ابزار کیورد پلنر keyword planner در تجربه‌ی گوگل ادوردز و راهکارهایی برای ارتقای سطح استفاده از این ابزار از جمله مواردی خواهند بود که در عنوان آموزش ابزار کیورد پلنر به اون اشاره خواهیم داشت. کیورد پلنر با انجام محاسبات دقیق با استفاده از متا دیتای meta data حاصل از شبکه‌ی جستجوی گوگل به ارائه‌ی به روز ترین اطلاعات کاربردی در مورد کلمات کلیدی می‌پردازه.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



ارزیابی کلمات کلیدی و اطلاعات مالی مزایده ________________________________________________________________

کیورد پلنر keyword planner
معرفی گزینه‌ی Find new keywords

ابزار کیورد پلنر keyword planner در گوگل ادوردز google adwords به ما کمک می‌کنه. درصورت کار با ابزار کیورد پلنر می‌شه به ایده‌های جدیدی در طرح و جمع‌آوری کلمات کلیدی مورد نیاز برای کمپین گوگل ادوردز دست پیدا کرد. گزینه‌ای با نام Discover new keywords در کیورد پلنر وجود داره که به منظور بررسی و ارزیابی کلمات کلیدی و اطلاعات میزانِ جستجویِ پیرامون اون‌ها و یا ترکیب کلمات کلیدی keywords و ساختن اد گروپ ad group جدید برای کمپین campaign مورد استفاده قرار می‌گیره.

دریافت اطلاعات پیرامون برنامه‌ی مالی و بودجه‌‎ی تبلیغات ________________________________________________________________

کیورد پلنر keyword planner
معرفی گزینه‌ی get search volume and forcasts

در کار با کیورد پلنر keyword planner گزینه‌ای با عنوان Get search volume and forecasts وجود داره که با استفاده از اون می‌‌شه هرینه‌ی تقریبی و حتی دقیق استفاده از کلمات کلیدی keywords مورد نظر رو مورد محاسبه قرار داد. اطلاعات مربوط به بودجه‌ی مورد نیاز ماهیانه‌ی استاندارد برای هر کلمه‌ی کلیدی keyword یا هر اد گروپ ad group رو هم می‌شه در کیورد پلنر مورد محاسبه قرار داد. علاوه بر اون ما می‌تونیم بودجه‌ی مورد نظر خودمون رو به صورت ماهیانه یا روزانه در این ابزار وارد کنیم تا تعداد کلیک‌های دریافتی تبلیغمون در طول روز رو به ما گزارش کن.

Keyword ideas و انتخاب کلمات کلیدی بالقوه در صفحه‌ی فرود ________________________________________________________________

معرفی گیزنه‌ی keyword ideas

علاوه بر همه‌ی این موارد ما قادر هستیم تا با وارد کردن آدرس وب سایت موردنظرمون یا وارد کردن آدرس صفحه‌ای مشخص از وب سایت در قسمت Keyword ideas، از کیورد پلنر keyword planner بخوایم تا پیج رو برای یافتن کلمات کلیدی بالقوه مورد جستجو قرار بده و گزارشی از آمار جستجوی اون‌ها و سطحِ جستجوی اون‌‍‌ها درموتور جستجوی گوگل رو در اختیار ما قرار بده. در صورتی که کلمات کلیدی ارائه شده در صفحه‌ی فرودمون از میزان جستجوی بالقوه‌ای برخوردار نبود، ما می‌تونیم با کارگذاری کلمه‌ی کلیدی جدیدی از میان کلمات معرفی شده در این ابزار امتیاز کیفی و شانس رقابت کلمه‌ی کلیدی خودتون در تبلیغات رو بالا ببرید.

لزوم استفاده از کیورد پلنر keyword planner ________________________________________________________________

اطلاعاتی که کیورد پلنر در اختیار ما قرار می‌ده اطلاعات حیاتی هستند که برای بررسی اونها نیاز به صرف زمان و انرژی بسیار زیادی داریم اما باید به خاطر داشته باشیم که جمع‌آوری این اطلاعات نیاز به صرف زمان و انرژی بسیار بیشتری داره که این ابزار در گوگل ادوردز با در اختیار گذاشتن این اطلاعات؛ در حقیقت مقدار زیادی از وقت و انرژی ما رو ذخیره می‌کنه. مطمئن بشید که از این ابزار برای چینش استراتژی‌های تبلیغاتی خودتون به خوبی بهره می‌برید و زمان و انرژی لازم رو روی این مورد صرف می‌کنید.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون اجزای سازنده‌ی تبلیغات کلیکی ادوردز می‌تونید نوشته‌ی ساختار تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز رو مطالعه کنید یا به منظور مطالعه‌ی پیرامون هر یک از عوامل تاثیر گذار در تبلیغات ادوردز.

در صورت رضایت از عنوان آموزش ابزار کیورد پلنر ، لطفا بلاگ ادزیرو رو به همکاران و دوستان علاقه‌مند خودتون معرفی کنید.

منبع: Google ads، Google Support