کمپین شبکه‌ی جستجوی گوگل: شبکه‌ی جستجو‌ی گوگل ادوردز یکی از آشنا‌ترین فضاهای ممکن در دنیای دیجیتال محسوب می‌شه، چرا که همه‌ی ما پس از انجام هر جستجوی ساده یا پیچیده در گوگل قادر به مشاهده‌ی نتایج جستجوی ظاهر شده در این فضا هستیم. پس از تعیین هدف کمپین در تبلیغات گوگل ادوردز، ابتدایی‌ترین اقدام ممکن ما انتخاب نوع کمپین تبلیغاتیمون خواهد بود. به این منظور رشته‌ای از مقالات موجود در بلاگ ادرزیرو رو به تشریح انواع کمپین‌های مختلف گوگل ادوردز اختصاص دادیم.

کلیه‌ی اطلاعات موجود در این مقاله از منابع معتبر مرتبط با کمپین شبکه‌ی جستجوی گوگل ترجمه و با آخرین به روز رسانی خدمت شما عزیزان تقدیم شده. این عنوان شامل کلیه‌ی توضیحات جامعِ پیرامون کمپین شبکه‌ی جستجو‌ی گوگل ادوردز خواهد بود. تبلیغات موجود در شبکه‌ی جستجوی گوگل، سایت‌های نمایشِ موارد جستجو، سرچ‌پارتنرهای گوگل، انواع تبلیغات قابل نمایش در شبکه‌ی جستجوی گوگل و فعالسازی یا غیرفعالسازی نمایش تبلیغات در سرچ‌پارتنرهای گوگل از جمله مواردی هستند که در این عنوان مورد بررسی قرار می‌گیرن.

ساز و کار کمپین شبکه‌ی جستجوی گوگل
_______________________________________________________

کمپین شبکه‌ی جستجوی گوگل

شبکه‌ی جستجوی گوگل جایی هست که وب‌سایت و اپلیکیشن‌های مرتبط با عبارات جستجو یا همان سرچ کوئری‌ها نمایش داده می‌شن. وقتی که ما به تبلیغات در شبکه‌ی جستجوی گوگل می‌پردازیم، در صورت مواجهه‌ی عبارت جستجوی کاربر با یکی از کلمات کلیدی موجود در اگروپ‌های کمپینِ ما، یکی از تبلیغاتی که برای کمپین طراحی کردیم در نتایج جستجو نمایش داده می‌شه. در این عنوان به مطالعه‌ی موارد زیر نیز خواهیم پرداخت:

تبلیغاتِ قابل نمایش در کمپین شبکه‌ی جستجوی گوگل
________________________________________________________________

تبلیغاتِ ما با توجه به نتایج جستجوی گوگل به نمایش در میان و به منظور نمایش تبلیغ در دیگر وب‌سایت‌ها، در صورتیکه کلمات‌کلیدی مرتبط با نتایج جستجوی کاربر باشند، به کاربر نمایش داده می‌شن. طراحی کمپین شبکه‌ی جستجو‌ی گوگل ادوردز کاربردهای بی‌شُماری از جمله نمایش چندین نوع از تبلیغات گوگل ادوردز رو شامل می‌شه که اون رو به قدرتمندترین جبهه‌ی تبلیغاتی گوگل ادوردز تبدیل می‌کنه.

سایت‌های فعال در نمایش موارد جستجوی گوگل
___________________________________________________________________________________

تبلیغاتِ طراحی شده برای کمپین‌ها، در قسمت بالا یا پایین نتایج جستجوی طبیعی گوگل نمایش داده می‌شن. همچنین علاوه بر نمایش در شبکه‌ی جستجویِ گوگل، تبلیغات قابلیت نمایش در زیر یا بالای نتایج جستجوی ارائه شده در Google Play، Google Shopping، Google Images، و Google Maps رو هم دارن (در نظر داشته باشید که مورد آخر تنها در صورتی رخ می‌ده که فرد موردِنظر در حال استفاده از اپلیکیشن Maps باشه).

