اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

اینستاگرام ریلز و استفاده از آن در کسب و کار

فهرست مطالب

اگر شما فکر می‌کنید اینستاگرام ریلز – Instagram Reels حرکت جدید اینستاگرام برای نگه داشتن شما روی پلت فرم اینستاگرام به جای تیک تاک است، اشتباه نمی‌کنید. ریلز اینستاگرام – Instagram Reels کلیپ‌های چندگانه‌ی 15 تا 60 ثانیه‌ای هستند که بسیاری از فیچرهای مشابه تیک تاک از جمله ویدیوها، موزیک‌ها، voiceoverها، فیلترها و افکت‌های آن برخوردار است.

Voiceover: صدای متعلق به یک فیلم یا گزارش که فاقد تصویر است.

اینستاگرام سابقه‌ی فیچرهای اغوا کننده خود نسبت به دیگر پلت فرم‌های سوشال مدیا و موفقیت در اجرای آن‌ها را دارد؛ می‌توان گفت در ارائه اینستاگرام ریلز – instagram reels هم به موفقیت گذشته عمل کرده است. به یاد داشته باشید که استوری‌های اینستاگرام زمانی لانچ شد که اینستاگرام می‌خواست با اسنپ چت رقابت کند. درست در چنین زمانی بازدیدکنندگان حقیقی استوری‌های اسنپ چت در حدود 40% کاهش پیدا کرد.

برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ که همین الآن یک اکانت بیزینسی را در اختیار دارند، ریلز اینستاگرام – Instagram Reels این امکان را در اختیارشان می‌گذارد که بدون نیاز به ساخت یک اکانت روی یک پلت فرم دیگر، به مخاطبین خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این اینستاگرام همیشه فیچرهای جدیدی را برای دریافت مخاطبین جدید یا حفظ مخاطبین قدیمی خود ایجاد می‌کند؛ که به این معناست که اینستاگرام ریلز – Instagram Reels ممکن است در اولویت نمایش در نتایج جستجو و صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام قرار داشته باشد.

قانع شدید؟ بسیار خب. حالا وقت این است که به بررسی این بپردازیم آیا می‌توان از ریلز اینستاگرام – Instagram Reels برای کسب و کار استفاده کرد یا نه.

چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم

اینستاگرام شدیدا تمایل به استفاده کاربران از ریلز دارد، در نتیجه جایی برای سورپرایز باقی نمی‌ماند که آیکون ریلز طی آپدیت جدید به مکمابیش هر کسی با سوال ریلز اینستاگرام کجاست مواجه می‌شود. اینستاگرام شدیدا تمایل به استفاده کاربران از ریلز دارد، در نتیجه جایی برای سورپرایز باقی نمی‌ماند که آیکن اینستاگرام ریلز طی آپدیت جدید به مرکز منوی اینستاگرام منتقل شده باشد. با کلیک کردن روی آیکن ریلز، فید ریلز اینستاگرام باز می‌شود و از آنجا، شما می‌توانید روی آیکن Camera واقع در گوشه‌ی سمت راستِ بالای نرم‌افزار به آن دسترسی داشته باشید.

 چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم
چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم

زمانی که بخش اینستاگرام ریلز را باز می‌کنید، می‌توانید گزینه‌های زیر را مشاهده کنید:

  • Duration: که حق انتخاب از بین 15 تا 60 ثانیه را به شما می‌دهد.
  • Audio: لایبرری موزیک اینستاگرام را برای شما باز می‌کند که امکان تحریم بودن آن برای کاربران ایرانی وجود دارد.
  • Video speed: کنترل بالا بردن یا پایین آوردن سرعت ویدیو را به شما می‌دهد.
  • Effects: امکان استفاده از افکت‌های خاص تولید شده توسط اینستاگرام یا دیگر سازندگان مستقل را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • Timer: یک شمارش معکوس برای ضبط ویدیو ایجاد می‌کند.
  • Record Button: برای شروع و متوقف کردن ضبط ویدیو می‌توان از این دکمه استفاده کرد.

خیلی مهم است که حواستان به قوانین کپی رایت باشد، چرا که یک سری از اکانت‌های بیزینسی اینستاگرام، دسترسی به لایبرری موزیک اینستاگرام را ندارند. حتی اگر دسترسی هم داشته باشید، حواستان به این باشد که تنها از موزیک‌هایی که کپی‌رایت آزاد دارند را مورد استفاده قرار دهید تا کسب و کار شما پروموت شود. همچنین شما عزیزان می‌توانید از ابزار ادیت خارج از ریلز اینستاگرام هم برای اضافه کردن موزیک استفاده کنید، اما همچنان باید قوانین کپی رایت در نظر گرفته شوند.

البته که برای اضافه کردن صدا به ویدیوی شما راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید صدا را هم‌زمان با ویدیوی خود ضبط کنید (همانطور که برای استوری اینستاگرام اینکار را انجام می‌دهید) یا از صدای اوریجینال یک اینستاگرام ریلز دیگر استفاده کنید.

سازندگان این ریل‌ها می‌توانند اجازه‌ی استفاده‌ی مجدد از صدای اوریجینال ریلز اینستاگرام خود را بدهند، در نتیجه اگر امکان استفاده از صدای اوریجینال اینستاگرام ریلز دیگری را مشاهده کردید، به این معناست که سازنده اجازه‌ی استفاده از صدا را داده است. برای استفاده از صدای یک ریلز اینستاگرام دیگر، روی اسم مربوط به صدای ریل موردنظر کلیک کنید و گزینه‌ی “use this audio” را انتخاب کنید.

وقتی ویدیوی خود را ضبط کردید، می‌توانید آن را ادیت یا حذف کنید و یا استیکرهای اینستاگرامی که دوست دارید را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید ویدیو را در صفحه اکسپلور اینستاگرام ریلز – Instagram Reels Explore و فید خودتان به اشتراک بگذارید.

پشانس دیدن پشت صحنه را به مشتریان خود بدهیم

مردم برندهایی را فالو می‌کنند که با آن‌ها احساس نزدیکی می‌کنند، در نتیجه به مخاطبین خود اجازه دهید نگاهی به پشت صحنه کار شما داشته باشند. به اشتراک گذاری پشت صحنه‌های کار خود را از طریق اینستاگرام ریلز ، استوری و پست در برنامه‌ی کاریتان قرار دهید، مواردی همچون:

  • ملاقات با تیم
  • فرایند کاری ما (در قالب ساخت ویدیو، محصولات، خدمات، بسته‌بندی محصولات و غیره)
  • مقایسه دنیای اینستاگرام در مقابل دنیای حقیقی
  • قبل و بعد انجام فرایندهای کاری مختلف

ایده‌های مناسبی برای به کار گیری در این موارد هستند.

اگر شما تیم کوچکی هستید که به فرهنگ کاریتان افتخار می‌کنید، آن را در معرض دید دیگران بگذارید! اگر شما عاشق جزئیات کاری فرایند بسته بندیتان هستید، یک ریل اینستاگرام از مرحله به مرحله اقدامات این فرایند درست کنید.

ریلز اینستاگرام

ویدیو گرافر برند Video by Victoria از ریلز اینستاگرام استفاده می‌کند تا کلیپ‌هایی از پشت صحنه‌ی تصویربرداری ویدیوهایش ایجاد کند. در همین حین، کمپانی تولید نوشیدنی‌های الکلی GHIA فالوورهای خود را با استفاده از ریلز اینستاگرام  به خط فرایند پر کردن بطری‌های نوشیدنی می‌برد.

با اینستاگرام ریلز روی خط ترند پیشروی کنید

وقتی سربرگ ریلز اینستاگرام را باز می‌کنید، اکانت‌های ترند شده را می‌بینید. اگر ترندی چشم شما را گرفت، یک ریل اینستاگرام از چیزی که چشمتان را گرفت بسازید.

کاربران اینستاگرام می‌توانند اینستاگرام ریلز را با استفاده از هشتگ‌ها – Hashtags، افکت‌ها – Effects و صدا – Audio پیدا کنند، در نتیجه بهتر است شما عزیزان همیشه چشمتان به مولفه‌هایی باشد که در حال رشد و معروف شدن هستند. ترند‌های بر پایه صدا – Audio، ابتدا در تیک تاک معروف می‌شوند و سپس راه خود را به اینستاگرام باز می‌کنند. برای مثال، ترک “oh no” یک راه بسیار کوتاه و سریع برای اشتراک گذاری اتفاقات ناگوار و اشتباهات احمقانه است.

استفاده از یک ویدیو کلیپ ترند یکی از بهترین راه‌های نمایش داده شدن در فید Explore اینستاگرام یا دریافت مخاطبین جدیدی است که به دنبال ریلز اینستاگرام با یک صدای خاص هستند.

استفاده از اینستاگرام ریلز را پایه ثابت استراتژی اینستاگرام کنید

اینستاگرام به خاطر در اختیار داشتن عنوان all-in-one social media به خود افتخار می‌کند. در حقیقت آن‌ها هیچ عبایی در استفاده از فیچرهای دیگر پلت فرم‌های شبکه‌های اجتماعی ندارند؛ در نتیجه مردم بدون اینکه این اپلیکیشن را ترک کنند به هر چیزی که دوست دارند با استفاده از پلت فرم‌های دیگر از آن بهره‌مند شوند، دست می‌یابند.

Robby Stein سرپرست تیم مدیریت محصولات اینستاگرام می‌گوید: “وقتی به تیک تاک فکر می‌کنم به یاد موسیقی میفتم و تیک تاک به خاطر جا انداختن چنین چیزی لایق دریافت اعتبار است”. “تمرکز اصلی ما بر این است که چطور می‌توانیم این فرمت را به گونه‌ای منحصر به فرد برای خودمان اجرا کنیم. همه‌ی دوستانِ شما همین الآن نیز روی اینستاگرام هستند.

ریلز اینستاگرام اینجاست که ماندگار باشد و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در حال دریافت نرخ درگیری خوبی از این راه هستند. اگر شما به طور معمول از اینستاگرام ریلز استفاده نمی‌کنید، الآن به طور قطع زمان استفاده شما از این قابلیت فرا رسیده است.

استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: بافر – Buffer

نویسنده: Julia Cummings

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.