اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

فروش در اینستاگرام با محوریت بازار طلا

فهرست مطالب

این پست از بلاگ ادزیرو تنها مختص طلا فروشان و جواهر سازان نیست! اگر شما مشغول بازاریابی و فروش در اینستاگرام هستید و به دنبال رابطه‌ی بهتری با فالوورهای خود هستید، این پست از بلاگ می‌تواند یکی از مواردی باشد که رابطه شما با فالوورهایتان را بهبود می‌بخشد و موجب افزایش فروش شما در اینستاگرام می‌شود.

به بررسی فرایند فروش طلا در اینستاگرام و فروش جواهرات در اینستاگرام می‌پردازیم. جواهرات محصولاتی عالی برای فروش در اینستاگرام هستند اما در صورتی که ما با مشتریان خود به طور مستقیم حرف نزنیم، می‌تواند عملی چالش برانگیز باشد. اگر به دنبال پیدا کردن مشتری ایده‌آل خود در اینستاگرام هستید، لطفا با ما همراه باشید تا به مطالعه‌ی این عنوان بپردازیم.

در ادامه این عنوان به بررسی موارد زیر می‌پردازیم:

  • مواردی که م
  • مواردی که باید پیش از آغاز فرایند فروش در اینستاگرام از آن‌ها اطلاع داشته باشیم.
  • کارهایی که طلا فروشان و جواهر سازان باید به درستی در اینستاگرام به انجام برسانند.
  • نکات پایانی ما برای پیدا کردن مشتریان ایده‌آل در اینستاگرام.

مواردی که بهتر است پیش از شروع فرایند فروش در اینستاگرام بدانیم

پیش از اجرای اولین کمپین اینستاگرام مارکتینگ، ما نیازمند ایجاد استراتژی و اقدامات لازم به منظور افزایش فروش در اینستاگرام هستیم و باید بدانیم با چه افرادی به عنوان مشتریان خود صحبت کنیم. طبق مکالماتی که با صاحبان کسب و کارها داشتیم، با شکایاتی پیرامون مشارکت اندک فالوورهایشان مواجه بودیم، این در حالیست که این افراد حتی مشتریان ایده‌آل خود را نمی‌شناختند و محتوایی در گرو ارتباط با این افراد تولید و منتشر نمی‌کردند.

اگر درگیر دریافت مشارکت بیشتر در محتوای اینستاگرامتان هستید یا نمی‌دانید جامعه هدف مورد نظرتان برای افزایش فروش در اینستاگرام متشکل از چه افرادی است، به مطالعه این عنوان با ما ادامه دهید چرا که در ادامه به بررسی موارد زیر می‌پردازیم:

  • مشتریان ایده‌آل ما در اینستاگرام چه کسانی هستند؟
  • این افراد از انجام چه کاری لذت می‌برند؟
  • این افراد در تلاش برای انجام چه کارهایی هستند؟

همانطور که در حال رسیدگی به تولید و انتشار محتوای اینستاگرام هستید، باید ویژگی‌های مشتری ایده‌آل خود را در ذهن داشته باشید.

مواردی که باید توسط طلافروشان و جواهرسازان در اینستاگرام رعایت شوند

حالا که مشغول مطالعه پیرامون شناخت مشتری ایده‌آل خود هستیم، نوبت به صحبت پیرامون مشارکت آن‌ها می‌رسد. این همان قدم پیش از فروش در اینستاگرام است که بسیاری از صاحبان کسب و کار در اینستاگرام با آن کلنجار می‌روند.

اما چیزی که ما هیچگاه به آن نیاز نداریم این است که محتوای منتشر شده در صفحه اینستاگرام و پیام‌هایی که در دایرکت ارسال می‌کنیم به گونه‌ای یک طرفه تنظیم شده باشند.

