اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

6 ابزار برندینگ برتر – معرفی ابزار برندینگ برتر

فهرست مطالب

معرفی ابزار برتر برندینگ

منظور از ابزار برندینگ، ابزاریست که به منظور نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و فضای وب و اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند تا صاحبین کسب و کار بتوانند به بهترین نحو ممکن برای ارتقای فرایند برندینگ کسب و کار از آن‌ها استفاده کنند.

چه مشاور برندینگ استخدام کنیم و چه در سازمان خودمان به انجام این امور بپردازیم، اینکه زمان و انرژی و منابع موردنیاز برای ساخت یک برند را صرف کنیم، یک چیز است؛ اما اینکه دقیقا بدانیم مشتریانمان در مورد کسب و کار ما چه فکری می‌کنند؛ موضوعی حساس‌تر و کاملا جداست. استفاده از ابزار برندینگ از جمله مواردی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بر شیوه‌ی تعامل مشتریان و مخاطبین با کسب و کارمان نظارت داشته باشیم.

چرا به ابزار برندینگ نیاز داریم

برای درک بهتر موضوع استفاده از ابزار برندینگ بهتر است به بررسی این مثال بپردازیم:
فرض کیند ما 15 ریویو با امتیاز 0 از 5 یا 0 از 10 روی Google Reviews داریم و 2 الی 3 پست نه چندان کارآمد که روی فیس بوک دست به دست می‌چرخند؛ و در نهایت 6 یا 7 توییت در مورد تجربه‌ی بسیار بدی که مشتریانمان داشته‌اند.

چنین وضعیتی به طور کلی منجر به محو شدن تمام تلاش سخت‌کوشانه‌ی ما در گرو ساخت هویت برند در چشم جامعه مخاطبین و مشتریان ما می‌شود. اینجاست که استفاده از ابزار برندینگ به کار ما می‌آیند.

خوشبختانه راه بسیار آسانی برای شنیدن صدای حقیقی مشتریان بالقوه‌ی ما در شبکه‌ی اینترنت وجود دارد که پیگیری این صدای حقیقی و نظارت بر آن با استفاده از ابزار برندینگ میسر می‌شود.

در شبکه‌های اجتماعی (سوشال مدیا) به طور روزانه ده‌ها، صدها، هزاران و بلکه میلیون‌ها مکالمه پیرامون محصولات و خدمات برند ما صورت می‌گیرد که فرصت تعیین، ساخت و در صورت نیاز، به دفاع از برند خود در قالب یک پست ساده بپردازیم. استفاده از ابزار برندینگ در همین نقطه‌ی حساس به کمک ما می‌آیند.

در این‌جا به معرفی و توضیح چندین ابزار برندینگ و استراتژی شنود در سوشال مدیا و فضای وب پرداخته‌ایم تا به شما عزیزان کمک کنیم به بررسی و ارزیابی این مکالمات در سوشال مدیا بپردازید و از فرصت‌هایی که برای افزایش نرخ درگیری جامعه مخاطبین با برند شما وجود دارد استفاده کنید.

بخش اول: ابزار شناخت کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با برند ما

مشتریان احتمالی یا بالقوه‌ی ما ممکن است برای پیدا کردن ما به جستجوی چه کلمات کلیدی یا عباراتی بپردازند. در ادامه به معرفی ابزار برندینگ در زمینه‌ی شناخت این طیف از کلمات و عبارات کلیدی خواهیم پرداخت.

ابزار برندینگ
معرفی ابزار برندینگ گوگل ترندز – Google Trends

ترندهای گوگل ابزار برندینگ بسیار مناسبی است برای تشخیص کلمات کلیدی که مردم به طور کلی و به صورت جغرافیایی برای پیدا کردن خدمات و محصولات مربوط به برند ما مورد استفاده قرار می‌دهند. با آگاهی از این موضوع ما می‌توانیم روی گفت و شنود و کلمات کلیدی رایج‌ مربوط به کسب و کارمان کار کنیم.

با استفاده از ابزار برندینگ و تلاش برای سخت کار کردن روی کلمات کلیدی مرتبط با “صنعت فعلی”، “اسم برند” و “محصولات” و “خدمات” ارائه شده توسط کسب و کارمان، ما قادر به تشخیص کلمات و عباراتی خواهیم بود که به طور معمول بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند؛ تا به محصولات، خدمات یا برند ما دسترسی داشته باشند.

استفاده از ابزار برندینگ و فرایندهای متصل به آن، می‌تواند به چابکی “استراتژی فعلی ما”، “ارتقای فروش” و ارتقای سطح “ایمیل مارکتینگ” ما کمک کند تا تمرکز خودمان را روی کلمات کلیدی بگذاریم که مردم به طور حقیقی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ابزار برندینگ شماره 2: پلت فرم باز سامو – Buzzsumo

ابزار برندینگ
معرفی ابزار برندینگ باز سامو – Buzzsumo

از ابزار برندینگ باز سامو – Buzzsumo می‌توان برای جستجوی اینفلوئنسرها و ارتقای محتوای تولید شده توسط برند استفاده کرد یا می‌توان به بررسی این موضوع پرداخت که رقبا در حال کسب رتبه برای چه کلمات کلیدی یا موضوعاتی هستند یا دقیق‌تر بخواهیم بگوییم در حال تلاش برای مطرح شدن پیرامون چه موضوع و عباراتی هستند

پیرو معرفی و بررسی ابزار برندینگ باز سامو – Buzzsumo باید در نظر داشت که این ابزار به بررسی بازنشر و لینک بیلدینگ کلمه، عبارت یا محتوای مورد بررسی ما در شبکه‌های فیس بوک، توییتر و شبکه‌های این‌چنینی می‌پردازد و به گزارش Total Engagement می‌پردازد.

