اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

6 نکته برندینگ – نکات برندینگ کلیدی

فهرست مطالب

6 نکته برندینگ – نکات برندینگ کلیدی کسب و کارهای کوچک

برای درک بهتر نکات برندینگ به افرادی فکر کنید که دوستان بسیار زیادی دارند. این افراد شخصیت جذابی دارند که به یاد می‌ماند، باعث می‌شود افراد احساس خوبی داشته باشند و مخاطبینشان را از نظر احساسی درگیر می‌کنند. این شهرت تنها زمانی به وجود می‌آید که افراد با جامعه مخاطبینشان به ایجاد ارتباط پرداخته باشند.

همچین فرایند ارتباطی برای برند‌ها نیز صدق می‌کند. ما نیاز به این داریم که محصولات یا خدمات برندمان، مشکلی را برای مردم حل کنند یا احساس خوبی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. ایجاد احساسی خوب که از دیگر نکات برندینگ مهم تلقی می‌شود.

در اینجا به ایده‌هایی اشاره خواهیم داشت که در قالب نکات برندینگ برای دوام کسب و کارهای کوچک مورد بررسی قرار می‌گیرند:

نکات برندینگ بخش اول: به جای مدرن بودن، سعی کنیم به یاد ماندنی باشیم

نکات برندینگ
برندی ماندگار باشیم

اکثر مردم موجوداتی اهل عادت هستند و تمایل به استفاده از چیزهایی دارند که آن‌ها را درک می‌کنند، با آن‌ها آشنایی دارند یا قادر به شناخت و درک آن‌ها هستند. قانع نشدید؟

در اینجا به ریبرند شدن برند Gap و سقوط حماسی‌اش در سال 2010 اشاره خواهیم داشت. طی این واقعه شرکت دست به تعویض لوگوی 20 ساله‌ی قدیمی‌اش زد و آن را به چیزی تغییر داد که انتظار داشت برای مشتریان بالقوه‌اش خوشایند باشد. متاسفانه مشتریان فعلی آن زمان برند چندان از این قضیه خوشحال نشدند؛ چرا که لوگوی جدید را نمی‌شناختند و قادر به برقراری ارتباط با آن نبودند.

آن‌ها تمایل به بازگشت لوگوی قبلی داشتند. خوشبختانه، برند Gap پس از ارزیابی واکنش‌های نه چندان جالب مشتریان و جامعه مخاطبش در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تصمیم گرفت برای خوشحال کردن مشتریان سابق برند، از دست لوگوی جدیدی که مردم قادر به برقراری ارتباط با آن نبودند، خلاص شود.

در این‌جا یکی از مهمترین نکات برندینگ برای یادگیری باقی می‌ماند: به جای مدرن بودن سعی کنیم به یاد ماندنی باشیم. اگر مردم سیستم برندینگ فعلی کسب و کار را درک کرده‌اند و با محصولات تولید شده توسط برند احساس راحتی می‌کنند، چرا تداخلی در فرایند به این خوبی ایجاد کنیم؟

نکات برندینگ بخش دوم: حضور در شبکه‌های اجتماعی با نظارت و بروزرسانی و انتخاب پلت‌فرم دقیق برای فعالیت

نکات برندینگ
حضور یکپارچه برند در شبکه‌های اجتماعی

برای ایجاد هویت برندی قویتر که از دیگر نکات برندینگ مهم به شمار می‌آید، ما گسترش هویت برند خود و رساندن آن به سمع و نظر مردم داریم. مردم – به طور بدیهی – روی پلت‌فرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. در حال حاضر در بازه‌ی زمانی قرار داریم که ایجاب می‌کند کسب و کارهای آنلاین روی وب سایت‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به ایجاد اکانت بپردازند.

باتوجه به وضعیت شبکه‌های اجتماعی در ایران، اینستاگرام – Instagram، تلگرام – Telegram، واتس اپ – Whats app و اسنپ چت – Snapchat گزینه‌های مناسبی برای استفاده در کسب و کارها هستند؛ چرا که بیشترین آمار جامعه مخاطبین ما صرف وقت‌گذرانی و گشت و گذار در این شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان می‌شود.

وقتی به ایجاد پروفایل در این شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم، باید کاری کنیم که یکپارچگی در فرایند کاری برند و حسی که به مخاطب منتقل می‌کند ملموس باشد و این موضوع در پیام‌هایی که برای جامعه‌ی مخاطب کسب و کار ارسال می‌کند نیز قابل مشاهده باشد؛ وگرنه جامعه مخاطبین کسب و کار دچار سردرگمی می‌شوند.

نکات برندینگ بخش سوم: کاری کنید که مشتریان و اینفلوئنسرها به طور یکپارچه روی برند شما متمرکز شوند و در راستای موفقیت آن فعالیت کنند

نکات برندینگ
فعالیت یکپارچه پیرامون برند

یک برند قوی، برندی است که به طور مداوم در مورد آن صحبت می‌شود. به کار بستن طرفداران و مشتریان برای کمک به تقویت هویت برند موجب پدیدار شدن نتایج سریعتر و بزرگتری برای برند و کسب و کار ما می‌شود. تاکتیک‌هایی مثل تشویق مشتریانمان برای ایجاد ریویوهای آنلاین یا اشتراک‌گذاری UGC (User Generated Content یا محتوای تولید شده توسط کاربر) از جمله نکات برندینگ مهمی هستند که در این زمینه کاربرد و بازده فراوانی دارند.

