قطعا صاحبان اپلیکیشن‌ نیاز به دسترسی کاربران پرداخت کننده‌ی بیشتری در اپلیکیشن‌هاشون دارن. بنا بر این باید به دنبال چگونگی اتصال اپلیکیشن‌ها به این افراد باشیم. بسیار خب پل ارتباطی سازندگان اپلیکیشن‌ها با این افراد چه چیزی می‌تونه باشه؟ کمپین نصب اپلیکیشن گوگل ادوردز فرآیند ارتقای میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها رو برای ما ساده‌تر می‌کنه. در این عنوان به توضیح این کمپین که که با نام افزایش نصب گوگل پلی، تبلیغات درون برنامه‌ای گوگل، تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی و افزایش تعداد نصب اپلیکیشن شناخته می‌شه، اشاره خواهیم داشت.

کمپین نصب اپلیکیشن گوگل ادز
نمایش تبلیغ اپلیکیشن در بسترهای مختلف گوگل

اینکار با استفاده از بزرگترین بسترهای گوگل یعنی شبکه‌ی جستجو گوگل Google Search Network، گوگل پلی Google Play، یوتیوب YouTube، و شبکه‌ی نمایش گوگل Google Display Network، صورت می‌گیره. تنها کارهای لازم اضافه کردن تعدادی اضافه کردن چند خط متن، مبلغی به عنوان بید bid و تعدادی از جوانب و مزایای اپلیکیشن هست و بقیه‌ی کار توسط سیستم تبلیغاتی گوگل پیکربندی می‌شه تا کاربران به راحت‌ترین شکل ممکن به شما دسترسی داشته باشن.

این عنوان به پوشش اقدامات پایه‌ی کمپین نصب اپلیکیشن گوگل می‌پردازه. برای شروع مطالعه‌ی دو عنوان اقدامات لازم برای پروموت اپلیکیشن‌ها در گوگل و راهنمای ساخت کمپین نصب اپلیکیشن رو به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. اگر برای پروموت کردن اپلیکیشن خودتون آماده هستید، اینجا کلیک کنید تا کمپین موردنظرتون رو بسازید.

ساز و کار کمپین نصب اپلیکیشن گوگل ادوردز
_______________________________________________________

نمایش تبلیغ اپ درون اپلیکیشنی
نمایش تبلیغ اپ درون اپلیکیشنی

برخلافِ بسیاری از کمپین‌های گوگل ادز Google Ads، ما به طراحی تبلیغات متفاوتی برای کمپین‌های نصب اپلیکیشن نمی‌پردازیم. به جای اون سیستم تبلیغات گوگل از ایده‌هایی که ما در قالب متون تبلیغاتی و مزایای اپلیکیشنمون تعریف کردیم و همینطور مواردی که در فهرست فروش اپلیکیشن تعریف کردیم استفاده می‌کنه تا تبلیغاتی رو پیرامون یک‌سری فرمت‌ها و شبکه‌ها ارائه کنه.

تنها چیزی که از جانب ما لازمه، اضافه کردن تعدادی متن، هزینه‌ای برای شروع تبلیغات starting bid و بودجه و در نهایت امکان دسترسی گوگل به زبان‌ها و لوکیشن‌های مورد استفاده در اپلیکیشن برای استفاده در تبلیغات هست. سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز ترکیبات متفاوتی از تبلیغات رو برای نمایش انتخاب می‌کنه که در اکثر موارد به بهترین وجه ممکن پاسخگو است و نیاز به هیچ حرکت اضافه‌ای از جانب شما نداره.

برای کمک به بیشتر شدن ارزش دریافتی از هر دانلود که صورت می‌گیره، سیستم گوگل ادز Google Ads به تنظیم و پیکربندیِ خودکار سیستم هدفگذاری targeting و تعیین بید bidding هم می‌پردازه. ما نیز قادر به پیکربندیِ سیستم هدفگذاریِ کمپینمون بر اساس فعالیتی هستیم که از جانب ما ارزش و اهمیت بیشتری داره، همچون نرخ تبدیلِ درون-اپلیکیشنی in-app conversions.

تبلیغات پیکربندی شده نصب، نرخ تبدیل درون اپلیکیشنی یا اهداف بازگشتی بر اساس پرداخت به ازای تبلیغات (tROAS) In-stream ads
________________________________________________________________

تبلیغات نصب اپلیکیشن برای گسترش سریع در سیستم گوگل و تطبیق با مرتبط‌ترین فهرست تبلیغات و جایگذاری‌های در دسترس، تعبیه شدند. ممکن است سیستم تبلیغات گوگل ادز Google Ads از فهرست موجود در اپلیکیشن ما و انتشار یک ویدئوی اختیاری در یوتیوب به منظور پروموت کردن اپلیکیشن ما استفاده کنه.

این سیستم به پیکربندی چرخشی و تنظیم خودکار بید bid تبلیغات می‌پردازه تا بیشترین تعداد دانلود برای اپلیکیشن ما رو به ارمغان بیاره که نردیک به نتیجه‌ی مطلوبی هست که مورد انتظار ماست. برای مثال اگر یک خط از متونی که ما برای معرفی برنامه‌ی خودمون وارد کردیم از مورد دیگری بهتر باشه، سیستم تبلیغات گوگل ادوردز، اغلب اوقات به نمایش موردی می‌پردازه که از نتایج بهتری برخوردار بوده.

محل نمایش کمپین نصب اپلیکیشن گوگل ادوردز
________________________________________________________________

تبلیغات کمپین نصب اپلیکیشن گوگل به مطلوب‌ترین حالت ممکن در بسترهای متفاوت گوگل به نمایش در میان. این بسترها، جستجوی گوگل Google Search، گوگل پلی Google Play، سرچ‌پارتنرهای گوگل Google search partners، یوتیوب YouTube، شبکه‌ی نمایش گوگل Google Display Network، اد ماب AdMob، و بسیاری دیگر از ناشران تبلیغاتی که از تبلیغات نصب اپلیکیشن پشتیبانی می‌کنند؛ شامل می‌شه.در اینجا به چند مورد از مواردی که تبلیغات ما در اون‌ها به نمایش در میاد اشاره می‌شه:

شبکه‌ی جستجوی گوگل و سرچ‌پارتنرهای گوگل
________________________________________________________________

کمپین نصب اپلیکیشن گوگل ادوردز
نمایش تبلیغ اپ در شبکه‌ی جستجو گوگل

گوگل به ایجاد تطابق میان تبلیغات ما و ضوابط جستجوایی می‌پردازه که مرتبط با اپلیکیشن ما یا دسته‌بندی اون هستند. گوگل ادز Google Ads با استفاده از یکسری مِتُدِ مشخص به ایجاد کلمات کلیدی می‌پردازه که استفاده از ضوابط جستجوی گوگل پلی Google Play که افراد رو به سمت اپلیکیشن ما هدایت می‌کنند و منجر به افزایش تعداد نصب اپلیکیشن می‌شن.

گوگل پلی Google Play و نتایج جستجوی گوگل پلی
________________________________________________________________

افزایش تعداد نصب اپلیکیشن با تبلیغ در بخش پیشنهاد‌های گوگل پلی که معمولا با عبارات “You might also like” و “Related to this app” نمایش داده می‌شن.

استفاده از صفحه‌ اصلی “خانه” گوگل پلی در بخش پیشنهادهایی برای شما “Suggested for you” برای تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی

در فرآیند تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی گوگل قادره که تبلیغات ما رو به افرادی که یا با استفاده از ضوابط مربوط به اپلیکیشن ما به جستجو پرداختند نمایش بده یا تبلیغ ما رو در بخش نتایج مرتبط با مورد جستجو به نمایش در بیاره. همچنین تبلیغ مربوط به اپلیکیشن ما در صفحه‌ی مربوط به جزئیات مربوط به اپلیکیشن مرتبط با اپلیکیشن ما نیز قابل نمایش هست.

نمایش تبلیغ اپ در پیشنهادات گوگل پلی
نمایش تبلیغ اپ در نتایج جستجوی گوگل پلی
نمایش تبلیغ اپ در نتایج جستجوی گوگل پلی

صفحات یا محتوای مرتبط با اپلیکیشن ما روی یوتیوب YouTube
________________________________________________________________

گوگل ادز Google Ads به نمایش تبلیغات ما در یوتیوب YouTube می‌پردازه، جاییکه بیشترین احتمال برای دریافت کلیک و دانلود اپلیکیشن وجود داره.

کمپین نصب اپلیکیشن گوگل ادوردز
نمایش تبلیغ نصب اپ در نتایج مرتبط یوتیوب
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل
نمایش تبلیغ نصب اپ در یوتیوب

شبکه‌ی نمایش گوگل، Gmail و اپلیکیشن‌های دیگر
________________________________________________________________

تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل
تبلیغ در شبکه‌ی نمایش گوگل

نسخه‌ی موبایلی از وب‌سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها، و دیگر وب‌سایت‌های سطحِ اینترنت

تبلیغات ما به طور مناسبی در قسمت‌های از شبکه‌ی نمایش و اپلیکیشن‌ها به نمایش در میان که بیشترین ارتباط رو با اون‌های داشته باشه. سیستم تبلیغاتی گوگل ادز Google Ads خود به پیکربندیِ نمایشِ تبلیغ ما در بخش‌هایی می‌پردازه که از نرخ بسیار بالایی از کانوِرژن در سطحِ بیدِ موردنظرِ ما به ازای هر نصب target CPI (cost-per-install) bid برخوردار باشه.

پیکربندی و تنظیم تعرفه کمپین تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل
________________________________________________________________

کمپین‌‎های نصب اپلیکیشن سه شیوه‌ی متفاوت برای پیکربندی اهداف مارکتینگ رو ارائه می‌کنند:

پیکربندی و تنظیم تعرفه کمپین نصب اپلیکیشن

تمرکز بر افزایش تعداد نصب اپلیکیشن
___________________________________________________________________________________

گوگل ادز Google Ads سیستم هدفگذاری و بیدِ کمپین‌ها رو برای ما پیکربندی می‌‌کنه تا به ما کمک کنه به بیشترین تعداد کاربر فعال برای اپلیکیشن‌هامون دسترسی پیدا کنیم. میزانِ بیدی که ما به ازای هر کلیک تعیین می‌کنیم می‌بایست میانگین هزینه‌ای باشه که ما حاضریم به ازای هر بار نصب اپلیکیشنمون توسط یک نفر پرداخت کنیم.

از جمله آپشن‌های موجود در تجربه‌ی جدید گوگل ادز Google Ads، می‌شه به اجرای اقدامی خاص پس از نصب و اجرای اپلیکیشن اشاره داشت. برای استفاده از این آپشن نیز همچنان نیاز به تعیین بید برای هر نصب هست.

تمرکز بر اقدامات درون-اپلیکیشنی in-app actions
___________________________________________________________________________________

گر یکی از اهداف ما برای کمپین نصب اپلیکیشن دسترسی به کاربرانی ارزشمند‌تر هست و ما از فعالیت کلیدیِ درون-اپلیکیشنی برخوردار هستیم، قادر به استفاده از این آپشن هستیم. گوگل ادز Google Ads بر افرادی متمرکز خواهد بود که بیشترین علاقه رو به اتمام فعالیتِ خاصی دارن که برای اون‌ها و در راستای اون کمپین تعیین کردیم.

CPA (cost-per-acttion) تعیین شده توسط ما می‌بایست میانگین مقداری باشد که ما حاضریم به ازای هر بار اجرای فعالیتِ درون-اپلیکیشنی‌ای که تعیین کردیم، پرداخت کنیم. ROAS تعیین شده در حالِ حاضر به عنوان ورژن بتا در کمپین‌های نصب اپلیکیشن قابل استفاده‌ست.

نکته: ابتدا پیش از استفاده از این آپشن پیشرفته، استفاده از فعالیت‌های ثانویه‌ی درون-اپلیکیشنی پیشنهاد می‌شه.

تمرکز بر ارزشِ فعالیتِ درون-اپلیکیشنی in-app actions
___________________________________________________________________________________

برای کمپین‌هایی که بر ارزش فعالیت درون-اپلیکشنی متمرکز هستند، گوگل ادز Google Ads بر افرادی تمرکز خواهد کرد که بالاترین ارزشِ ممکن برای فعالیت درون-اپلیکیشنی رو فراهم می‌کنند. بیدی که قراره توسط ما برای تبلیغات تعیین بشه می‌بایست با میانگینِ ارزشِ نرخ تبدیل ما (برای مثال سرمایه بازگشتی) که ما انتظار داریم به ازای هر دلاری که روی تبلیغات هزینه می‌کنیم پس بگیریم، تطبیق داشته باشه.

به چنین فرآیندی هدفِ بازگشتی بر اساس هزینه‌ی صرف شده روی تبلیغات یا target return-on-ad-spend گفته می‌شه که بصورت اختصاری با نام (Target ROAS) شناخته می‌شه. اگر هدف تعیین شده توسط ما، پرداخت نیم دلار یا 50 سِنت از طریق پرداخت درون شبکه in-app purchase به ازای هر یک دلاری که برای نصب اپلیکیشنمون پرداخت می‌کنیم باشه، target ROAS کمپین ما 50% خواهد بود.

لطفا در صورت رضایت از محتوای ارائه شده در بلاگ ادزیرو، عناوین رو با همکاران و دوستان علاقه‌مندتون به اشتراک بذارید.

منبع: Google Support