بخش دوم: تمرکز روی مکالمات کلیدی و مهم برای برندمان تمرکز کنیم از طریق ابزار برندینگ

  • چطور می‌توان متوجه شد که مردم درباره برند ما چه می‌گویند؟
  • چطور بفهمیم که چه کسی این حرف را می‌زند؟

ابزار برندینگی که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم قرار است به این دو سوال ما پاسخ دهند.

ابزار برندینگ شماره 3: گوگل آلرتز – Google Alerts

ابزار برندینگ
معرفی ابزار برندینگ گوگل آلرتز – Google Alerts

گوگل آلرتز – Google Alerts ابزار برندینگی مناسب برای کارآفرینانی است که زمان لازم برای ارزیابی برند خود در سوشال مدیا را ندارند. عملکرد Google Alerts به این شکل است که هر زمان یکی از عبارات ست کرده‌ی ما مورد جستجو قرار بگیرند، از طریق ایمیل به ما اطلاع رسانی می‌شود.

تنظیم تداوم این ارسال‌ها از طریق داشبورد گوگل آلرتز و توسط خود ما صورت می‌گیرد، در نتیجه می‌توانیم خود را با استفاده از ابزار برندینگ Google Alerts در بروزترین حالت ممکن نسبت به جستجوی کلمات و عبارات مربوط به صنعت یا کسب و کارمان نگه داریم.

ابزار برندینگ شماره 4: سوشال منشن – Socialmention

ابزار برندینگ
معرفی ابزار برندینگ سوشال منشن – Socialmention

یکی از ابزار برندینگ مورد نیاز برای شنود رسانه که می‌توان لقب جواهر پنهان را به آن داد، ابزار برندینگ سوشال منشن – Socialmention است که به ما اجازه‌ی نظارت بر روی مولفه‌هایی از جمله کلمات کلیدی – keywords، سنتیمنت – sentiment، اینفلوئنسر – influencers، سورس‌ها – sources و ریچ – reach مربوط به محتوای موردنظر را می‌دهد.

نتایج حاصل از تحلیل این ابزار برندینگ، بینش عمیقی نسبت به سلامت فرایند کاری کسب و کار آنلاین را در اختیارمان قرار می‌دهد و به ما این امکان را می‌دهد که خروجی این اطلاعات را در قالب فایل اکسل – Excel ذخیره کنیم و در اختیار داشته باشیم.

ما با بررسی بخش سنتیمنت رنک – sentiment rank از ابزار برندینگ Socialmention می‌توانیم به ارزیابی این بپردازیم که مشتریان ما چه احساسی نسبت به برند ما دارند. به یاد داشته باشیم که به طور پیوسته به دنبال نظرات منفی باشیم که به ما در آرام کردن هر چه بیشتر وضعیت و نظرات پر تنش جامعه مخاطب کسب و کارمان کمک می‌کند.

بخش سوم: نظارت بر کانال‌های ارتباطی و ابزارهای هدایت مکالمات پیرامون برند

ابزار برندینگ شماره 5: پلت فرم منشن – Mention

ابزار برندینگ
معرفی ابزار برندینگ منشن – Mention

ابزار برندینگ Mention به نوعی شبیه به ابزار برندینگ Google Alerts عمل می‌کند؛ به این شکل که به ما امکان ایجاد یک اخطار – Alert را می‌دهد؛ اما تمامی اطلاعات را به یک فید بزرگ اطلاعاتی وارد می‌سازد.

این فید اطلاعاتی، میزان سنتیمنت اسکور – sentiment score ما برای هر بار منشن شدن را به ما اطلاع رسانی می‌کند و منشن‌های مهمی که نیاز به رسیدگی و اقدام به عمل دارند را مشخص می‌کند. هم‌چنین ابزار برندینگ Mention اطلاعات را از میلیون‌ها منبع جمع‌آوری می‌کند تا دسترسی به حضور خودمان در اینترنت را در حداکثر میزان ممکن میسر کند.

ابزار برندینگ شماره 6: هوت سویت – Hootsuite

ابزار برندینگ
معرفی ابزار برندینگ هوت سویت – Hootsuite

ابزار برندینگ Hootsuite، فیدهای ساده‌ای را ایجاد می‌کند که کلیه‌ی اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی ما را در یک صفحه طبقه‌بندی می‌کند؛ ما می‌توانیم به راحتی هر چه تمامتر اطلاعات مربوط به صفحه‌ی فیس بوک کسب و کارمان را شنود کنیم، روی منشن‌های توییتر، هشتگ‌ها و کلمات کلیدی نظارت داشته باشیم؛ و توییت‌های اینفلوئنسرها را به صورت یک جا دنبال کنیم.

قدرت واقعی ابزار برندینگ Hootsuite در ظرفیت‌های شنودی این شبکه و عملکرد جستجوی آن است. وقتی که ما در Hootsuite  به جستجوی یک هشتگ یا کلمه کلیدی می‌پردازیم، می‌توانیم به طور آنی هر توییتی که با کلمه کلیدی موردنظر ما به اشتراک گذاشته شده است را مشاهده کنیم.

شبکه‌های اجتماعی صدای واقعی مشتریان ما هستند. به طور معمول کاملا غیر سانسور شده، خود مختار و آزاد است (چه خوب چه بد)، بنابراین فرصت‌های روزانه‌ای که با استفاده از هر یک از این ابزار برندینگ می‌توانیم از آن استفاده کنیم را نباید از دست بدهیم. استفاده با دقت و استراتژی محور از ابزار برندینگ به رشد و توسعه‌ی اصولی کسب و کار و برند ما کمک بسیار شایانی می‌کند.

برای استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: keap.com

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *