اقدامات پایه برای تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام و دریافت آموزش به‌منظور تولید محتوا زیرساخت اصلی ما در فرآیند تولید، توزیع و مدیریت محتوای اینستاگرام رو تشکیل خواهد داد.

در نتیجه، تک تک امور مربوط به مرحله تعیین استراتژی محتوا در اینستاگرام از فعالیت کسب و کار ما در شبکه‌های اجتماعی می‌بایست با دقت و ظرافت خاصی مورد مطالعه قرار بگیره و با برنامه‌ریزی پیش بره و همچنین فعالیت ما به صورت مو به مو اساس برنامه‌‌ای به انجام برسه که زمان مناسب رو برای طراحیش صرف کردیم.

پس از انجام چنین اقداماتی نوبت به تداوم در تولید و توزیع محتوا،ارزیابی فعالیت خودمون و مقایسه با همکاران و رقبا می‌رسه که در این عنوان به توضیح کلیه‌ی این فرآیندها می‌پردازیم.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



طرح اولیه، استراتژی و نقشه‌ی تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام _______________________________________________________

تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام
تعیین استراتژی مدیریت و تولید محتوا در اینستاگرام

استفاده از هر پلت فُرم بازاریابی بدون طرح، نقشه یا استراتژی، نتیجه‌ای به غیر از هدر رفتن منابع سرمایه و انرژی، و در عین حال بازگشت سرمایه ضعیف weak ROI  در پی نخواهد داشت. اینستاگرام هم از این قاعده مستثنا نیست.

در تولید محتوای اینستاگرام؛ چه داریم از صفر شروع می‌کنیم و چه می‌خوایم تلاش‌های انجام‌شده تا به الآن رو سروسامون بدیم؛ یک استراتژی مشخص، هدفمون رو تعیین می‌کنه تا بتونیم نشونه گیری کنیم و فالوورهایی که برای رسیدن به اهداف تجاری‌مون لازم داریم رو، جذب کنیم. به منظور دستیابی به چنین اهدافی هم طبیعتا به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام نیاز خواهیم داشت پس با ما همراه باشید.

ابتدا به ایجاد یک طرح اولیه می‌پردازیم. نقشه‌ی راه خودمون به عنوان کسب و کاری که می‌خواد فعالیتش رو در زمینه‌ی ارائه محتوای سازماندهی شده به مشتری شروع کنه رو مشخص می‌کنیم. در نهایت استراتژیِ به اشتراک گذاریِ این محتوا رو به طور منظم و نوشته شده درست مثل جدول زمانبندی امتحانات می‌نویسیم و بدون هیچ غفلتی مو به مو انجامش می‌دیم.

تجدید یا مشروط شدن در فرآیند بازاریابی پیامد‌هایی بسیار بدتر از امتحانات تحصیلی داره، پس لطفا عملکردتون رو خیلی خیلی منظم‌تر و جدی‌تر از دوران تحصیلتون در دبیرستان یا دانشگاه در نظر بگیرید.

پردازش فعالیت، ارتباطات و دنبال کنندگان رقبا و همکاران ________________________________________________________________

تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام
پردازش فعالیت و ارتباطات رقبا و همکاران

حالا آیا برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی برای تولید و مدیریت محتوای اینستاگرام اون هم بدون مشاهده‌، تحقیق و بررسی محتوای تولید شده توسط دیگر کسب و کارها امکان پذیر هست یا نه؟

قطعا امکان پذیر هست اما حرفه‌ای نیست. در نتیجه باید بی هیچ عذر و بهونه‌ای به رصد کردن رقبا و همکارانمون بپردازیم.

مهم نیست این عمل تا چه حد به صرف زمان و انرژی نیازمند هست، تنها چیزی که باید برامون مهم باشه، به دست آوردن اطلاعات بیشتر و الگوبرداری بهتر از فعالیت این افراد هست.

باید به یاد داشته باشیم که در هیچ زمینه‌ای بدون مشاهده‌ی محتوای تولید شده توسط دیگران، قادر به الهام گرفتن و تولید محتوای مناسب نخواهیم بود. اگر هم تولیدی صورت بگیره اونطور که باید تاثیرگذار و با کیفیت نخواهد بود. تحقیق و بررسی کلید موفقیت در بازاریابی و تولید محتوا محسوب می‌شه.