اینفلوئنسرها می‌توانند با ایجاد tweet، shout و snap به بحث و گفت و گو درباره برند ما بپردازند. اجرای چنین فرایندی به ما ایجاد اعتبار بیشتر و تمایل هر چه بیشتر جامعه مخاطبین نسبت به استفاده از خدمات و محصولات برند ما می‌شود،سرمایه‌گذاری روی افزاد تاثیرگذار روی جامعه مخاطبینی که گوش کردن به حرف هم سن و سالانشان را در اولویت و در درجه‌ی نخست قرار می‌دهند از دیگر نکات مهم برندینگ محسوب می‌شود.

نکات برندینگ بخش چهارم: ارائه‌ی محتوایی کاربردی به جامعه مخاطب و مشتریان

نکات برندینگ
تولید محتوای کاربردی برای مخاطبین و مشتریان

کسب و کارها برای مصرف‌کنندگان اولویت اصلی کسب اطلاعات پیرامون محصولات و خدماتی هستند که مصرف‌کنندگان قصد خرید یا استفاده از آن‌ها را دارند.  پیاده‌سازی این فرایند پیش از زمانی که یک برند بخواهد انتخاب شود، یکی دیگر از اصولی‌ترین نکات برندینگ است.

پیاده‌سازی اصولی این نکته قابلیت این را به ما می‌دهد که اطلاعات موردنیاز جامعه مخاطب را در اختیارشان قرار دهیم تا به درک موردنیاز نسبت به برند ما دست یابند. زمانی که محتوا در ذهن و زندگی جامعه مخاطب ما جاگیر شود و ارزشی که مد نظرشان است را ایجاد نماید، آن‌ها شروع به شناخت و درک هر چه بیشتر برند می‌کنند.

بخش پنجم: ایجاد آگاهی از برند در عین ایجاد ارتباط بین برند و جامعه مخاطبین

نکات برندینگ
ایجاد ارتباط میان برند و مشتریان

به یاد داشته باشیم که برند ما فرآورده‌ای از تمامی فعل و انفعالاتی است که جامعه مخاطب ما با کسب و کار و برند ما داشته است که به این معنیست که جزئیات و مواردی که ممکن است کوچک به نظر بیایند، می‌توانند تفاوت زیادی در جامعه مخاطبین و مشتریان ما ایجاد می‌کنند – رسیدگی به زمان پاسخگویی، توانایی پاسخ‌گویی سریع به سوالات و رسیدگی مناسب و به موقع، سیستم تبلیغات الکترونیکی به همراه سیستم پرداختی آسان – از  جمله این موارد به شمار می‌آیند که به طور بدیهی رعایت آن‌ها از جمله مهمترین نکات برندینگ هستند.

نکات برندینگ بخش ششم: برای تعیین ارزش‌های خود زمان کافی را صرف کنیم

نکات برندینگ
تعیین ارزش های برند

یک برند قوی برای یک هدف منحصر به فرد ایستادگی می‌کند. وقتی مشتری‌ها برندی را می‌بینند که روی ارزش‌های خاصی متمرکز شده که برای جامعه مخاطب پذیرفته شده است یا با آن ضدیت دارد، نتایج به شدت اثربخشی پدیدار می‌شوند.

چنین فرایندی می‌تواند به عنوان – عدالت شبکه‌های اجتماعی، سرگرمی یا کاربردهای بیزینسی – در نظر گرفته شود. هر کدام از موارد را که انتخاب کنیم، بای به شفاف‌سازی این موضوع بپردازیم که این مسئله بخشی از هویت برند ماست و ایستادگی برای آن یکی دیگر از مهمترین نکات برندینگ به شمار می‌آید.

نتیجه‌گیری از عنوان نکات برندینگ

در بازار دیجیتال امروزی، رقابت ما تنها به مغازه‌ای که در خیابان روبرویی‌مان وجود دارد ختم نمی‌شود. در فضای آنلاین، ما با ده‌ها، صدها یا بلکه هزاران کسب و کار مختلف دیگر که برای افتادن در چشم مردم با ما رقابت می‌کنند، طرف هستیم.

نقطه‌ی ایستادگی برای کسب و کارهای کوچک با برخورداری از یک هویت برند قوی، بیشتر از هر زمان دیگری از اهمیت برخوردار است. کسب و کارهای کوچک سرمایه موردنیاز برای کمپین‌های برندینگ غول آسا را در اختیار ندارند تا با کسب و کارهای بزرگ‌تر از خودشان رقابت کنند؛ در نتیجه این موضوع بسیار حائز اهمیت است که ما دقیقا بدانیم کی هستیم، چه خدماتی و محصولاتی داریم و این موارد را به چه جامعه مخاطبی ارائه می‌کنیم تا موجب موفقیت ما شود.

برندینگ کسب و کارهای کوچک جزو آپشن‌های لوکس به حساب نمی‌آید بلکه یک کار الزامی برای کسب و کارهاست. پرداختن زمان برای ایجاد و گسترش یک برند حرفه‌ای برای کسب و کار، از الزامات است. “برند” یکی از مهره‌های هدایتگر اصلی برای تمامی ارتباطات کسب و کار است و این همان چیزی است که روی تک تک جوانب کسب و کارمان تاثیرگذار است.

برند ما در قلب مشتریانمان زنده است. ما موظفیم تا تجربیات شگفت‌انگیزی را برای مشتریانمان رقم بزنیم، نسبت به هرکاری که می‌کنند تشویقشان کنیم و برای وجودشان ارزش قائل باشیم و به آن‌ها اهمیت بدهیم تا همین عشق و احساسات را به ما برگردانند.

برای استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: keap.com

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *