کمپین شبکه‌ی نمایش گوگل، بستر گسترده‌ی دیگه‌ای از گوگل در فضای دیجیتال هست که به بهترین نحو ممکن محتوای تبلیغاتی بنری یا ویدئویی هر کسب‌وکاری رو با سهولت هر چه تمامتر به اشتراک می‌ذاره. این شبکه با استفاده از اطلاعات کاربران به تقسیم‌بندی تبلیغاتِ قابل نمایش به منظور ایجاد بازدهی بالاتر می‌پردازه. همچنین با استفاده از متد متفاوت قادر به هدفگذاری مجدد افراد به منظور ترغیب هر چه بیشتر افرادی که به خدمات یا محصولات کسب‌وکار مورد نظر نیاز دارن خواهد پرداخت.

پس از تعیین هدف کمپین در تبلیغات گوگل ادوردز، ابتدایی‌ترین اقدام ممکن ما انتخاب نوع کمپین تبلیغاتیمون خواهد بود. به این منظور رشته‌ای از مقالات موجود در بلاگ ادرزیرو رو به تشریح انواع کمپین‌های مختلف گوگل ادوردز اختصاص دادیم.

کمپین شبکه‌ی نمایش گوگل این امکان رو برای افراد فراهم می‌کنه تا حین جستجو در وب سایت‌های مورد علاقشون، یا در حال نشون دادن یک ویدئوی در حال نمایشِ YouTube به دوستشون یا در حین چک کردن اکانت جیمیلشون یا استفاده از تلفن همراهشون یا استفاده از اپلیکیشنی خاص، با تبلیغات روبرو بشن.

ساز و کارِ کمپین شبکه‌ی نمایش گوگل
_______________________________________________________

کمپین شبکه‌ی نمایش گوگل - تبلیغات شبکه‌ی نمایش گوگل ادوردز

کمپین شبکه‌ی نمایش گوگل به این منظور طراحی شده تا به ما کمک کنه به مخاطب درست و هدفمندمون دسترسی داشته باشیم. استراتژی‌های هدفگذاری در این نوع از تبلیغات به ما کمک می‌کنه تا پیاممون رو در زمان و مکان مناسب به مشتری‌های بالقوه برسونیم.

یافتن مشتریان جدید و نمایش مجدد تبلیغات به مشتریان فعلی با استفاده از جامعه‌ی مخاطبین
________________________________________________________________

تبلیغاتِ مشابه با تبلیغاتِ in-market در کمپین شبکه‌ی نمایش گوگل به ما این امکان رو می‌ده تا تنها مشتریانی رو درگیر و جذب کنیم که بیشترین علاقه رو نسبت به خدمات یا محصولات ما دارن. این مضمون به ما این اجازه رو می‌ده که گستره‌‌ای از مشتریان با دیدگاهی متفاوت با یکدیگر نسبت به خدمات یا محصولاتمون رو در اختیار داشته باشیم.

همچنین ما قادر خواهیم بود تا از اطلاعاتی همچون فهرست‌های ریمارکتینگ استفاده کنیم که به ما این امکان رو می‌ده که به هدفگذاری مجدد retargeting و درگیری مجدد re-engagement با مشتریان بالقوه‌ای بپردازیم که پیش از این از وب سایت ما بازدید کرده بودن.

هدایت مکالمات با استفاده از سیستم اتوماسیون
________________________________________________________________

هدفگذاری خودکار Automated targeting به ما این امکان رو می‌ده تا به ایجاد مباحثات بیشتری پیرامون محصول یا خدماتمون در فضای وب دست پیدا کنیم. چنین اتفاقی با جذب مخاطبینی با عملکرد بالا یا high performing audiences امکان پذیر خواهد بود که امکانِ جذب چنین افرادی  بواسطه‌ی مخاطبین و صفحه‌ی فرود فعلی ما میسر خواهد شد.

بر اساس پیکربندی خودکارِ مداوم automatically optimizing over time، سیستم گوگل ادز Google Ads قادر به شناسایی افرادی هست که عملکردی به نفع تبلیغات ما دارن. تنظیم خودکار بید bid نسبت به بازگشت سرمایه ROI کمپین ما کمک می‌کنه.

سیستم هوشمند انواع کمپین‌‌های شبکه‌ی نمایش گوگل به ترکیب بهترین سیستم هدفگذاری، تنظیم بید bid و ایجاد نوآوری در نمایش تبلیغ می‌پردازه تا نرخ تبدیل conversion حاصل از تبلیغات گوگل ادز Google Ads رو به حداکثر برسونه.

حک کردن تصویری متفاوت در ذهن مشتری
________________________________________________________________

کمپین‌‌های شبکه‌ی نمایش گوگل این امکان رو در اختیار کاربر می‌ذاره تا با استفاده از یک سری افزونه‌های تبلیغاتی یا همون Ad formats به رویارویی با کاربران و ایجاد engagement بپردازه. در اینجا به معرفی تعدادی از افزونه‌های تبلیغاتی شبکه‌‎ی نمایش می‌پردازیم:

تبلیغات نمایشی رسپانسیو (Responsive Display ads)
_____________________________________________________________________________________

تبلیغاتی که با استفاده از کمپین شبکه‌ی نمایش گوگل ساخته می‌شن، به صورت کاربردی با استفاده از سیستم تبلیغات رسپانسیو responsive ads، به حالت خودکار در میان. برای ساخت چنین تبلیغاتی ابتدا به سادگی متن تبلیغ خودمون رو وارد می‌کنیم و سپس به واردسازی تصویر و لوگوی خودمون می‌پردازیم.

در نهایت گوگل به منظور افزایش بازدهی تبلیغ، به پیکربندی تبلیغات ما می‌پردازه. (علاوه بر این کلیه‌ی کاربران گوگل ادز Google Ads قادر به استفاده‌ی رایگان از آرشیو تصاویر گوگل library of images هستند).

هر دو گروه از کاربران تازه‌کار و پیشرفته از این نوع تبلیغ بهره‌ی خوبی می‌برن چرا که به عنوان یک تبلیغ نِیتیو native نمایش داده میشه و با فونت و حس و حال سایت منتشر کننده‌ی تبلیغ، به نمایش در میاد.

نکته: تبلیغات رسپانسیو نمایشی Display Responsive ads با تبلیغات رسپانسیو responsive ads به عنوان تبلیغ پیش فرض جدید در شبکه‌ی جستجو، جایگزین خواهند شد.

ایجاد تبلیغ با استفاده از بارگذاری تصاویر (Uploaded image ads)
_____________________________________________________________________________________

برای ایجاد کنترل بیشتر در شبکه‌ی نمایش، ما قادر به ایجاد و آپلود تبلیغات هستیم. اینکار با آپلود تبلیغات در قالب تصاویر یا کد HTML5 صورت می‌گیره.

تبلیغات درگیر کننده (Engagement ads)
_____________________________________________________________________________________

تبلیغاتی از جنس تصاویر یا ویدئو که روی ویدئوهای YouTube یا سراسر شبکه‌ی نمایش گوگل به نمایش در میان.

تبلیغات Gmail
_____________________________________________________________________________________

نوعی از تبلیغات گسترده که از ابتدای صندوق ورودی inbox افراد به نمایش در میاد.

تبلیغاتِ قابل نمایش در شبکه‌ی جستجویِ گوگل
_____________________________________________________________________________________

در حالیکه شبکه‌ی جستجوی گوگل، تبلیغات پس از جستجوی کامل کاربر برای محصول یا خدمات موردنظر به کاربر نمایش داده میشه، شبکه‌ی نمایش به ما کمک می‌کنه تا توجه مشتری رو پیش از ورود به چرخه‌ی خرید محصول یا خدمات به خودمون جلب کنیم.

با استفاده از این نوع تبلیغات قادر خواهیم بود تا پیش از آغاز جستجوی کاربر، محصول یا خدمات مورد نظر خودمون رو بهش پیشنهاد کنیم که می‌تونه اقدامی کلیدی در اجرای استراتژی کلی تبلیغاتمون باشه.

همچنین به واسطه‌ی وجود قابلیت ریمارکتینگ remarketing، ما قادر خواهیم بود تا برای افرادی که اخیرا از وب سایت یا اپلیکیشن ما بازدید داشتن، یادآوری‌ای نسبت به چیزی باشیم که به خرید یا استفاده از اون علاقه‌مند هستند.

ارزیابی نتایج حاصل از تبلیغات
________________________________________________________________

گوگل ادز Google Ads این امکان رو به ما می‌ده تا به بررسی میزان پیشرفتمون در دستیابی به اهداف تبلیغاتمون بپردازیم. به طوریکه قادر به مشاهده‌ی صفحاتی باشیم که تبلیغ ما در اون به نمایش در میاد، چه تبلیغاتی بیشترین کلیک های دریافتی رو داشتن و چه سایت‌هایی بیشترین ارزش رو با صرف کمترین هزینه به ما میدن.

برنامه ریزی
________________________________________________________________

ایجاد تغییرات در شبکه‌ی نمایش بین 12 الی 24 ساعت زمان لازم داره در نتیجه ممکنه تغییرات ایجاد شده در آنِ واحد ایجاد نشه. این مورد از جمله نکاتی هست که می‌بایست پیش از ایجاد هر کمپین جدید یا ایجاد تغییراتی در کمپین فعلی، در ذهن داشته باشیم. ممکنه ما تنها چند روز پیش از اجرای کمپین به طراحی و ایجاد کمپین بپردازیم و زمان آغاز کمپین رو بعدا وارد کنیم.

لینک سازی عمیق (Deep linking)
________________________________________________________________

با فعالسازی لینکسازی عمیق در اپلیکیشن، کاربران اپلیکیشن ما قادر به دسترسی به محتوای درون اپلیکیشنی ما با استفاده از شبکه‌ی جستجو، نمایش و شبکه‌ی فروش خواهند بود.

اگر تمایل به فعالسازی لینک‌سازی عمیق دارید برای هر یک از این کمپین‌ها رو دارید، اپ لینک‌هایی‎ App link رو برای اندروید و یونیورسال Universal لینک‌هایی رو برای iOS ایجاد کنید. سپس گوگل آنالتیکز Google Analytics رو برای فایِر بِیس Firebase فعالسازی کنید تا به شما در ارزیابی نرخ تبدیل کمک کند.

لطفا در صورت رضایت از محتوای ارائه شده در بلاگ ادزیرو، عناوین رو با همکاران و دوستان علاقه‌ مندتون به اشتراک بذارید.

منبع: Google Support