اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

مدیریت کمپین گوگل ادز – آموزش کار با گوگل ادز

مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز

فهرست مطالب

پیکربندی مناسب ساختار کمپین گوگل ادز به ما در استانداردسازی مدیریت کمپین گوگل ادز کمک شایانی می‌کند. در ابتدای این عنوان نگاهی به لزوم طراحی کمپین جداگانه برای هر محصول یا خدمات خواهیم داشت.

پس از آن به بررسی و ارزیابی لزوم طراحی صفحه‌ی فرود مجزا برای هر عنوان و لزوم رعایت ارتباط کلمات کلیدی و ادگروپ‌ها و تکنیک‌های کاربردی در طراحی کلمات کلیدی – keywords  و ادگروپ‌ها – Ad groups خواهیم پرداخت.

نکته: در صورت عدم آشنایی کامل با اجزای سازنده‌ی تبلیغات گوگل ادز و/یا عدم آگاهی از آخرین به روز رسانی‌های سیستم تبلیغات گوگل ادز؛ پیشنهاد ما برای درک بهتر مدیریت کمپین گوگل ادز به شما عزیزان مطالعه عنوان شناخت اجزای سازنده تبلیغات گوگل ادز را پیشنهاد می‌کنیم.

پیش‌نیازهای لازم به منظور درک هر چه بهتر این عنوان عبارت‌اند از:

شناخت اجزای سازنده تبلیغات گوگل ادز
آموزش ساخت و اجرای کمپین استاندارد گوگل ادز 
پرسونا و ارتباط آن با رضایت مشتری


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



لزوم طراحی کمپین جداگانه برای هر محصول یا خدمات در مدیریت کمپین گوگل ادز

پیامد‌های عدم طراحی کمپین مجزا در مدیریت کمپین گوگل ادز

لزوم وجود چنین استراتژی‌ وقت گیر و منظمی در مدیریت کمپین گوگل ادز تنها به منزله‌ی ایجاد نظم بیشتر در کمپین‌های گوگل ادزمان و شانس بیشتر برای افزایش فروش خدمات یا محصولات مورد نظرمان است.

مدیریت کمپین گوگل ادز
پیامد‌های عدم طراحی کمپین مجزا

پیشگیری از تداخل هدف محصولات و خدمات متعدد در مدیریت کمپین گوگل ادز

در صورت استفاده از یک کمپین برای تبلیغ خدمات یا محصولات متعدد، با توجه به اینکه هر محصول یا خدماتی دارای هدفی جداگانه در تبلیغات خودش است، افزایش تعداد محصولات منجر به تعدد اهداف محصولات و خدمات و به هم‌ریختگی ادگروپ و کلمات کلیدی به کار رفته در کمپین می‌شود که ما را با سرگیجه و سردرگمیِ بی پایانی روبرو می‌کند که مانع از استانداردسازی مدیریت کمپین گوگل ادز می‌شود.

پیشگیری از عدم انطباق تبلیغ و کلمه‌ی کلیدی در مدیریت کمپین گوگل ادز

با فرض اینکه با سردرگمی حاصل از به هم ریختگی در ادگروپ‌ها کنار آمدیم و به همین روند ادامه دادیم، باید به طراحی و ایجاد تبلیغاتی برای کلمات کلیدی هر ادگروپ در این کمپین بپردازیم؛ تنها نتیجه‌ برای انجام چنین کاری عدم انطباق سرچ کوئری‌های کاربران با تبلیغ نمایش داده شده در شبکه‌ی جستجوی گوگل است.

کاهش Ad relevancy تبلیغ در مدیریت کمپین گوگل ادز

در صورت عدم انطباق کلمات کلیدی ما با تبلیغاتمان بر اثر ضعف در مدیریت کمپین گوگل ادز ، نتایج زیان‌باری در انتظار تبلیغات ما خواهد بود. اولین اتفاقی که در صورت عدم استفاده از یک کمپین مجزا برای خدمات یا محصول ما به وجود می‌آید، نمایش تبلیغات ما برای کلمه‌ی کلیدی نامرتبط است. در اینصورت ضریب ارتباط تبلیغ با کلمه کلیدی یا همان Ad relevancy به شدت کاهش پیدا می‌کند که باعث کاهش نرخ کلیک شدید در تبلیغات در همان موج اول تبلیغات می‌شود.

لزوم طراحی صفحه‌ی فرود مجزا برای هر عنوان در مدیریت کمپین گوگل ادز

مدیریت کمپین گوگل ادز
طراحی صفحه‌ی فرود مجزا برای هر محصول/سرویس

استاندارد اصلی در مدیریت کمپین گوگل ادز ، توضیح مشخصات کامل و ارائه کلیه‌ی اطلاعات به مشتری است. پیش از اقدام صد در صد مشتری نسبت به خرید، شخص مورد نظر در مقطع ZMOT یا Zero Moment of Truth  قرار دارد که کاربر مورد نظر پیش از خرید به جمع‌آوری کلیه‌ی اطلاعات پیرامون محصول یا خدمات مورد نظر می‌پردازد.