سرچ پارتنرهای گوگل Google search partners
___________________________________________________________________________________

تبلیغاتِ طراحی شده برای کمپین‌ها ممکنه که هم در نتایج جستجویِ گوگل نمایش داده بشن و هم در نتایج جستجوی سرچ‌پارتنرهای گوگل که به عنوان بخشی از واحد مرتبط با لینک یا عبارت جستجو related search or link unit به نمایش در بیان. در ارتباط با تبلیغاتِ متنی، سرچ‌پارتنرهای گوگل شامل صدها مورد از وب‌سایت‌های غیرِوابسته به گوگل هستند که فعالیتی همچون Google Video یا دیگر وب‌سایت‌های گوگل دارند.

تبلیغات فروشگاهی (shopping adsقابلیت نمایش در سایت‌های سرچ‌پارتنرِ گوگل را دارند، به طوریکه تبلیغ خرید کالا به صفحه‌ی خرید کالای مورد نظر لینک شده. نرخ کلیک CTR چنین تبلیغاتی در سایت‌های سرچ‌پارتنر گوگل، تاثیری بر امتیاز کیفی quality score تبلیغات برای نمایش در نتایج جستجوی google.com نداره.

انواع مختلف تبلیغات در کمپین شبکه‌ی جستجوی گوگل ادوردز
________________________________________________________________

تبلیغات متنی، تبلیغات جستجوی داینامیک و تبلیغات call-only

از جمله رایج‌ترین عناوین تبلیغاتی هستند که در شبکه‌ی جستجوی گوگل به نمایش در میان. این تبلیغات معمولا به واسطه‌ی یک لِیبل label با نام Ad یا Ads در صفحه‌ی نتایجِ جستجوی گوگل به نمایش در میان.

این تبلیغات اغلب به همراه افزونه‌های تبلیغاتی به نمایش در میان که امکان ارائه اطلاعات مربوط به کسب و کار رو در اختیار صاحب کسب‌و‌کار یا ادمین تبلیغات می‌ذاره. از اطلاعات ارائه شده می‌شه به محل استقرار محل کسب و کار یا شماره تماس اشاره کرد.

تبلیغاتِ فروشگاهی shopping ads

تبلیغات فروشگاهی از جمله تبلیغات ارائه شده در شبکه‌ی جستجوی گوگل هستند که از لینکی به صفحه‌ی فروش محصول برخوردار هستن و با عنوان تبلیغات “sponsored” در نتایج جستجو مشخص می‌شوند.

تبلیغات تصویری و ویدئویی

سرچ‌پارتنرهای گوگل قادر به میزبانی از تبلیغات تصویری و ویدئویی هستند.

مثال: بیاید تصور کنیم که ما صاحب کسب‌و‌کاری هستیم که مربوط به فروش لپ‌تاپ‌های دست‌ِدوم یا استوک هست. اگر ما کلمه‌ی فروش لپ‌تاپ دست‌ِدوم/ فروشِ استوک رو در اد‌گروپ خودمون قرار بدیم و گزینه‌ی نمایش در سرچ‌پارتنرهای گوگل رو هم فعال کنیم، در نتیجه تبلیغات ما در صفحات مربوط به نتایج جستجوی سرچ‌پارتنرهایی نمایش داده میشه که شخصی به جستجوی عبارت لپ‌تاپ دست‌ِدوم یا استوک پرداخته باشه.

راهنمای فعال یا غیر‌فعال‌سازیِ نمایش تبلیغ در سرچ پارتنرهای گوگل
________________________________________________________________

هنگامیکه کمپین تبلیغاتی رو برای نمایش در شبکه‌ی جستجوی گوگل می‌سازیم، سرچ‌پارتنرها هم به طور پیش‌فرض در نمایش تبلیغ فعال خواهند بود. در نتیجه، تبلیغِ شبکه‌ی نمایش ما ممکنه به ازای سرچ کوئری دریافت شده‌ از یکی از هزاران سایت متفاوتی نمایش داده بشه که به عنوان سرچ‌پارتنر گوگل، فعال هستن.

نکته: باید به یاد داشت که گوگل ادوردز اطلاعات وب سایتی که تبلیغ شما رو در شبکه‌ی جستجو نمایش می‌ده رو در اختیارتون نمی‌ذاره. به منظور پرهیز از نمایش تبلیغ از طریق هر یک از سرچ پارتنرها، فعالسازی یا غیر‌فعالسازی نمایش تبلیغات در اون‌ها، می‌بایست از این اقدامات پیروی کرد.

کلیه‌ی سایت‌های مشارکت کننده در نمایش تبلیغات شبکه‌ی جستجوی گوگل، موظف به پیروی از قوانین و مقررات گوگل هستند. به واسطه‌ی ایجاد یک کمپین برای شبکه‌ی جستجو، شاهد این خواهیم بود که کلیه‌ی قوانین و مقررات گوگل در زمینه‌ی تبلیغات شامل استانداردهای اعتباری و تصویری می‌شه که ممکنه برای کسب‌و‌کار و برند ما به ارمغان بیاره. در صورت بروز هر گونه تخدی نسبت به هر یک از این موارد از جانب هر یک از سایت‌های سرچ‌پارتنر گوگل، سایت مورد نظر از شبکه‌ی جستجوی گوگل حذف خواهد شد.

دستورالعمل غیرفعالسازیِ نمایش تبلیغات در سرچ‌پارتنرهای گوگل
_______________________________________________________________

تجربه‌ی استفاده از ساختار جدید گوگل ادز Google ads در حال حاضر به عنوان شیوه‌ای انحصاری در مدیریت اکانت‌های کاربران به حساب میاد. اگر هنوز در حال استفاده از گوگل ادوردز قدیمی هستید، دستورالعمل پیشین رو مورد استفاده قرار بدید.

دستورالعمل جدید (گوگل ادز Google Ads) ___________________________________________________________________________________

  1. وارد اکانت گوگل ادوردز بشید.
  2. در بخشِ منو Menu، روی سربرگ تنظیمات Setting کلیک کنید. سپس کمپین مورد نظرتون رو که می‌خواید از ویژگی سرچ‌پارتنرها بهره‌مند باشه رو انتخاب کنید.
  3. روی گزینه‌ی شبکه‌ها Networks کلیک کنید.
  4. تیکِ چک باکس check box کنار گزینه‌ی Include Google search partners رو بزنید تا تبلیغات کمپین روی سایت‌های سرچ پارتنر گوگل هم نمایش داده بشه یا به منظور غیرفعالسازی این نمایش تبلیغات روی سایت‌های سرچ پارتنر گوگل در شبکه‌ی جستجو، تیکِ چک باکس check box بردارید.
  5. روی گزینه‌ی ذخیره‌سازی save کلیک کنید.

دستورالعمل پیشین (گوگل ادوردز Google Adwords) ___________________________________________________________________________________

  1. وارد اکانت گوگل ادرودز بشید.
  2. روی سربرگ کمپین‌ها Campaigns کلیک کنید. سپس روی کمپین شبکه‎‌ی جستجو Search Network campaign کلیک کنید تا به بهره‌مندی از امکان سرچ پارتنرهای گوگل دسترسی داشته باشید.
  3. روی سربرگ تنظیمات Setting کلیک کنید.
  4. صفحه رو به سمت پایین هدایت scroll کنید تا به بخش شبکه‌ها Networks دسترسی پیدا کنید و روی گزینه‌ی ویرایش Edit کلیک کنید.
  5. تیکِ چک باکس check box کنارِ گزینه‌ی Include search partners رو بزنید تا از امکان نمایش تبلیغ روی سایت‌های سرچ پارتنر گوگل بهره‌مند بشید و تیکِ چک باکسِ موردنظر رو بردارید تا امکان نمایش تبلیغ روی سایت‌های سرچ پارتنر گوگل در شبکه‌ی جستجو رو غیرفعال کنید.
  6. روی گزینه‌ی ذخیره سازی save کلیک کنید.

لطفا در صورت رضایت از محتوای ارائه شده در بلاگ ادزیرو، عناوین رو با همکاران و دوستان علاقه‌ مندتون به اشتراک بذارید.

منبع: Google Support