موردی که ذهن بیش از 50 درصد از کاربران را حین یا پیش از استفاده از تبلیغات گوگل ادز به خودش مشغول کرده بود، مزایای استفاده از تبلیغات گوگل ادز به صورت عمومی و تخصصی است. طبق آمار ارزیابی شده توسط ادزیرو در زمینه‌ی استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی؛ به طور عمومی در این عنوان و به صورت تخصصی در عناوین مختص بخش‌های متفاوت گوگل ادز به بیان مزایای استفاده از این سیستم تبلیغاتیِ به شدت پر بازده خواهیم پرداخت.

مزایای تبلیغات گوگل ادز – ارائه اطلاعات دموگرافیک دقیق از تبلیغات اجرا شده
____________________________________________________________________________________

مزایای تبلیغات گوگل ادز
اطلاعات دموگرافیک موجود در پنل تبلیغات گوگل ادوردز

اطلاعات نموداری یا همان demographic data، اطلاعاتی مربوط به سن، محل استقرار، جنسیت و زبان افراد هستند. با استفاده از این اطلاعات امکان پیکربندی بهینه‌تر تبلیغات گوگل ادز و پیرو آن نمایش تبلیغ به کاربران کاملا مرتبط با تبلیغ موردنظر ما میسر می‌شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، نتایج حاصل از ارزیابی ایمپرشن‌ها – impressions و کلیک‌های کمپین با دقت کم‌نظیری در اختیار ما قرار داده می‌شود تا در بهینه‌ترین حالت ممکن به ارزیابی نتایج کمپین‌مان بپردازیم و در صورت نیاز تغییرات لازم را در روند اجرای کمپین اعمال کنیم.

امکان ارزیابی در این مرحله بر اساس شاخص‌های متفاوتی صورت می‌گیرد و امکان شخصی‌سازی در این مرحله تا حدی است که ما مشخص می‌کنیم تبلیغاتمان در چه منطقه‌ای، برای چه افرادی از چه سنی، با چه جنسیتی، روی چه پلت فرمی، در چه روزهایی و حتی چه ساعاتی از روز نمایش داده شود.

مزایای تبلیغات گوگل ادز – ارائه شبکه های کارآمد تبلیغاتی برای نمایش هر چه موثرتر تبلیغات ______________________________________________________________________________________________________

مزایای تبلیغات گوگل ادز
راهنمای انتخاب شبکه‌های تبلیغات گوگل ادوردز

از مزایای دیگر‌ی مربوط به گوگل ادز می‌توان به انواع کمپین‌های تبلیغاتی کار‌آمد و غنی اشاره داشت که به طور پیش فرض هر کدام از آن ها برای هدف خاصی از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز پیشنهاد می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه‌ی پیش‌نیاز شناخت اهداف و انواع کمپین‌های گوگل ادز را پیشنهاد می‌کنیم.

در زیر به توضیح یکی از پر کاربردترین شبکه‌های تبلیغات گوگل ادز می‌پردازیم. به منظور دریافت درک بهتر نسبت به هر یک از شیوه‌های تبلیغات گوگل ادز در هر کمپین، عنوانی مجزا متناسب این کمپین‌ها در اختیار شما عزیزان قرار گرفته که در زیر به هر یک از این مقالات لینک داده شده:

کمپین شبکه‌ جستجو گوگل ادز –  Search Network Campaign
کمپین شبکه‎‌ نمایش گوگل ادز – Display Network Campaign
کمپین شاپینگ گوگل ادز – Shopping Campaign
کمپین ویدئویی گوگل ادز – Video Campaign
کمپین پروموت اپلیکیشن – App Campaign

مزایای تبلیغات گوگل ادز – امکان انتخاب لوکیشن – location برای تبلیغات دقیق‌تر ______________________________________________________________________________________________________

استفاده از لوکیشن – location برای نمایش تبلیغ به مشتریان مستقر در محل کسب و کار موردنظر به منظور بهینه‌سازی سیستم تارگتینگ – targeting مشتریان در سرویس‌های تبلیغاتی گوگل ادز امکان پذیر است.

چنین سیستمی برای کسب و کارهای مکان محور هم‌چون معجزه‌ای به حساب می‌آید چرا که تبلیغ تنها به افرادی نمایش داده می‌شود که امکان استفاده از خدمات کسب و کار موردنظر را دارند. به عنوان مثال می‌توان به کافی شاپ، سالن‌های آرایشی و مکانیکی‌های ثابت و سیار اشاره داشت.

مزایای تبلیغات گوگل ادز – امکان استفاده از سیستم ریتارگتینگ برای تبلیغات پر بازده‌تر ______________________________________________________________________________________________________

نمایش تبلیغات در فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌هایی با محصولات و خدمات مرتبط با شما نه تنها به بازده وب سایت شما و همکارانتان کمک می‌کند بلکه زنجیره‌ای از اطلاعات دقیق پیرامون محصولات و خدمات متعدد و مرتبط را برای مشتری فراهم می‌آورد تا مشتری بیشتر نسبت به خرید محصول یا خدمات از شما ترغیب شود.

تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان دهنده این هستند که هر گاه مشتری در مقطع ZMOT یا همون Zero Moment of Truth قرار دارد، کسب و کاری بیشترین شانس فروش محصول یا خدمات به کاربران را دارد که اطلاعاتی کامل و کارآمد را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

از چنین قابلیتی با نام ریمارکتینگ –remarketing یاد می‌شود. از قاعده‌ی ریمارکتینگ – remarketing در تبلیغات گوگل ادز با نام سیستم ریتارگتینگ – retargeting یاد می‌شود که با جمع‌آوری داده از افرادی انجام می‌گیرد که اطلاعات آن‌ها در کمپین‌های اجرا شده توسط ما ذخیره شده است.

مزایای تبلیغات گوگل ادز – امکان استفاده از همه‌ی شیوه‌های تبلیغاتی گوگل ادز برای تبلیغات یکپارچه _____________________________________________________________________________________

مزایای تبلیغات گوگل ادز
شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل ادوردز

هم‌ریشگی در تبلیغات گوگل ادز به راحتی این سیستم را به سیستمی تبدیل کرده تا کسب و کارهایی که از استراتژی کمپین‌های پرهزینه‌ی تلویزیونی استفاده می‌کنند، به استفاده از تبلیغات ویدیویی گوگل ادز با بازده بسیار بیشتری روی بیاورند. باید این را در نظر داشت که در تبلیغات تلویزیونی، تبلیغ به مخاطبینی نمایش داده می‌شود که مجبورند برای تماشای برنامه‌ی مورد علاقشان به تماشای آن تبلیغات بپردازند.

با وجود سیستم ریتارگتینگ گوگل ادز، این تبلیغات به کاربرانی نمایش داده می‌شود که یا به اینگونه تبلیغات علاقه‌مند هستند  یا در حال مشاهده و جستجو پیرامون موضوعی مرتبط با تبلیغ موردنظر هستند یا در سایتی مرتبط با موضوع موردنظر تبلیغاتی مستقر و مشغول اکتشاف محتوای جدید هستند. تمام فرایندی که در اینجا توضیح داده شد به بالا رفتن بازده استفاده از تبلیغات گوگل ادز کمک می‌کند چرا که محتوا به هدفمندترین مخاطبین ممکن نمایش داده می‌شود.

مزایای تبلیغات گوگل ادز – استفاده از ابزارهای کارآمد برای تبلیغات منعطف تر ___________________________________________________________________________________

استفاده از کلمات و عبارات کلیدی دلخواه و متناسب با سلیقه و ذهنیت مشتری، انعطاف‌پذیری تبلیغات شما را به شدت بالا می‌برد. در موارد بسیار زیادی دیده شده که مشتری به درستی با نام محصول یا خدماتی آشنایی ندارد و یا دوست دارد آن را متنساب با چیزی که خود در سر دارد در اینترنت جستجو و خریداری کند.

برای مثال بارها دیده شده موارد مشخص شده توسط کسب و کارها تا چه حد دور از نتایج جستجوی مشتریان بوده. درست مثل تفاوت میان کلمه‌ی “اتوموبیل کار کرده” و “ماشین دست دوم”. مورد اول چیزی است که کسب و کارهای فروش ماشین دست دوم انتظار جستجوی آن را دارند.

مورد دوم عبارتی است که با اختلاف زیادی نسبت به “اتوموبیل کار کرده” در اینترنت جستجو می‌شود. سازماندهی گسترده‌ی کمپین‌های گوگل ادز و انجام تحقیقات لازم پیش از لانچ تبلیغات در گوگل ادز؛ نتایج شایانی را برای کسب و کارتان به همراه دارد.

مزایای تبلیغات گوگل ادز – افزایش رایگان آگاهی از برند ______________________________________________________________________________________________________

افزایش آگاهی از برند – brand awareness  با استفاده از تبلیغات گوگل ادز به رایگان برای شما صورت می‌‌گیرد. نمایش تبلیغات شما در سیستم ریتارگتینگ – retargeting گوگل ادز به طور شگفت ‌انگیزی موجب ریشه یافتن برند و کسب‌و‌کار شما در ذهن افراد و تبدیلشان به مشتری بالقوه‌ی شما می‌شود. از آن جایی که در استفاده از تبلیغات گوگل ادز هزینه‌ها بر اساس کلیک محاسبه می‌شود، این آگاهی از برند گاها برای شما به صورت رایگان رقم می‌خورد.

به منظور افزایش آگاهی با مضامین دیگرِ گوگل ادوردز، مطالعه‌ی عناوین آموزش ساخت و اجرای کمپین استاندارد گوگل ادوردز و آموزش مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز رو به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.
لطفا در صورت رضایت از محتوای ارائه شده در بلاگ ادزیرو، عناوین رو با همکاران و دوستان علاقه‌ مندتون به اشتراک بذارید.

منبع: Google Support