نگارش محتوای صحیح و طراحی صفحه‌ی فرود مجزا به ازای هر محصول یا خدمات، نه تنها به ضرر فرایند تبلیغات گوگل ادز ما نیست بلکه با پاسخگویی به کلیه‌ی سوالات بازدیدکنندگان، در قالب اطلاعاتی غنی که به ذهن آن ها تزریق می‌کنیم؛ اعتبار برندمان در ارائه آن نوع از محصولات و خدمات را به شدت بالا می‌بریم.

در مدیریت کمپین گوگل ادز به طور تجربی ثابت شده که مشتریان در مواردی که کسب و کارها به ارائه‌ی اطلاعات تکمیلی و غنی‌تری از محصول یا خدمات موردنظر پرداخته، میل مشتری نسبت به خرید از آن کسب و کار تا چند ده درصد افزایش پیدا کرده و لید lead دریافتی از طریق تبلیغات، منجر به خرید صد در صدی شده است. با پاسخگویی صریح، شفاف و ساده به مشتری، شانس افزایش فروش خودمان را حداقل تا 19% بالاتر می‌بریم.

به منظور ایجاد سیستم مارکتینگ بهینه‌تر در مدیریت کمپین گوگل ادز قطعا نیاز داریم تا محصول یا خدمت موردنظر را از دید مشتری بسنجیم و این موضوع به مثابه صرف وقت کافی برای شناسایی نیاز مشتری و دقت و توجه کافی در طراحی صفحه فرود  است. این موضوع در حقیقت نه از جانب موتور جستجو بلکه از جانب مشتریان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و سیستم تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات ما را با توجه به رفتار مشتریان نسبت به واکنش آن‌ها پس از ورود به یا خروج از صفحه فرود تبلیغمان قضاوت خواهد کرد.

لزوم رعایت ارتباط کلمات کلیدی و ادگروپ‌ها در مدیریت کمپین گوگل ادز

تطبیق اهداف کمپین با محصولات و خدمات

 استفاده از کلمات کلیدی با کیفیت و مرتبط با تبلیغ در مدیریت کمپین گوگل ادز ، تنها عاملی است که موجب جذب مشتریان مرتبط و درست به تبلیغات کسب و کار ما می‌شود. دسته‌بندی ادگروپ‌ها بر اساس ویژگی‌های مختلف محصولات و خدمات و استفاده از کلمات کلیدی متناسب با موضوع ادگروپ، موجب نمایش تبلیغ صحیح و کاملا مرتبط برای کلمات کلیدی موجود در آن ادگروپ می‌شود. شناسایی پر جستجوترین عبارات کاربران در مدیریت کمپین گوگل ادز ، خوراک لازم برای طراحی ادگروپ و کلمات کلیدی را تامین می‌کند. قطعا اولین عاملی که باید در نظر گرفته شود، انتخاب کلمات کلیدی از دید مشتری هستند. همواره در استفاده از کلمات کلیدی باید به خاطر داشته باشیم که مشتری ما چطور فکر می‌کند و دقیقا به دنبال چه محصول و خدماتی است و چگونه آن را در اینترنت جستجو می‌کند.

ابزار و شیوه‌های طراحی ادگروپ و نگارش کلمات کلیدی در مدیریت کمپین گوگل ادز

استفاده از پیشنهادات موتور جستجو در مدیریت کمپین گوگل ادز

مورد اول استفاده از نتایج جستجوی پیش فرض و ارائه شده توسط گوگل است که به طور معمول در زیر نتایج طبیعی جستجو و در پایان صفحه‌ی نمایش نتایج ارائه شده در صفحه‌ی یک گوگل، توسط موتور جستجو به نمایش در می‌آید. در آنجا ما قادر به مشاهده، بررسی و استفاده از ترکیبات دیگر‌ی پر استفاده توسط کاربران و استفاده از آن در مدیریت کمپین گوگل ادز هستیم.

استفاده از ابزار کیورد پلنر در مدیریت کمپین گوگل ادز

استفاده از ابزار کیورد پلنر – keyword planner در مدیریت کمپین گوگل ادز. ما با استفاده از این ابزار به دو قابلیت مهم دست پیدا می‌کنیم.

مدیریت کمپین گوگل ادز
استفاده از کیورد پلنر در تبلیغات گوگل ادوردز

پیش از استفاده از هر کلمه‌ی کلیدی در تشکیل ادگروپ کمپین‌های تبلیغمان قادر به بررسی آن کلمه و سایر ترکیبات و مشتقات آن هستیم و کلیه‌ی اطلاعاتی همچون نرخ کلیک، ایمپرشن‌ها، میزان جستجو در بازه‌های زمانی ماهیانه و سالیانه، وضعیت رقابت در مزایده و هم‌چنین بودجه‌ی موردنیاز برای شرکت در مزایده  قابل مشاهده هستند.

قادر به واردسازی بودجه‌ی تبلیغاتی خودمان و دریافت اطلاعاتی هم‌چون میانگین کلیک دریافتی در بازه‌ی زمانی مشخص از کلمه‌ی کلیدی موردنظرمان هستیم. علاوه بر آن می‌توانیم با وارد کردن آدرس صفحه‌ی فرودمان، به راحتی به کلمات کلیدی پر جستجو توسط کاربران، که در متن صفحه‌ی فرودمان قرار دارد دسترسی داشته باشیم.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات گوگل ادز، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات گوگل ادوردز خواهید بود.

عناوین مکمل

منبع: Youtube و Google support

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *