اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

نقش هایلایت اینستاگرام در ارتقای کسب و کار

فهرست مطالب

بر خلاف استوری‌های معمولی اینستاگرام که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، هایلایت اینستاگرام به صورت همیشگی روی پروفایل شما باقی می‌ماند. هایلایت اینستاگرام فرصت بسیار مناسبی را برای جلب توجه به محتوای مهمی که پیرامون برندتان به اشتراک می‌گذارید را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.

یک سوم از محتوایی که بیشترین میزان بازدید را در اینستاگرام دریافت می‌کند توسط کسب و کارها تولید می‌شود. اما استوری‌ها بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. با استفاده از هایلایت های اینستاگرام شما عزیزان یک جایگاه دائمی برای اشتراک گذاری استوری‌هایتان روی پروفایل اینستاگرامتان دریافت می‌کنید.

کسب و کارهای کوچک می‌توانند با استفاده از کلکسیونی از محتوای کارآمد، برتری مناسبی را در ارائه هر چه بهتر محصولات و خدماتشان به مشتریانشان به دست آورند. در حالیکه استوری‌های اینستاگرام تنها در مدت زمان کوتاه 24 ساعت روی پروفایل اینستاگرام قرار می‌گیرند، هایلایت اینستاگرام به گونه‌ای شکل گرفته است که جایگاهی دائمی برای بهترین محتوای تولید شده توسط کسب و کار، منابع و موارد مهم این چنینی باشند.

چگونه هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم؟ / هایلایت اینستاگرام کجاست؟

پیش از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم که هایلایت اینستاگرام شامل چه چیزهایی است، به یک مرور جزیی پیرامون این می‌پردازیم که چگونه می‌توان هایلایت اینستاگرام را فعال کرد یا اصطلاحا ساخت.

برای اضافه کردن استوری به هایلات‌ها به ترتیب زیر عمل می‌کنیم:

  • بخش استوری پروفایل اینستاگرام را باز کنید.
  • روی دکمه‌ی هایلایت اینستاگرام در پایین استوری کلیک کنید.
  • یکی از هایلایت های اینستاگرام موجود در پروفایلتان را انتخاب کنید یا یک مورد جدید بسازید.

استوری‌های اینستاگرام تا 24 ساعت روی پروفایل شما باقی می‌مانند، اما اگر از قابلیت آرشیو – Archive استفاده کنید می‌توانید استوری که از تایم فعال بودن آن روی پیج شما گذشته است را در آینده مورد استفاده قرار دهید.

انتقال استوری از آرشیو به هایلایت اینستاگرام
انتقال استوری از آرشیو به هایلایت اینستاگرام

برای اضافه کردن استوری‌های آرشیو شده به هایلایت‌ های اینستاگرام

  • به پروفایل اینستاگرامتان بروید و روی سه خط افقی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • گزینه آرشیو – Archive را انتخاب کنید.
  • استوری که می‌خواهید به هایلایت اینستاگرام تبدیل کنید را انتخاب کنید.
  • روی گزینه هایلایت اینستاگرام کلیک کنید.
  • یکی از هایلایت های اینستاگرام فعلی در پیج را انتخاب کنید یا یک مورد جدید بسازید.

6 راه استفاده از هایلایت های اینستاگرام برای کسب و کار

ما دقیقا اطلاعی نداریم که کدام یک از استوری‌های اینستاگرامتان ارزش تبدیل شدن به هایلایت اینستاگرام را دارند؟ یا اینکه آیا شما عزیزان برای ساخت استوری‌هایی که ارزش تبدیل شدن به هایلایت اینستاگرام را دارند به کمک احتیاج دارید یا نه؟ اما به طور کلی می‌توانید از تاکتیک‌هایی استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

1. ساخت تصاویر کاور برای هایلایت اینستاگرام

به جای مراجعه به سایت کاور هایلایت اینستاگرام و دانلود کاور هایلایت اینستاگرام به صورت ناشینانه و نه چندان مرتبط با محتوای هایلایت‌ها، یک سری کاورهای مختص برند خودتان بسازید و به عنوان تصاویری برای کاور هایلایت اینستاگرام قرار دهید.

