اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

فروش در اینستاگرام – با تمرکز بر بازار طلا و جواهرات

فهرست مطالب

فروش طلا در اینستاگرام/ فروش جواهرات در اینستاگرام

به بررسی فروش طلا و جواهرات در اینستاگرام می‌پردازیم چرا که جواهرات محصولاتی عالی برای فروش در اینستاگرام هستند اما در صورتی که ما با مشتریان خود به طور مستقیم حرف نزنیم، می‌تواند عملی چالش برانگیز باشد. اگر به دنبال پیدا کردن مشتری ایده‌آل خود در اینستاگرام هستید، لطفا با ما همراه باشید تا به مطالعه‌ی این عنوان بپردازیم.

این پست از بلاگ ادزیرو تنها مختص طلا فروشان و جواهر سازان نیست! اگر شما مشغول بازاریابی و فروش در اینستاگرام هستید و به دنبال رابطه‌ی بهتری با فالوورهای خود هستید، این پست از بلاگ می‌تواند یکی از مواردی باشد که رابطه شما با فالوورهایتان را بهبود می‌بخشد و موجب افزایش فروش شما در اینستاگرام می‌شود.

در ادامه این عنوان به بررسی موارد زیر می‌پردازیم:

  • مواردی که می‌بایست پیش از آغاز فرایند فروش در اینستاگرام از آن‌ها اطلاع داشته باشیم.
  • کارهایی که طلا فروشان و جواهر سازان باید به درستی در اینستاگرام به انجام برسانند.
  • نکات پایانی ما برای پیدا کردن مشتریان ایده‌آل در اینستاگرام.

مواردی که بهتر است پیش از شروع فرایند فروش در اینستاگرام بدانیم

پیش از اجرای اولین کمپین اینستاگرام مارکتینگ، ما نیاز به دانستن استراتژی و اقدامات لازم به منظور فروش در اینستاگرام هستیم و باید بدانیم با چه افرادی به عنوان مشتریان خود صحبت کنیم. ما در مکالماتی که با صاحبان کسب و کارهای مختلف داشتیم، با شکایت‌هایی پیرامون مشارکت اندک فالوورهایشان مواجه بودیم، و این در حالیست که این افراد حتی مشتریان ایده‌آل خود را نمی‌شناختند و محتوایی در گرو ارتباط با این افراد تولید و منتشر نمی‌کردند.

اگر درگیر در دریافت مشارکت بیشتر از محتوای اینستاگرامتان هستید یا این که نمی‌دانید جامعه‌ی هدف مورد نظرتان برای افزایش فروش در اینستاگرام متشکل از چه افرادی است، به مطالعه‌ی این عنوان با ما ادامه دهید که در ادامه به بررسی موارد زیر می‌پردازیم:

  • مشتری ایده‌آل ما در اینستاگرام چه کسی است؟
  • این افراد از انجام چه کاری لذت می‌برند؟
  • این افراد در تلاش برای انجام چه کارهایی هستند؟

همانطور که در حال رسیدگی به تولید و انتشار محتوای اینستاگرام خود هستیم، می‌بایست ویژگی‌های مربوط به مشتری ایده‌آل خود را در ذهن داشته باشیم.

مواردی که طلا فروشان و جواهر سازان باید برای فروش در اینستاگرام رعایت کنند

حالا که مشغول مطالعه پیرامون شناخت مشتری ایده‌آل خود هستیم، نوبت به صحبت پیرامون مشارکت آن‌ها می‌رسد. این همان قدم پیش از فروش در اینستاگرام است که بسیاری از صاحبان کسب و کار در اینستاگرام با آن کلنجار می‌روند.

اما چیزی که ما هیچ‌گاه به آن نیاز نداریم این است که محتوای منتشر شده در صفحه‌ی اینستاگراممان و پیام‌هایی که در دایرکت ارسال می‌کنیم به گونه‌ای یک طرفه تنظیم شده باشند.

مثال‌هایی برای بررسی طلافروشان و جواهرسازان خارجی در اینستاگرام

جواهرات بلومینگ لوتوس – Blooming Lotus Jewelry

در این بخش به بررسی شیوه‌ی ارتباط جواهرات بلومینگ لوتوس با مخاطبانش و استراتژی آن‌ها برای فروش در اینستاگرام می‌پردازیم. Jenn یک جواهرساز است که در نیوجرسی کار می‌کند و همیشه فالوورهایش را به نمایشگاه‌های مختلف طلا و جواهرات و دیگر ایونت‌های مربوط به زیور آلات دعوت می‌کند. حتی در مواقعی که Jenn در حال طراحی و ساخت جواهرات در استودیو خود است، کاری می‌کند که فالوورهایش احساس کنند بخشی از فرایند ساخت جواهرات هستند.

فروش در اینستاگرام
بخشی از محتوای اینستاگرام جواهرات بلومینگ لوتوس – bloominglotusjewelry

یکی از راه‌هایی که Jenn به طور معمول در تولید محتوا و استراتژی فروش در اینستاگرام خود به کار می‌گیرد استفاده مداوم از استیکرهای اینگیجمنت – engagement stories در استوری‌های اینستاگرامش است. فرقی نمی‌کند که “رای گیری بله و خیر باشد” یا “استیکر اسلایدی”، Jenn به دنبال دریافت نظرات فالوورهای خود در مورد طراحی جدید طلا و جواهرات است.

فروش در اینستاگرام
نمونه‌ای از استوری‌های جواهرات بلومینگ لوتوس – Bloominglotusjewelry

اگر حس می‌کنید که با مشتریان خود در اینستاگرام حرف می‌زنید و واکنش و فیدبک به سزایی دریافت نمی‌کنید، قطعا زمان آن فرا رسیده که استراتژی ارتباطی خود برای فروش در اینستاگرام را عوض کنید. اگر به مردم ثابت شود که شما واقعا مشتاق شنیدن نظرات و واکنش‌هایشان هستید، با خوشحالی هر چه تمامتر به اظهار نظراتشان با شما می‌پردازند.

جواهرات تاینی تگز – Tiny Tags

برند بعدی از طلا فروشان و جواهر سازانی که مورد بررسی قرار می‌دهیم Tiny Tags است. Melissa موسس و صاحب برند تاینی تگز – Tiny Tgas است که نمونه‌ای موفق از بازاریابی موثر محصولات و فروش در اینستاگرام است به گونه‌ای که محتوای تولید شده در این زمینه به زیبایی هر چه تمامتر گویای ارزش‌های ارائه شده توسط برند شما باشد. Melissa از هر فرصتی برای یادآوری عشق و احساسات مادرانه و اهمیت توجه به خانواده استفاده می‌کند.

فروش در اینستاگرام
نمونه ای از محتوای اینستاگرام جواهرات تاینی تگز – Tinytags

یکی از راه‌هایی که Melissa به خوبی در اجرای استراتژی بازاریابی و فروش در اینستاگرام خود استفاده می‌کند، این است که فالوورهای خود را با تصاویر پشت صحنه آشنا می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد شاهد اقدامات کوچکی باشند که موجب ایجاد طرح‌های خاص در جواهرات او می‌شوند.

برای مثال او در استراتژی فروش در اینستاگرام خود از استوری‌ها به گونه‌ای استفاده می‌کند که مکان ارسال سفارشات خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد. هم‌چنین تگ‌ها‌ی حاوی اسم مشتریان و نوشته‌هایی که روی سفارش‌هایش قرار می‌گیرند را نیز از این طریق برای مشتریان به اشتراک می‌گذارد.

فروش در اینستاگرام
نمونه استوری جواهرات تاینی تگز – Tinytags

حتی اگر کسب و کار ما از جنبه‌های شخصی که در استراتژی فروش در اینستاگرام برند تاینی تگز – Tiny Tags برخوردار نیست، ما هم‌چنان می‌توانیم بخش اخلاق‌محور کسب و کار خودمان را به نمایش بگذاریم. ما باید به افراد یا جامعه‌ای فکر کنیم که قادرند به رونق کسب و کار ما کمک کنند و به بررسی راه‌هایی بپردازیم که می‌توانیم آن‌ها را در استراتژی تولید محتوای خود در اینستاگرام به کار ببریم.

مثال‌هایی برای بررسی طلافروشان و جواهرسازان ایرانی در اینستاگرام

جواهرات زهره پهلوان زاده – zpjewelry

به جرئت می‌توان از زهره پهلوان زاده – zpjwelry به عنوان یکی از برندهای شخصی موفق در زمینه ساخت و فروش طلا و جواهرات در اینستاگرام یاد کرد. یکی از بارز‌ترین مثال‌های استفاده از استیکرهای اینگیجمنت – engagement stories در اینستاگرام، پیج زهره پهلوان زاده – zpjwelry است. تصاویر کلوس آپ موجود در پست‌ها و استوری‌های زهره پهلوان زاده از کیفیت به سزایی برخوردار هستند؛ به گونه‌ای که مشتریان بالقوه قادر به بررسی جزء به جزء محصولات پیش از خرید هستند.

ویژگی‌های لحن و محتوای برند با مشتری بالقوه برای استراتژی فروش در اینستاگرام

حین بررسی محتوای پیج زهره پهلوان زاده – zpjwelry می‌توان به این اشاره داشت که محتوای تولیدی این برند در حقیقت همان محصولی است که طراحی می‌کنند. طراحی محصولات و تصاویر ارائه شده از آن‌ها به گونه‌ای صورت گرفته که خود گویای ظرافت و کیفیت ساخت این برند است.

هم‌چنین کپشن‌های بین‌المللی برخی پست‌ها به پخش بیشتر آن‌ها در فضای اینستاگرام کمک شایانی می‌کند و تعدادی از مشتریان بالقوه‌ی این برند می‌توانند ساکن خارج از ایران باشند چرا که خرید کالاهای لوکس از جمله زیورآلات، قادر به دریافت بازار هدف غنی از ایرانیان مقیم دیگر کشورها می‌باشد.

محتوای تولید شده از سمت کاربران (UGC یا همان User Generated Content) به صورت منتخب در پیج بارگذاری می‌شود که ذوق مشتریان بالقوه‌ی برند از خرید را به نمایش می‌گذرد. تجربه نشان داده است که اینگونه محتوا مشوق و تسریع‌کننده‌ی فرایند خرید بسیاری از خریداران، فالوورهای جدید‌الورود و مشتریان احتمالی است.

جواهرات درسا – dorsajewels

جلوه‌های بصری زیبا و هماهنگی هارمونیِ دیگر محصولات تولید شده‌ی این برند با جواهرات ساخته شده توسط جواهرات درسا – dorsajewels، که از تولیدکنندگان موفق پوشاک و زیورآلات هستند؛ به بازاریابی و فروش هر چه موفق‌تر زیورآلات تولید شده توسط این برند کمک شایانی می‌کند. سبک طراحی جواهرات این برند مطابقت ظریف و زیبایی با دیگر محصولات تولید شده توسط این برند دارد.

ویژگی‌های لحن و محتوای برند با مشتری بالقوه برای استراتژی فروش در اینستاگرام

تولید محتوایی با تم مدرن و هویت بصری استاندارد رعایت شده در پست‌ها و استوری‌های این برند، هویتی پرستیژس از برند را برای مشتری به نمایش می‌گذراد و جسارت و قدرت لازم برای استفاده از محصولات را در مشتری به وجود می‌آورد. سلیقه و خلق و خوی مشتریان جواهرات درسا با اندکی تامل در محتوای منتشر شده در این صفحه قابل درک است.

جواهرات سان نفیسی – sunnafissi.jewelry

به عنوان برند جواهر سازی داخلی، جواهرات sunnafissi.jewelry تولید محتوایی کم نظیر در سبک خود را به تصویر می‌کشد که به نوعی می‌توان گفت با اقتباس از برندهای مطرح جهانی الهام گرفته است. محتوا و محصولات ارائه شده توسط سان نفیسی قدرت و جسارت استفاده از سبکی مدرن از جواهرات را به دنبال کنندگان و مشتریان بالقوه‌ی این پیج می‌دهد. به منزله‌ی سبک خاص مارکتینگ بین‌المللی این برند، زیور آلات این کسب و کار به نوعی از برند معمولی داخلی به برند حرفه‌ای بین‌المللی تبدیل شده است که دنبال شدن این برند توسط تعدادی از طراحان و فعالین مد و فشن مطرح کشور، خود گویای کیفیت کار این برند و سبک و شیوه‌ی درخور و صحیحی است که برای مارکتینگ خود پیش گرفته‌اند.

ویژگی‌های لحن و محتوای برند با مشتری بالقوه برای استراتژی فروش در اینستاگرام

شیوه‌ی تولید محتوای برند سان نفیسی، به اندازه‌ی جواهراتی که تولید می‌کند خاص و به دور از بدیهیات است. این برند با تکیه بر ایجاد استایلی شیک، مد روز و برخوردار از جسارت و قدرت، سعی در ایجاد حسی قدرتمند در مشتریان خود دارد که در این‌کار نیز بسیار موفق بوده. شیوه‌ی تولید محتوای منحصر به فرد این برند اشتیاق تعدادی از سلبریتی‌ها و هنرمندان مطرح را نسبت استفاده از محصولات این برند بر انگیخته ساخته.

جواهرات منترا معراجی – montra_jewelry

جواهرات monyta_jewelry کارهایی با تمی مینیمال نسبت به برندهای مدرن امروزی و دیگر برندهایی که در این عنوان معرفی شدند را تولید و توزیع می‌کند. در این صفحه فالوورها و بازدید کنندگان با طراحی مینیمالی در تولید محتوا مواجه می‌شوند که بر پایه‌ی نمایش زیبایی در عین سادگی تولید شده‌اند. طراحی جواهرات این برند به عنوان گامی نوین در زمینه‌ی طراحی و تولید زیورآلات محسوب می‌شود چرا که کمتر می‌توان نظیر چنین طراحی‌های مینیمال و مفهومی را در زمینه‌ی طلا فروشی و جواهر سازی شاهد بود.

ویژگی‌های لحن و محتوای برند با مشتری بالقوه برای استراتژی فروش در اینستاگرام

مینیمال، زیبا و متفاوت، کلماتی هستند که به طور کامل گویا و معرف محتوا و برند منترا معراجی هستند. تم‌های رنگی متفاوت و زمان محور به کاررفته در محتوای بصری این صفحه بیانگر شیوه‌ی تولید محتوای ساده و محصول محور این برند است. استفاده از کپشن‌های داستان‌محور و ادبی، زیبایی محصولات تولید شده توسط این برند و اشتیاق مشتریان به خرید را دو چندان می‌کند.

نکات پایانی ما برای پیدا کردن مشتری‌های ایده‌آل و افزایش فروش در اینستاگرام

در حالی که مشتریان ایده‌آل هر کسب و کاری با کسب و کارهای دیگر متفاوت است، چه در حال فروش طلا و جواهرات باشیم چه محصول دیگری را به فروش گذاشته باشیم، می‌توانیم جامعه‌ی مخاطب ایده‌آل و مشارکت کننده‌ی خود در اینستاگرام را پیدا کنیم. در این‌جا چهار نکته را برای چینش استراتژی محتوایی اینستاگرام برای شما عزیزان آورده‌ایم:

  • به طور جدی روی اشتراک‌گذاری کال تو اکشن – call to action بسیار قوی تمرکز کنیم.
  • از تصاویری واضح و مختصر برای بیان محتوای اینستاگراممان استفاده کنیم.
  • با مخاطب خاص و ویژه‌ی خود صحبت کنیم و پذیرای حرف‌هایشان باشیم.
  • از هر مورد مثبتی که می‌تواند در ارتقای تصویربرداری محتوای اینستاگرام به ما کمک کند را به کار بگیریم، به گونه‌ای که موجب تقویت زیبایی بصری کسب و کار ما در اینستاگرام شود.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: suebzimmerman.com

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Top