اطلاعات حاصل از پردازش فعالیت رقبا و همکاران

  • ظاهر یک فالوور واقعی برای کسب‌ و کاری در جایگاه، صنعت یا محل استقرار ما به چه شکل می‌تونه باشه.
  • شیوه‌ی تولید و مدیریت محتوای اینستاگرام و نوع محتوایی که کسب و کاری در جایگاه ما به اشتراک می‌ذاره به چه شکل هست و آیا اون نوع محتوا نتیجه بخش خواهد بود یا خیر. چنین ارزیابی به راحتی از اینسایت قابل مشاهده اکانت مورد نظر مشخصه. گرچه در آپدیت جدید اینستاگرام محدودسازی اینسایت قابل مشاهده توسط صاحب اکانت صورت می‌گیره.
  • با ارزیابی رقبا یا همکارا به ارزیابی این بپردازیم که مخاطبین هر چندوقت یکبار انتظار انتشار محتوای جدید رو دارند.
  • الگو‌برداری از طریقه‌ی ارتباط بقیه‌ی کسب و کارها با فالوورها و مخاطبینشون.
  • مشاهده‌ی هشتگ‌های کلیدی و برند شده در صنعت و کسب و کاری که مشغول فعالیت در اون هستیم.

نکته: یکی از مهمترین موارد در رصد رقبا و همکاران، تجزیه و تحلیل داده‌های اشتراک گذاری شده توسط اونهاست. این عمل اطلاعات دقیقی از شیوه‌ی فعالیت اون‌ها و پیرو اون ارتباطات افراد و کسب و کارها، تمرکز مشارکت‌ها و مشتری‌ها، ایجاد ارتباط، مشارکت یا فرصت مطلوب برای پیشرفت شما در تولید و مدیریت محتوا برای اینستاگرام رو برای شما نمایش می‌ذاره.

تولید محتوای داستانی و ثبات در مدیریت و توزیع محتوا ________________________________________________________________

تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام
شاخ به شاخ دو ماشین با سرعت بالا و تعریف داستان کسب و کار!

دو خودرو با سرعت بالایی با هم شاخ به شاخ میشن. خبر خوب اینه که رانندها زنده موندن اما خبر بد اینه که شما عامل برخورد این دو خودرو رو نخواهید دونست. همچنین قرار نیست پاسخ سوالات دیگه‌ای که از سر کنجکاوی براتون به وجود میاد رو دریافت کنید، چون من قرار نیست به تعریف این داستان ساختگی ادامه بدم.

شاید هیچوقت بخاطر بازی کردن با حس کنجکاویتون منو نبخشید اما این ناکامی ارزش پدیده‌ای که همین حالا باهاش روبرو شدید رو داره. حس کنجکاوی ذاتی انسان، این رو ایجاب می‌کنه که با دقت هر چه تمامتر به دنبال کردن هر داستان و طرح سوالات و فرضیاتی پیرامون داستان‌ها بپردازه. عدم دنبال کردن مسیر و هدف داستان مورد نظر یا عدم دستیابی به پاسخ سوالات و فرضیات طرح شده توسط ذهن ما، درست مثل یک ناکامی بزرگ در ذهن و روح ما انسان‌ها باقی میمونه.

این همون غریضه‌‌ی بی همتایی هست که بلاگرها و به اصطلاح داستان‌سرایان اینستاگرامی برای جذابیت محتوای خودشون از اون استفاده می‌کنن. این حس ناگزیر در ما انسان‌ها، همیشه ما رو به دنبال کردن موضوعی خاص و دنباله‌دار تشویق می‌کنه.

حالا ماجرای برند شما چیه؟ شاید فکر بدی نباشه که کنجکاوی فالوور رو با نشون دادن مراحل ساخت محصول‌ ارضا کنید. یا برای نزدیک شدن دنبال کنندگان به کسب و کارتون، دیدگاه یکی از کارمندان رو نسبت به کاری که انجام میده رو به اشتراک بذارید. یا با به نمایش گذاشتن سبک زندگی مشتری‌ها یا نیروی انسانیتون، یک جایگاه آرمانی برای برندتون ایجاد کنید.

تعریف داستان برند به معنای واقعی ________________________________________________________________

تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام
معرفی اینستاگرام کشمون

مثال بارز چنین نوآوری رو می‌شه در برند کشمون مشاهده کرد – برای مشاهده‌ی اینستاگرام کشمون اینجا کلیک کنید. برندی بسیار کارآمد در عرضه زعفرون به صورت بین‌الملل که با تعریف داستان از معرفی خودشون تا نیروی انسانی دوست داشتنیشون که کشاورزانی زحمت‌کش در دل خراسان هستن، آن چنان به تحریک کنجکاوی فالوورهاشون می‌پردازن که دنبال کنندگانشون با جون و دل به قصه‌های تعریف شده توسط این برند گوش میدن و به اشتراک میذارنشون.

درسته که نباید استراتژی و آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رو محدود به یک جنبه کنید اما لازمه که یک وجهه و شخصیت ثابت و یک سناریوی کلی داشته باشید. پست‌هاتون باید خیلی راحت با یک نگاه تشخیص داده بشن. اگه نمی‌تونید همه عناصر محتواتون رو در یک داستان کلی جا بدید می‌شه اون ها رو بین شبکه‌های مختلف اجتماعی تون پخش کنید تا این‌طوری هرکدوم یک داستان مشخص داشته باشن. علاوه بر این استفاده از رنگ یا ترکیب رنگیِ خاصِ برندتون، کمک شایانی به هویت بصری شما می‌کنه.

سیبلی بسازیم که ارزش هدفگذاری دقیق رو داشته باشه ________________________________________________________________

استراتژی ما در تولید محتوای اینستاگرام، ما رو به اهدافی نزدیک می‌کنه که در بطن این محتوا به ذهن فالوورهامون تزریق می‌کنیم. سیستم هدفگزاری در بطن محتوای تولید و ارائه شده، منجر به جا افتادن پیروی فالووها از ما و کسب و کارمون میشه.

پس از انجام مرتب این فرآیند در یک بازه‌ی زمانیِ مشخص، از اونجا به بعد ما اهداف targets رو برای فالووهامون مشخص می‌کنیم و اونا بر اساس ارزش کسب و کار ما در ذهنشون، به انجام اونکار می‌پردازن. این اهداف میتونه از بازدید یک مقاله در وب سایت ما شروع بشه و تا درخواست معرفی یک محصول به دیگران یا تبلیغات رایگان فالورها در قالب محتوای تولید شده توسط کاربر UGC ادامه داشته باشه.

اهمیت کیفیت محتوای بصری ________________________________________________________________

این کار باعث می‌شه که فقط برای افزایش فالوور تلاش نکنیم بلکه تلاش هامون رو متمرکز کنیم و فالوور مفید پیدا کنیم تا اهداف تجاریمون رو برآورده کنه. یادتون باشه که فرقی نمی‌کنه اهداف تجاریمون چی هستن، در هر صورت یکی از اهداف کلیدی اینستاگرام ایجاد محتوای عالی و چشم نوازه. شاید به نظر بدیهی بیاد ولی فکرش هم نمی‌کنید چقدر مهمه.

هر چی محتوا بهتر باشه، احتمال جذب فالوور بیشتره چرا که به صورت بدیهی کیفیت خوب منجر به تبلیغ رایگان میشه. تصاویر تیره، بی‌کیفیت، مارک‌های ناهم‌شکل و به زبون ساده تصاویر بدون جذابیت، نه تنها انگیزه‌ی برای دنبال کردنمون رو به مخاطب نمیده بلکه نشون از عدم وجود فعالیت حرفه‌ای در کسب و کار و سازمان ما رو به نمایش می‌ذاره.

پ.ن: به منظور دریافت هر گونه مشاوره و تعرفه پیرامون تولید محتوا در اینستاگرام و برون سپاری خدمات، از طریق یکی از پل‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

در صورت رضایت از آموزش تولید محتوای ارائه شده، لطفا بلاگ ادزیرو رو با همکاران و دوستان علاقه‌مندتون به اشتراک بذارید.

منبع: later، اینستاگرام کشمون