طبق یک قانون کلی بهتر است از هر عکس یا هر فُنتی برای وب سایتتان استفاده نکنید، پس قاعدتا انجام چنین کاری برای کاور هایلایت اینستاگرامتان نیز مورد مناسبی به حساب نمی‌آید. آیکون‌های هایلایت اینستاگرام به پروفایل شما ظاهری حرفه‌ای و مرتب می‌دهد در حالیکه برندینگ و استایل برند شما را نیز به نمایش می‌گذارد.

ایجاد تصویر کاور مناسب برای هایلایت های اینستاگرام
ایجاد تصویر کاور مناسب برای هایلایت های اینستاگرام

شما می‌توانید با استفاده از نگارش درونی اینستاگرام – bulit-in texts به ایجاد کاور برای هایلایت های اینستاگرام خود بپردازید، یا می‌توانید کمی پا را فراتر بگذارید و با استفاده از ابزار Canva به آدرس https://www.canva.com/؛ تصاویر کاوری را ایجاد کنید و به سادگی آن‌ها را به عنوان کاور هایلایت های اینستاگرام خود به کار ببرید.

اگر خودتان به طراحی کاور هایلایت های اینستاگرام خود می‌پردازید، ابعاد مربوط به این کاورها می‌بایست 1920 در 1080 پیکسل و به صورت کشیده یا اصطلاحا tall باشد؛ با aspect ratio یا نسبت 9:16 باشد. همچنین بهتر است کلیه‌ی عناوینی که می‌خواهید در کاور شما نمایش داده شود را در مرکز تصویر خود قرار دهید تا کاور شما پس از کراپ شدن به بهترین نحو ممکن به نمایش در آید.

2. جامعه مخاطب خودتان را نسبت به محتوایی که به اشتراک می‌گذارید بروز نگه دارید

استوری‌های اینستاگرام مسیر بسیار مناسبی برای اشتراک‌گذاری اعلان‌های اینستاگرام شماست. اگر می‌خواهید آخرین اخبار خود را در اختیار جامعه مخاطبینتان قرار دهید، جایی را در میان هایلایت های اینستاگرام هفتگی خود برای بروزرسانی‌های هفتگی قرار دهید.

بافر – Buffer حداقل هفته‌ای یک بار هایلایت های اینستاگرام خود را بروزرسانی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که اولین هایلایت های اینستاگرام قابل مشاهده در صفحه بروز و مرتب هستند.

Shakivla Todd دستیار مارکتینگ در موسسه‌ی مالی iFundWomen می‌گوید ما حداقل هفته‌ای یک بار هایلایت های اینستاگرام خود را بروزرسانی می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اولین هایلایت های اینستاگرام قابل مشاهده در صفحه بروز و مرتب هستند.

بروز رسانی هایلایت های اینستاگرام
بروز رسانی هایلایت های اینستاگرام

شما می‌توانید از هایلایت های اینستاگرام برای ایجاد زنجیره‌ای از بهترین محتوای تولید شده‌ی خودتان بپردازید. همچنین این امکان، به شما اجازه می‌دهد تا پروموشن‌های آینده، وقایعی که پیش رو دارید و دیگر اخبار مربوط به کسب و کارتان را برای مدت بیشتری روی پروفایل خود به نمایش بگذارید.

Todd می‌گوید “ما هر سه شنبه کمپینی را با عنوان “قرار است چه کار کنیم” – What We’re Up To را اجرا می‌کنیم.” در ادامه اضافه می‌کند که “این کمپین به توضیح رویدادها و ورک‌شاپ کسب و کار ما در هفته جاری می‌پردازد. این موارد همیشه در ارجحیت هایلایت اینستاگرام ما قرار دارد؛ در نتیجه مردم می‌توانند به سرعت به آن دسترسی داشته باشند.”

3. نقطه‌ای را برای ارایه اطلاعات مورد نیاز مشتریان در نظر داشته باشید

اکثر اوقات مردم کسب و کارهای کوچک را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند، در نتیجه اکانت‌های بیزینسی اینستاگرام منابع مشترک زیادی از جمله یک وب سایت را در اطلاعات خود به اشتراک می‌گذارند. به اطلاعاتی فکر کنید که در منو یا فوتر وب سایت قرار دارد – اطلاعاتی همچون درباره ما، سوالات متداول، قوانین و مقررات مرجوعی و غیره – و از هایلایت اینستاگرام استفاده کنید تا این اطلاعات را به سرعت در دسترس کاربران قرار دهید.

شرکت غیربومی آزادسازی حیوانات با نام JuniperFoxx با استفاده از هایلایت های اینستاگرام، استوری‌هایی را به صورت انحصاری در ارتباط با هر یک از حیوانات درست می‌کند و به سوالات پیرامون آن حیوان پاسخ می‌دهد. اطلاعات موجود در این دسته از هایلایت های اینستاگرام نه تنها به فالوورهای جدید کمک می‌کند که درباره حیوانات خودشان اطلاعات بیشتری کسب کنند بلکه کسب و کار JuniperFoxx را از پاسخ دادن به سوالات متداول و تکرار شونده‌ای که به مرور زمان پرسیده می‌شوند نجات می‌دهد.

ارایه اطلاعات موردنیاز مشتریان از طریق هایلایت اینستاگرام
ارایه اطلاعات موردنیاز مشتریان از طریق هایلایت اینستاگرام

همچنین هایلایت اینستاگرام جای مناسبی برای قرار دادن قوانین مرجوعی محصولات، بیانیه‌های رسمی و دیگر اطلاعات مهم هستند. برای مثال بوتیک آنلاین Ban.do به سوالاتی پیرامون محصولات، طریقه‌ی ارسال و خدمات مشتریان در هایلایت اینستاگرام “سوالات متداول” – “FAQ Highlight” پاسخ می‌دهد.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از هایلایت های اینستاگرام برای قرار دادن محصولات و سرویس‌های کلیدی خود استفاده کنید. برای مثال، اکانت اینستاگرام بافر – Buffer شامل هایلایت اینستاگرامی برای مدیریت هشتگ‌ها، شاپ گرید – Shop Grid، برنامه‌ریزی استوری‌ها و غیره است.

4. محتوای هدف

از نظر تکنیکی، همه‌ی هایلایت های اینستاگرام شامل استوری‌هایی هدفمند هستند، اما چرا کار را در همین نقطه متوقف کنیم؟ با قالب‌بندی استوری‌های اینستاگرام خود، بیشترین نتیجه و استفاده را از استوری‌های خود دریافت کنید.

از تصاویری مختلف استفاده کنید. آیا تصویری از بین عکس‌های گرفته شده برای کسب و کارتان دارید که از آن در جای دیگری استفاده نکرده باشید؟ هایلایت های اینستاگرام به شما این شانس را می‌دهند که از تصاویری استفاده کنید که ممکن است قادر به استفاده از آن‌ها در پست‌های واقع در گرید – Grid اینستاگرامتان نباشید.

هایلایت های اینستاگرام برای استفاده به عنوان پست‌های هدفمند بلاگ نیز می‌توانند کارآمد باشند. می‌توانید بخش‌هایی از پست‌های بلاگ را در قالب تیزر روی هایلایت اینستاگرام خود قرار دهید. شرکت ارائه کننده خدماتی – دفتری Baronfig، پست‌های بلاگ را در هایلایت اینستاگرام Eureka Bytes به اشتراک می‌گذارد و این کار را با تبدیل نکات کلیدی مقالات با استفاده از تصاویر ساده انجام می‌دهد.

اسکرین شات‌هایی از پست‌های بلاگ یا دیگر پلت فرم‌های شبکه‌های اجتماعی در این زمینه کارآمد هستند، اما شما می‌توانید محتوای هدفمندی را با استفاده از ابزار بافر رمیکس – Buffer Remix ایجاد کنید. ابزار بافر رمیکس – Buffer remix محتوای شما را به تصاویر سازگار با شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌کند. اطلاعات بیشتر در این زمینه در هایلایت اینستاگرام چگونگی استفاده از ابزار بافر رمیکس – Buffer remix را روی اکانت اینستاگرام بافر – Buffer قرار داده شده است.

5. به ایجاد ارزشی فراتر بپردازید

از هایلایت های اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری اطلاعات ارزشمند – bonus استفاده کنید که دنبال کنندگان شما در جای دیگری آن را پیدا نمی‌کنند. این نکته کلیدی به عنوان یکی از شاخص ترین نکات پیرامون تولید محتوا در نظر گرفته می‌شود که در اکثر مقالات مربوط به محتوا و تولید محتوا به خوانندگان گوش زد می‌شود.

اجازه دهید تا جامعه مخاطبین شما شاهد چیزی باشند که در پشت صحنه‌ی کسب و کار شما می‌گذرد. شما می‌توانید از هایلایت های اینستاگرام برای “نمایش محصولات خودتان” و “آماده‌سازی محصولات برای ارسال” استفاده کنید، یا می‌توانید به معرفی کارمندانی بپردازید که کسب و کار شما را اداره می‌کنند. همچنین هایلایت های اینستاگرام جای بسیار مناسبی برای نمایش محتوای “اینستاگرام در مقابل واقعیت” – “Instagram versus Reality”، همچون تصاویر پیش از ادیت در مقابل تصاویر نهایی یا نمایش تصاویر کراپ نشده برای انتشار در اینستاگرام است.

کسب و کار طراح هدایا و دکوراسیون منازل با نام Sass & Belle از هایلایت های اینستاگرام برای انتشار وال پیپر – Wallpaper جذاب تلفن همراهی استفاده می‌کند که دنبال‌کنندگان می‌توانند از آن اسکرین شات بگیرند و به رایگان مورد استفاده قرار دهند. برای شرکتی که روی طراحی متمرکز شده است، این راهی بسیار عالی برای به نمایش گذاشتن استایل کاریشان در عین اشتراک گذاری محتوا با مشتریانشان است.

یکی دیگر از راه‌های ارزش‌گذاری برای طرفدارانتان این است که موارد کاربردی آموزشی را در هایلایت های اینستاگرامتان پوشش دهید. برای مثال هنرمند قلاب دوزی و فروشنده اقلام قلاب دوزی رُزانا دیگز – Rosana Diggs از مطالبی برای آموزش قلاب دوزی در هایلایت اینستاگرام خود استفاده می‌کند؛ به طوری که فالوورهای او به راحتی می‌توانند به این مطالب آموزشی دسترسی داشته باشند.

6. موارد مهمی را به اشتراک بگذارید

ضمیمه کردن افراد و اینفلوئنسرهای فعال از بین جامعه مخاطب خودتان نه تنها موجب باز شدن پای افراد تازه‌ای به اکانت شما می‌شود؛ بلکه به طرفداران شما نشان می‌دهد که شما تمایل به معرفی و استفاده از محتوای دیگران در کنار خود دارید.

“اینفلوئنسر مارکتیگ در اینستاگرام” مسئله‌ی بسیار مهمی است. اگر شما همین الآن هم با اینفلوئنسرها و هم‌صنف‌های خودتان همکاری دارید، این همکاری را با ایجاد یک هایلایت اینستاگرام روی پروفایل خودتان تا جایی که می‌توانید گسترش دهید. در اینستاگرام بافر – Buffer از هایلایت اینستاگرام برای ضمیمه کردن استوری‌های مشتریان استفاده می‌شود، همچون ضمیمه کردن هایلایت Jot Coffee.

جامعه غذایی Pineapple Collaborative از هایلایت های اینستاگرامشان استفاده می‌کنند تا پسماندهای غذایی را در پروفایل اینستاگرامشان به اشتراک بگذارند. هر یک از این مجموعه استوری‌ها با تمپلتی شروع می‌شود که شامل اکانت اینستاگرام شخصی است که پسماند‌های موردنظر و دستورالعمل استفاده از آن‌ها برای ساخت یک غذای جدید را در اختیار دارد.

استفاده از هایلایت های اینستاگرام برای ارتقای سطح کیفی کسب و کار

بر اساس ارزیابی اینستاگرام، 62 درصد از مردم پس از دیدن یک محصول یا برند در استوری‌های موجود در هایلایت اینستاگرام به استفاده از آن خدمات یا محصولات آن برند علاقه‌مند می‌شوند، شما می‌توانید زمان مشاهده استوری‌های اینستاگرام را افزایش دهید یا شانس دیده شدن محتوای خود توسط مشتریان بالقوه‌تان را بالا ببرید.

وقت گذاشتن برای ساخت هایلایت اینستاگرام ممکن است برای کسب و کارهای کوچک چالش بر انگیز باشد. هروقت زمان لازم برای گسترش نتایج خود روی اینستاگرام را به دست آوردید بهتر است از آن استفاده کنید. از همین حالا برنامه ریزی و ارزیابی تاثیر استوری‌های اینستاگرام را با استفاده از ابزار مخصوص انتشار و ارزیابی اطلاعات اکانت در بافر – Buffer آغاز کنید. با یک اکانت 14 روزه رایگان شروع کنید. (ابزار برنامه‌ریزی بافر)

ستفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: بافر – Buffer

نویسنده: Ash Read

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *