اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

معرفی 6 نکته کلیدی برندینگ

فهرست مطالب

برای درک بهتر فرایند برندینگ و الزام شناخت نکات برندینگ به افرادی فکر کنید که دوستان بسیار زیادی دارند. این افراد شخصیت جذابی دارند که به یاد می‌ماند، باعث می‌شود افراد احساس خوبی داشته باشند و مخاطبینشان را از نظر احساسی درگیر می‌کنند. این شهرت تنها زمانی به وجود می‌آید که افراد با جامعه مخاطبینشان به ایجاد ارتباط پرداخته باشند.

همچین فرایند ارتباطی برای برند‌ها نیز صدق می‌کند. ما نیاز به این داریم که محصولات یا خدمات برندمان، مشکلی را برای مردم حل کنند یا احساس خوبی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. ایجاد احساس خوب که از دیگر نکات برندینگ تلقی می‌شود.

در اینجا به ایده‌هایی اشاره خواهیم داشت که در قالب نکات برندینگ برای دوام کسب و کارهای کوچک مورد بررسی قرار می‌گیرند:

نکات برندینگ بخش اول: به یاد ماندنی باشیم به جای اینکه مدرن باشیم!

نکات برندینگ
برندی ماندگار باشیم

اکثر مردم موجوداتی اهل عادت هستند و تمایل به استفاده از چیزهایی دارند که آن‌ها را درک می‌کنند، با آن‌ها آشنایی دارند یا قادر به شناخت و درک آن‌ها هستند. قانع نشدید؟

در اینجا به ریبرندینگ Gap و سقوط حماسیش در سال 2010 اشاره خواهیم داشت. طی این اتفاق شرکت دست به تعویض لوگوی 20 ساله‌ی قدیمیش زد و آن را به چیزی تغییر داد که انتظار داشت برای مشتریان بالقوه‌اش خوشایند باشد. متاسفانه مشتریان فعلی آن زمان برند چندان از این قضیه خوشحال نشدند.

آن‌ها تمایل به بازگشت لوگوی قبلی داشتند. خوشبختانه، برند Gap پس از ارزیابی واکنش‌های نه چندان جالب مشتریان و جامعه مخاطبش در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تصمیم گرفت برای خوشحال کردن مشتریان سابق برند، از دست لوگوی جدیدی که مردم قادر به برقراری ارتباط با آن نبودند، خلاص شود.

در این‌جا یکی از مهمترین نکات برندینگ برای یادگیری باقی می‌ماند: اینکه سعی کنیم به یادماندنی باشیم تا اینکه مدرن باشیم. اگر مردم سیستم برندینگ فعلی کسب و کار را درک کرده‌اند و با محصولات تولید شده توسط برند احساس راحتی می‌کنند، چرا تداخلی در فرایند به این خوبی ایجاد کنیم؟

نکات برندینگ بخش دوم: حضور در شبکه‌های اجتماعی با انتخاب و نظارت دقیق بر آن

نکات برندینگ
حضور یکپارچه برند در شبکه‌های اجتماعی

برای ایجاد هویت برندی قویتر که از دیگر نکات برندینگ مهم به شمار می‌آید، ما گسترش هویت برند خود و رساندن آن به سمع و نظر مردم داریم. مردم به طور بدیهی روی پلت‌فرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. در حال حاضر در دوره‌ای قرار داریم که ایجاب می‌کند کسب و کارهای آنلاین روی انواع مختلف شبکه‌های اجتماعی به ایجاد حساب بپردازند.

باتوجه به وضعیت شبکه‌های اجتماعی در ایران به ترتیب Instagram، Whats app، Telegram و Snapchat گزینه‌های مناسبی برای استفاده در کسب و کارها هستند؛ چرا که بیشترین آمار جامعه مخاطب ما وقت خود را صرف گشت و گذار در این شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

وقتی پروفایل خود را در این شبکه‌های اجتماعی درست می‌کنیم، باید کاری کنیم که یکپارچگی در فرایند کاری برند و حسی که به مخاطب منتقل می‌کند ملموس باشد و این موضوع در پیام‌هایی که کسب و کار به جامعه‌ی مخاطبش ارسال می‌کند نیز قابل مشاهده باشد؛ وگرنه جامعه مخاطب دچار سردرگمی می‌شوند.

نکات برندینگ بخش سوم: هدایت یکپارچه مشتریان و اینفلوئنسرها به فعالیت متمرکز پیرو موفقیت برند ما

نکات برندینگ
فعالیت یکپارچه پیرامون برند

یک برند قوی، برندیست که به طور مداوم در مورد آن صحبت می‌شود. به کار گرفتن طرفداران و مشتریان برای کمک به تقویت هویت برند موجب پدیدار شدن نتایج سریعتر و بزرگتری برای برند کسب و کار ما می‌شود. تاکتیک‌هایی مثل تشویق مشتریانمان برای شرکت در نظرسنجی آنلاین یا اشتراک‌گذاری UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر از جمله نکات برندینگ مهمی هستند که در این زمینه کاربرد و بازده به سزایی دارند.