مثال‌هایی برای بررسی طلافروشان و جواهرسازان خارجی در اینستاگرام

جواهرات نیلوفر درخشان – Blooming Lotus Jewelry

در این بخش به بررسی الگوریتم ارتباطی اینستاگرام جواهرات نیلوفر درخشان و استراتژی آن‌ها برای فروش در اینستاگرام می‌پردازیم. Jennifer Ciraulo یک جواهرساز است که در نیوجرسی فعال است و همیشه فالوورهایش را به نمایشگاه‌های مختلف طلا و جواهرات و دیگر ایونت‌های مربوط به زیور آلات دعوت می‌کند. حتی در مواقعی که Jenn در حال طراحی و ساخت جواهرات در استودیو خود است، کاری می‌کند که فالوورهایش احساس کنند بخشی از فرایند ساخت جواهرات هستند.

فروش در اینستاگرام
بخشی از محتوای اینستاگرام جواهرات بلومینگ لوتوس – bloominglotusjewelry

یکی از راه‌هایی که Jenn به طور معمول در تولید محتوا و استراتژی فروش در اینستاگرام خود به کار می‌گیرد استفاده مداوم از استیکرهای اینگیجمنت – engagement stories در استوری‌های اینستاگرامش است. فرقی نمی‌کند که “رای گیری بله و خیر باشد” یا “استیکر اسلایدی”، Jenn به دنبال دریافت نظرات فالوورهای خود در مورد طراحی جدید طلا و جواهرات است.

فروش در اینستاگرام
نمونه‌ای از استوری‌های جواهرات بلومینگ لوتوس – Bloominglotusjewelry

اگر حس می‌کنید که با مشتریان خود در اینستاگرام حرف می‌زنید و واکنش و فیدبک به سزایی دریافت نمی‌کنید، قطعا زمان آن فرا رسیده که استراتژی ارتباطی خود برای فروش در اینستاگرام را عوض کنید. اگر به مردم ثابت شود که شما واقعا مشتاق شنیدن نظرات و واکنش‌هایشان هستید، با خوشحالی هر چه تمامتر به اظهار نظراتشان با شما می‌پردازند.

جواهرات تاینی تگز – Tiny Tags

برند بعدی که مورد بررسی قرار می‌دهیم جواهرات Tiny Tags است. Melissa Claytonموسس و صاحب برند Tiny Tgas است که نمونه‌ای موفق از بازاریابی موثر محصولات و فروش در اینستاگرام است به گونه‌ای که محتوای تولید شده در این زمینه به زیبایی هر چه تمامتر گویای ارزش‌های ارائه شده توسط برند شما باشد. Melissa از هر فرصتی برای یادآوری عشق و احساسات مادرانه و اهمیت توجه به خانواده استفاده می‌کند.

فروش در اینستاگرام
نمونه ای از محتوای اینستاگرام جواهرات تاینی تگز – Tinytags

یکی از راه‌هایی که Melissa به خوبی در اجرای استراتژی بازاریابی و افزایش فروش در اینستاگرام خود استفاده می‌کند، به همین دلیل است که فالوورهای خود را با تصاویر پشت صحنه آشنا می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد شاهد اقدامات کوچکی باشند که موجب ایجاد طرح‌های خاص در جواهرات او می‌شوند.

برای مثال Melissa در استراتژی افزایش فروش در اینستاگرام خود از استوری‌ها به گونه‌ای استفاده می‌کند که مکان ارسال سفارشات خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد. هم‌چنین تگ‌ها‌ی حاوی اسم مشتریان و نوشته‌هایی که روی سفارش‌هایش قرار می‌گیرند را نیز از این طریق برای مشتریان به اشتراک می‌گذارد.

فروش در اینستاگرام
نمونه استوری جواهرات تاینی تگز – Tinytags

حتی اگر کسب و کار ما از جنبه‌های شخصی که در استراتژی افزایش فروش در اینستاگرام برند Tiny Tags برخوردار نیست، ما همچنان می‌توانیم بخش اخلاق محور کسب و کار خودمان را به نمایش بگذاریم. ما باید به افراد یا جامعه‌ای فکر کنیم که قادرند به رونق کسب و کار ما کمک کنند و به بررسی راهکارهایی بپردازیم که می‌توانیم آن‌ها را در استراتژی تولید محتوای خود در اینستاگرام به کار ببریم.

