بر اساس مطالعاتی که تا الآن در زمینه تبلیغات گوگل ادز صورت گرفته، نقش به سزای استفاده از افزونه های گوگل ادز – ad extensions در اد رنک و تعیین جایگاه بهتر تبلیغات گوگل ادز ثابت شده است. با توجه به گستردگی بخش افزونه های گوگل ادز – ad extensions؛ سعی داریم تا در این عنوان علاوه بر یادآوری اهمیت استفاده از این افزونه‌ها در تبلیغات گوگل ادز، به تفکیک و تعریف هر یک از آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



مقدمه‌ای بر افزونه های گوگل ادز – Ad Extensions

به طور معمول از افزونه های گوگل ادز برای اضافه کردن اطلاعات بیشتر در تبلیغات متنی گوگل ادز استفاده می‌کنیم. به صورت تجربی مشاهده شده که ارائه‌ی اطلاعات بیشتر به مشتری نه تنها بازده تبلیغات را کاهش نمی‌دهد بلکه مشتری اطمینان بیشتری به قدرت کسب و کار ما و کیفیت ارائه خدمات و محصولات توسط ما پیدا می‌کند و تمایل بیشتری برای استفاده از خدمات یا محصولات ما را در خود احساس می‌کند.

در نتیجه پس از بهینه‌سازی وب سایت و ایجاد صفحه‌ فرود بهینه برای محصول یا خدمات خاصی که در کسب و کارمان ارائه می‌کنیم، استفاده از افزونه های گوگل ادز برای ارائه اطلاعات موردنیاز مشتری و آفرهای ویژه‌ای که در کسب و کارمان ارائه می‌کنیم در اولویت تبلیغات گوگل ادزمان قرار دارند.

افزونه سایت لینکز – site links extension در افزونه های گوگل ادز

افزونه های گوگل ادز
معرفی افزونه‌ی سایت لینکز برای تبلیغ متنی نایکی

در تصویر بالا به معرفی افزونه‌ی سایت لینکر – sitelinks برای تبلیغ برند نایکی – nike می‌پردازیم.

افزونه‌ی سایت لینکز – sitelinks یکی از پر کاربردترین افزونه های گوگل ادز به شمار می‌آید که با استفاده از آن ما قادر به افزودن لینک بخش‌های مختلف وب سایت از جمله محصولات و خدمات مرتبط تا مطالب و صفحات مرتبط به تبلیغ خود هستیم.

لزوم استفاده از افزونه سایت لینکز – sitelinks از بین افزونه های گوگل ادز آن جایی به وجود می‌آید که مشتری حین جستجو برای محصول یا خدمات مورد نظر خود، در مرحله‌ی ZMOT به معنای Zero Moment of Truth یا همان سطح صفر اطمینان قرار دارد.

ارائه‌ی لینک‌های متفاوت از بخش‌های مختلف وب سایت ممکن است پاسخی باشد بر سوالات احتمالی مشتری. با استفاده از افزونه‌ سایت لینکز – sitelinks از میان دیگر افزونه های گوگل ادز، قطعا شانس بیشتری در افزایش نرخ تبدیل خواهیم داشتیم.

افزونه کال اوت – callout extension در افزونه های گوگل ادز

افزونه های گوگل ادز
معرفی افزونه‌ی callout کال اوت

در تصویر زیر، افزونه‌ی کال اوت – callout را از بین افزونه های گوگل ادز برای وب سایت شاتر استاک – shutterstock معرفی کرده‌ایم.

با استفاده از افزونه‌ کال اوت – callout از افزونه های گوگل ادز قادر به اضافه کردن توضیحات بیشتر در ارتباط با محصول و خدمات موردنظر یا کسب و کار خودمان خواهیم بود. کوتاه، مختصر و مفید؛ به طوری که در اصطلاح از آن به عنوان تیر خلاص یاد می‌شود.

افزونه کلیک تو تکست – click to text extension در افزونه های گوگل ادز

افزونه های گوگل ادز
معرفی افزونه‌ی click to text/ کلیک تو تکست

افزونه‌ کلیک تو تکست – click to text یکی از افزونه های گوگل ادز است که به راحتی هر چه تمامتر ارتباط مشتری با ما را افزایش می‌دهد. از آنجایی که تبلیغات گوگل ادز تنها به ازای کلیک از شما هزینه کم می‌کند. با استفاده از افزونه کلیک تو تکست – click to text، با کلیک کاربر و ورود شما به صفحه‌ی ارسال پیام (پیامک)؛ هزینه‌ی تعیین شده برای هر کلیک از حساب گوگل ادز شما کم می‌شود.

افزونه کال – call extention در افزونه های گوگل ادز

افزونه های گوگل ادز
معرفی افزونه‌ی call/ تماس

افزونه‌ی کال – call از بین افزونه های گوگل ادز به وضوح بیانگر سریعترین و آسانترین پل ارتباطی بین شما و مشتری است. در مرورگر موبایل با کلیک بر روی دکمه‌ی پیش‌فرض افزونه برای برقراری تماس، تماس با واحد پشتیبانی شما صورت می‌گیرد. استفاده از این افزونه پیامد‌های بسیار خوبی را بر اساس ارزیابی‌های زیر در پی خواهد داشت.

استفاده از افزونه کال – call extension از افزونه های گوگل ادز آیکونی را برای تماس با واحد پشتیبانی شما در تبلیغ متنیتان تعبیه می‌کند که کاربران با کلیک بر روی این افزونه وارد بخش شماره گیری تلفن همراه خود می‌شوند و شماره واحد پشتیبانی شما برای آن‌ها ظاهر می‌شود تا با آن تماس حاصل کنند.

عدم توانایی استفاده از افزونه کال – call extension در افزونه های گوگل ادز

با توجه به تحریم‌های وارده بر کشور ایران، تعدادی از فیچرهای تبلیغات گوگل ادز در ایران مورد تحریم قرار می‌گیرند. استفاده از افزونه کال – call extension از جمله مواردی از افزونه های گوگل ادز است که شامل حال این تحریم‌ها می‌شود. در حال حاضر جایی برای نگرانی نسبت به عدم توانایی در استفاده از افزونه کال – call extension در تبلیغات گوگل ادز وجود ندارد.

با استفاده از یک اسنیپت – snippet کدنویسی شده برای افزونه های گوگل ادز ، می‌توانیم افزونه کال – call extension را به همراه شماره مورد نظر خودمان در تبلیغ متنی گوگل ادز بارگذاری کنیم.

افزونه ریویو – review extension در افزونه های گوگل ادز

افزونه‌ریویو –  review با استفاده از سیستم ارزیابی وب سایت ما در شبکه‌ی گوگل، به نمایش نظرات کاربران پیرامون تجربه‌ای که از استفاده از محصول یا خدمات ما داشته‌اند، می‌پردازد. این افزونه به راحتی تا سقف 19 درصد به افزایش نرخ کلیک – CTR تبلیغ متنی ما کمک می‌کند. استفاده از این افزونه به نوعی اعتباری را به تبلیغ می‌بخشد که به واسطه‌ی نظر مردم و طی بازه‌ی زمانی خاصی از ارائه خدمات و محصولات صورت گرفته است.

لزوم استفاده از افزونه های گوگل ادز در تبلیغات متنی

همانطور که در توضیح بعضی از افزونه های گوگل ادز به آن اشاره داشتیم، در موارد بسیار زیادی انجام یک سری از کارها هم‌چون مطالعه مطالب موجود در صفحه فرود از حوصله کاربران خارج است. در نتیجه اگر راهی وجود داشته باشد که با استفاده از آن، ارتباط کاربر با کسب و کار موردنظر سریع‌تر میسر شود؛ استفاده از آن شیوه در اولویت تبلیغات ما قرار می‌گیرد.

افزونه های گوگل ادز همان شیوه‌ای محسوب می‌شوند که ارتباط کاربران با کسب و کار موردنظر را در سریع‌ترین زمان ممکن میسر می‌کنند.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات گوگل ادز، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات گوگل ادوردز خواهید بود.

منبع: Google Support، hallaminternet