اینفلوئنسرها می‌توانند با  تولید tweet، shout و snap به بحث و گفت و گو درباره برند ما بپردازند. اجرای چنین فرایندی به ما در ایجاد اعتبار بیشتر و تمایل هر چه بیشتر جامعه مخاطب نسبت به استفاده از خدمات و محصولات برند ما می‌شود. سرمایه‌گذاری روی افزاد تاثیرگذار جامعه مخاطبی که گوش کردن به حرف هم سن و سالانشان را در اولویت قرار می‌دهند از دیگر نکات مهم برندینگ محسوب می‌شود.

نکات برندینگ بخش چهارم: ارائه محتوایی کاربردی به جامعه مخاطب و مشتریان

نکات برندینگ
تولید محتوای کاربردی برای مخاطبین و مشتریان

کسب و کارها برای مصرف‌کنندگان اولویت اصلی کسب اطلاعات پیرامون محصولات و خدماتی هستند که مصرف‌کنندگان قصد خرید یا استفاده از آن‌ها را دارند.  پیاده‌سازی این فرایند پیش از زمانی که یک برند بخواهد انتخاب شود، یکی دیگر از اصولی‌ترین نکات برندینگ است.

پیاده‌سازی اصولی این بخش از نکات برندینگ قابلیت این را به ما می‌دهد که اطلاعات موردنیاز جامعه مخاطب را در اختیارشان قرار دهیم تا به درک موردنظر ما نسبت به برند دست یابند. زمانی که محتوا در ذهن و زندگی جامعه مخاطب ما جاگیر شود و ارزشی که مد نظرشان است را ایجاد نماید، آن‌ها شروع به شناخت و درک هر چه بیشتر برند می‌کنند.

نکات برندینگ بخش پنجم: ایجاد آگاهی از برند و ایجاد ارتباط بین برند و جامعه مخاطب

نکات برندینگ
ایجاد ارتباط میان برند و مشتریان

به یاد داشته باشیم که برند ما فرآورده‌ای از تمامی تعاملاتی است که جامعه مخاطب ما با برند کسب و کار ما داشته که به این معناست که جزئیات و مواردی که ممکن است کوچک به نظر بیایند، می‌توانند تفاوت زیادی در جامعه مخاطبین و مشتریان ما ایجاد می‌کنند – توانایی پاسخ‌گویی سریع و به موقع به سوالات و رسیدگی مناسب و به موقع، سیستم تبلیغات الکترونیکی به همراه سیستم پرداختی آسان و پیشرفته – از  جمله این موارد به شمار می‌آیند که به طور بدیهی رعایت آن‌ها از جمله مهمترین نکات برندینگ هستند.

نکات برندینگ بخش ششم: برای تعیین ارزش‌های خود زمان کافی را صرف کنیم

نکات برندینگ
تعیین ارزش های برند

یک برند قوی برای یک هدف منحصر به فرد ایستادگی می‌کند. وقتی مشتری‌ها برندی را می‌بینند که روی ارزش‌های خاصی متمرکز شده که برای جامعه مخاطب پذیرفته شده است یا با آن ضدیت دارد، نتایج به شدت اثربخشی پدیدار می‌شوند.

چنین فرایندی می‌تواند به عنوان – عدالت در شبکه‌های اجتماعی، سرگرمی یا کاربردهای بیزینسی و مواردی از این قبیل – در نظر گرفته شود. هر کدام از موارد را که انتخاب کنیم، باید به شفاف‌سازی این موضوع بپردازیم که این مسئله بخشی از هویت برند ماست و ایستادگی برای آن یکی دیگر از مهمترین نکات برندینگ به شمار می‌آید.

ننتیجه‌گیری حاصل از مطالعات نکات برندینگ

در بازار دیجیتال امروزی، رقابت ما تنها به مغازه‌ای که در خیابان روبرویی مان وجود دارد ختم نمی‌شود. در فضای آنلاین، ما با ده‌ها، صدها یا بلکه هزاران کسب و کار مختلف دیگر که برای افتادن در چشم مردم با ما رقابت می‌کنند، طرف هستیم.

نقطه‌ی ایستادگی برای کسب و کارهای کوچک با برخورداری از یک هویت برند قوی، بیشتر از هر زمان دیگری از اهمیت برخوردار است. کسب و کارهای کوچک سرمایه موردنیاز برای کمپین‌های برندینگ غول آسا را در اختیار ندارند تا با کسب و کارهای بزرگ‌تر از خودشان رقابت کنند؛ در نتیجه این موضوع بسیار حائز اهمیت است که ما دقیقا بدانیم کی هستیم، چه خدماتی و محصولاتی داریم و چطور این موارد را به جامعه مخاطبمان ارائه می‌کنیم تا موجب موفقیت ما شود.

برندینگ کسب و کارهای کوچک جزو آپشن‌های لوکس به حساب نمی‌آید بلکه یک کار الزامی برای کسب و کارهاست. صرف زمان برای ایجاد و گسترش یک برند حرفه‌ای برای کسب و کار، از الزامات است. “برند” یکی از مهره‌های هدایتگر اصلی برای تمامی ارتباطات کسب و کار است و این همان چیزیست که روی تک تک جوانب کسب و کارمان تاثیرگذار است.

برند ما در قلب مشتریانمان زنده است. ما موظفیم تا تجربیات شگفت‌انگیزی را برای مشتریانمان رقم بزنیم، نسبت به هرکاری که می‌کنند تشویقشان کنیم و برای وجودشان ارزش قائل باشیم و به آن‌ها اهمیت بدهیم تا همین عشق و احساسات را به ما برگردانند.

برای استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: keap.com

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.