مثال‌هایی از طلافروشان و جواهرسازان ایرانی

جواهرات زهره پهلوان زاده – zpjewelry

به جرئت می‌توان از زهره پهلوان زاده – zpjwelry به عنوان یکی از برندهای شخصی موفق در زمینه ساخت و فروش طلا و جواهرات در اینستاگرام یاد کرد. یکی از بارز‌ترین مثال‌های استفاده از استیکرهای اینگیجمنت – engagement stories، اینستاگرام زهره پهلوان زاده – zpjwelry است.

تصاویر کلوس آپ موجود در پست‌ها و استوری‌های زهره پهلوان زاده از کیفیت به سزایی برخوردار هستند. این جزئیات به گونه‌ای به تصویر کشده شده است که مشتریان بالقوه قادر به بررسی جزء به جزء محصولات پیش از خرید هستند.

ویژگی‌های اینستاگرام zpjwelry

حین بررسی محتوای پیج زهره پهلوان زاده – zpjwelry می‌توان به این اشاره داشت که محتوای تولید شده توسط این برند در حقیقت همان محصولی است که طراحی می‌کنند. طراحی محصولات و تصاویر ارائه شده از آن‌ها به گونه‌ای صورت گرفته که خود گویای ظرافت و کیفیت ساخت این برند است.

همچنین کپشن‌های بین‌المللی برخی پست‌ها به پخش بیشتر آن‌ها در فضای اینستاگرام کمک شایانی می‌کند و تعدادی از مشتریان بالقوه‌ی این برند می‌توانند ساکن خارج از ایران باشند چرا که خرید کالاهای لوکس از جمله زیورآلات، قادر به دریافت بازار هدف غنی از ایرانیان مقیم دیگر کشورها می‌باشد.

محتوای تولید شده از سمت کاربران یا همان UGC به صورت منتخب در پیج بارگذاری می‌شود که ذوق مشتریان بالقوه‌ی برند از خرید را به نمایش می‌گذرد. تجربه نشان داده است که اینگونه محتوا مشوق و تسریع‌کننده‌ی فرایند خرید بسیاری از خریداران، فالوورهای جدید‌الورود و مشتریان احتمالی است.

معرفی جواهرات زهره پهلوان زاده

جواهرات درسا – dorsajewels

جلوه‌های بصری زیبا و هماهنگی هارمونی دیگر محصولات تولید شده‌ی این برند با جواهرات ساخته شده توسط برند جواهرات درسا – dorsajewels، که از تولیدکنندگان موفق پوشاک و زیورآلات هستند؛ به بازاریابی و فروش هر چه موفق‌تر زیورآلات تولید شده توسط این برند کمک شایانی می‌کند. سبک طراحی جواهرات این برند مطابقت ظریف و زیبایی با دیگر محصولات تولید شده توسط این برند دارد.

ویژگی‌های اینستاگرام dorsajewels

تولید محتوایی با تم مدرن و هویت بصری استانداردی که در تمامی پست‌ها و استوری‌های پیج رعایت شده، هویتی پرستیژس از برند را برای مشتری به نمایش می‌گذراد و جسارت و قدرت لازم برای استفاده از محصولات را در مشتری به وجود می‌آورد. سلیقه و خلق و خوی مشتریان درسا گالری با اندکی تامل در محتوای منتشر شده در این صفحه قابل درک است.

معرفی جواهرات درسا

جواهرات سان نفیسی – sunnafissi.jewelry

به عنوان برند جواهر سازی داخلی، جواهرات sunnafissi.jewelry تولید محتوایی کم نظیر در سبک خود را به تصویر می‌کشد که به نوعی می‌توان گفت با اقتباس از برندهای مطرح جهانی الهام گرفته است. محتوا و محصولات ارائه شده توسط سان نفیسی قدرت و جسارت استفاده از سبکی مدرن از جواهرات را به دنبال کنندگان و مشتریان بالقوه‌ی این پیج می‌دهد.

به منزله‌ی سبک خاص مارکتینگ بین‌المللی این برند، زیور آلات این کسب و کار به نوعی از برند معمولی داخلی به برند حرفه‌ای بین‌المللی تبدیل شده است که دنبال شدن این برند توسط تعدادی از طراحان و فعالین مد و فشن مطرح کشور، خود گویای کیفیت کار این برند و سبک و شیوه‌ی درخور و صحیحی است که برای مارکتینگ خود پیش گرفته‌اند.

ویژگی‌های اینستاگرام sunnafissi.jewelry

شیوه‌ تولید محتوای برند سان نفیسی، به اندازه‌ی جواهراتی که تولید می‌کند خاص و به دور از بدیهیات است. این برند با تکیه بر ایجاد استایلی شیک، مد روز و برخوردار از جسارت و قدرت، سعی در ایجاد حسی قدرتمند در مشتریان خود دارد که در این‌کار نیز بسیار موفق بوده. شیوه تولید محتوای منحصر به فرد این برند اشتیاق تعدادی از سلبریتی‌ها و هنرمندان مطرح را نسبت استفاده از محصولات این برند بر انگیخته ساخته.

معرفی جواهرات سان نفیسی

جواهرات منترا معراجی – montra_jewelry

جواهرات monyta_jewelry کارهایی با تمی مینیمال نسبت به برندهای مدرن امروزی و دیگر برندهایی که در این عنوان معرفی شدند را تولید و توزیع می‌کند. در این صفحه فالوورها و بازدید کنندگان با طراحی مینیمالی در تولید محتوا مواجه می‌شوند که بر پایه‌ی نمایش زیبایی در عین سادگی تولید شده‌اند.

طراحی جواهرات این برند به عنوان گامی نوین در زمینه‌ی طراحی و تولید زیورآلات محسوب می‌شود چرا که کمتر می‌توان نظیر چنین طراحی‌های مینیمال و مفهومی را در زمینه‌ی طلا فروشی و جواهر سازی شاهد بود.

ویژگی‌های اینستاگرام montra_jewelry

ممینیمال، زیبا و متفاوت، کلماتی هستند که به طور کامل گویا و معرف محتوا و برندmontra_jewelry هستند. تم‌های رنگی متفاوت و زمان محور به کاررفته در محتوای بصری این صفحه بیانگر شیوه‌ی تولید محتوای ساده و محصول محور این برند است. استفاده از کپشن‌های داستان‌محور و ادبی، زیبایی محصولات تولید شده توسط این برند و اشتیاق مشتریان به خرید را دو چندان می‌کند.

معرفی جواهرات منترا معراجی

نکات پایانی افزایش فروش در اینستاگرام و پیدا کردن مشتری ایده‌آل

در حالی که مشتریان ایده‌آل هر بیزینسی با بیزینس‌های دیگر متفاوت است، چه در حال فروش طلا و جواهرات باشیم چه محصول دیگری را به فروش گذاشته باشیم؛ می‌توانیم جامعه مخاطب ایده‌آل و مشارکت کننده خود را در اینستاگرام پیدا کنیم. در این‌جا 4 نکته را برای چینش استراتژی محتوایی و افزایش فروش در اینستاگرام برای شما عزیزان آورده‌ایم:

  • به طور جدی روی اشتراک‌گذاری Call To Action بسیار قوی تمرکز کنیم.
  • از تصاویری واضح، باکیفیت و مختصر برای ارائه محتوای اینستاگرام استفاده کنیم.
  • با مخاطب خاص و ویژه خود صحبت کنیم و پذیرای حرف‌هایشان باشیم.
  • از هر مورد مثبتی که می‌تواند در ارتقای تصویربرداری محتوای اینستاگرام به ما کمک کند را به کار بگیریم، به گونه‌ای که موجب تقویت زیبایی بصری اینستاگرام شود.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: suebzimmerman.com

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.