و یا به معرفی محصول و خدماتش بپردازد، به یک اینفلوئنسر مراجعه می‌کند. اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بازاریابی بسیار موثر برای برندهاست. مخاطبان یک اینفلوئنسر از قبل با او آشنایی دارند و او برای مخاطبینش قابل اعتماد است.

برای مثال هنگامی که یک برند لباس از لباس‌های جدید خود رونمایی می‌کند، از بازیگری که میلیون‌ها فالوور دارد دعوت به همکاری به عمل می‌آورد که معمولا طی چنین فرایندی، اینفلوئنسر لباس‌های این برند را پوشیده و تصاویر آن را در اینستاگرام خود عکس‌هایی را منتشر می‌کند. به این صورت میلیون‌ها فالوور آن بازیگر، از محصول جدید آن برند آگاه می‌شوند.

در این عنوان تصویری از همکاری Orlando Bloom با برند Hugo Boss را برای شما عزیزان به نمایش می‌گذاریم.

همکاری Orlando Bloom با برند Hogo Boss در تبلیغات اینفلوئنسر مارتینگ

حالا بسته به این که یک اینفلوئنسر در چه زمینه‌ای مشغول به فعالیت است؛ می‌تواند علاوه بر تولید محتوا در آن زمینه، به معرفی و تبلیغ برندها و شرکت‌هایی که در همان حوزه مشغول به فعالیت هستند بپردازد. در عناوین مرتبط با اینفلوئنسر، با موضوع انواع اینفلوئنسر با شما عزیزان همراه خواهیم بود.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: later

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.