ساختار تبلیغات کلیکی گوگل ادز – ساختار تبلیغ گوگل

ساختار تبلیغ گوگل از جمله موارد مهمی محسوب می‌شود که در مسیر شناخت هر چه بیشتر سیستم تبلیغات در گوگل و استفاده بهینه‌ تر از آن، به آن نیازمندیم. در این عنوان به شناخت اجزای سازنده‌ی تبلیغات کلیکی گوگل و آموزش ساختار تبلیغات کلیکی گوگل ادز خواهیم پرداخت. در انتها به الگو و مثال‌هایی اشاره خواهیم داشت که موجب بهینه‌سازی هر چه بیشتر اجزای سازنده تبلیغات کلیکی گوگل می‌شوند.

تبلیغات کلیکی گوگل
معرفی اجزای سازنده‌ی تبلیغات متنی گوگل ادوردز

خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



اجزای اصلی در ساختار تبلیغات کلیکی گوگل

هر شخصی که سابقه مطالعه یا استفاده از تبلیغ کلیکی گوگل را داشته باشد، با مفاهیمی هم‌چون سرخط – Headline، توضیحات – Description، مسیر لینک – Path، آدرس صفحه فرود – Final URL و افزونه‌های تبلیغاتی Ad Extensions آشنایی نسبی یا کاملی را دارد.

در بخش‌های بعدی به توضیح حداکثر ظرفیت کاراکترهای موجود در هر یک از بخش‌های تبلیغات متنی گوگل ادز و دیگر اطلاعات پیرامون آن‌ها خواهیم پرداخت. به منظور آشنایی بیشتر با افزونه‌های تبلیغات متنی گوگل ادز، وظیفه و شیوه‌ی استفاده از هر یک از آن‌ها، مطالعه عنوان افزونه‌های تبلیغات متنی گوگل ادوردز به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود.

تبلیغات کلیکی گوگل
خلاصه وضعیت حداکثر ظرفیت برای کاراکترهای هر بخش

سرخط اول – Headline 1 در تبلیغات کلیکی گوگل

سرخط اول – Headline 1 به نوعی به توضیح عنوان تبلیغ می‌پردازد. سرخط اول، اولین مولفه از اجزای سازنده تبلیغات کلیکی گوگل است که در معرض دید کاربر قرار می‌گیرد؛ در نتیجه بهتر است که از عنوان چشمگیری برخوردار باشد چرا که جذب مشتری برای ما به واسطه‌ی استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل ادز به انتخاب همین عنوان جذاب و چشمگیر بستگی دارد. در این بخش امکان استفاده از 30 کاراکتر وجود دارد. در ابتدا تنها 15 کاراکتر را در اختیار کاربر گذاشته می‌شد.

سرخط دوم – Headline 2 در تبلیغات کلیکی گوگل

سرخط دوم –  Headline 2 از اجزای سازنده تبلیغات کلیکی گوگل ادز. درست مثل سرخط اول در ابتدا شامل 15 کاراکتر بود و به تازگی امکان استفاده از 30 کاراکتر برای آن فراهم شده. بهتر است که به بیان نقطه قوت محصول بپردازد. برای مثال برای سایت فروش لوازم الکترونیکی و تبلیغی که برای فروش لپ‌تاپ دست دوم یا استوک طراحی شده، می‌شود انتظار داشت در سرخط دوم –  Headline 2 به قدرت پردازش هسته‌ای و گرافیکی یا ویژگی‌های سخت‌افزاری خاص محصول اشاره داشته باشد.

سرخط سوم – Headline 3 در تبلیغات کلیکی گوگل

سرخط سوم – Headline 3 تا پیش از به روز رسانی تبلیغات کلیکی گوگل ادز اصلا وجود خارجی نداشت. این سرخط – Headline که به تازگی به ساختار تبلیغات کلیکی گوگل ادز اضافه شده می‌تواند با ارائه 30 کاراکتر، امکان ارائه‌ی ویژگی ثانویه‌ای از خدمات یا محصولات را در اختیار ما بگذارد. با استفاده از این سرخط – Headline جای ممکن به ارائه ویژگی‌های رقابتی یا آفرهای ویژه به کاربرها بپردازیم.

آدرس صفحه فرود – Final URL در تبلیغات کلیکی گوگل

در بخش آدرس صفحه فرود – Final URL، با استفاده از دو بخش 15 کاراکتری که در اختیارمان گذاشته می‌شود می‌توانیم آدرس صفحه فرود را به نمایش بگذاریم. واردکردن اطلاعات در این بخش، به اشتراک‌گذاری صفحه‌ی فرود توسط کاربرانی که تبلیغ را دیده‌اند، آسانتر می‌کند.

توضیحات – Discription در تبلیغات کلیکی گوگل

توضیحات – Description تبلیغات کلیکی گوگل ادز هم درست مثل توضیحات متا در نمایش نتایج جستجوی گوگل عمل می‌کند و جایگزین همان متن در تبلیغات کلیکی گوگل می‌شود. اما در حال حاضر طبق آخرین به روز رسانی تبلیغات کلیکی گوگل، این بخش از دو قسمت 90 کاراکتری تشکیل شده است. اصولی‌ترین شکل ممکن این است که در توضیحات تبلیغ متنی، به رعایت نکاتی بپردازیم که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به صورت بسیار خلاصه، مفید و هیجان‌انگیز به توضیح برتری برند، خدمت یا محصولمان بپردازیم.

کاری که از مشتری می‌خواهیم انجام دهد را برای او بنویسیم. اگه باید کلیک کند، تماس بگیرد، بخرد، بخواند، یا حتی بمیرد، از او بخواهیم تا آن کار را انجام دهد.

از واژه‌شناسی فروش sales terminology برای صحبت با مشتری استفاده کنیم. یعنی کلیه‌ی اطلاعات لازم برای خرید همچون قیمت، مزیت رقابتی بر سر قیمت، تخفیف برای مدت بسیار محدود و از این قبیل اطلاعات را تا حد امکان در تبلیغ و به صورت فشرده در اختیارش قرار بدهیم. به منظور ایجاد واکنش متقابل interaction از جانب مشتری، این ما هستیم که باید به تحریک احساسات.

عناوین مکمل

منبع: Google Support

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *