مقدمه‌ای بر نکات مهم انتشار تبلیغات اینستاگرام

سلام به همه‌ی دوستان و همراهان همیشگی آکادمی ادزیرو؛ امروز با شما عزیزان همراه هستیم تا راهنمای جامعی از تبلیغات اینستاگرام را تقدیم حضورتان کنیم. این روزها هر یک از ما به نحوی در حال استفاده از اینستاگرام به عنوان بستری مناسب برای کسب و کار و تبلیغات هستیم و هر یک از ما دلایل خاص خودمان را برای این کار داریم. اما هم‌چون دیگر زمینه‌های موجود در تبلیغات دیجیتال و غیر دیجیتال، تبلیغات اینستاگرام نیز از قواعد خاصی برخوردار است که در صورت عدم آشنایی با آن‌ها؛ نمی‌توان انتظار نتایج درخشان و حتی خوبی را از آن‌ها داشت.

معمولا ابتدایی‌ترین نکته‌ای که در آغاز کار تبلیغات اینستاگرام و در لحظه‌ی ساخت پیج اینستاگرامتان باید به آن توجه کنید و همواره با همان اصول پیج اینستاگرام کسب و کارتان را اداره کنید، انتخاب شیوه‌‌ی ارائه محتوا در پیجتان است. پس برای شروع این عنوان، کار را با شناخت انواع محتوای قابل انتشار در صفحه‌ی اینستاگرام کسب و کارمان شروع می‌کنیم:

  1. محتوای محصول/خدمت ‌محور
  2. محتوای فرهنگ محور
  3. محتوای تولید شده توسط کاربر
تبلیغات اینستاگرام

محتوای محصول/خدمت محور و تاثیر آن در تبلیغات اینستاگرام

در محتوای محصول‌ یا خدمات محور هم‌چون بسیاری از پیج‌های توسعه یافته توسط هم‌وطنان خودمان، می‌توانید شاهد گسترش عکس‌هایی تبلیغاتی صرفا جهت ارائه محصول یا خدمات ارائه شده به بازدیدکنندگان و تشویق آن‌ها نسبت به خرید محصول یا استفاده از خدمات موردنظر باشید.

استراتژی این چنینی برای تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام اندکی در حال منسوخ شدن و خارج شدن از دور است مگر این که با خلاقیت و صرف وقت برای ارائه نوآورانه محصول و یا خدمات همراه باشد. با این‌حال این نوع استراتژی حتی در ساده‌ترین حالت خود نیز می‌تواند در تبلیغات اینستاگرام تاثیر شدیدا چشمگیری در جذب مخاطبین جدید و افزایش فروش داشته باشد.

محتوای فرهنگ محور و تاثیر آن در تبلیغات اینستاگرام

محتوای فرهنگ‌ محور می‌تواند در هر شرایطی می‌تواند چرخه‌ای بازیابنده برای جلب اعتماد دنبال‌کنندگان و مشتریان شما را داشته باشد؛ چرا که تولید محتوای فرهنگی از هر نظر حس خوشایند و دلچسبی را به دنبال کنندگان شما ارائه می‌کند و تاثیر به سزایی در جلب هر چه بیشتر اعتماد دنبال کنندگانتان نسبت به شما دارد اما تبلیغات اینستاگرام از هر نظر با تولید محتوا در آن متفاوت است.

حسی آکنده از اینکه شما اهمیت بسیار بالایی برای آن‌ها قائل هستید و هدفتان فروش کالا یا ارائه خدماتی صرفا جهت درآمدزایی نیست. این نوع محتوا برای ایجاد تعامل در صفحه‌ی اینستاگرام کسب و کار تاثیر به سزایی دارد اما به طور معمول کاربرد چندان بالایی در تبلیغات اینستاگرام ندارد، مگر اینکه با پلن اجرایی حرفه‌ای و خلاقیتی چشمگیر برای جامعه هدف مورد نظر کسب و کارتان به نمایش گذاشته شود.

نکته: محتوای ترکیبی که می‌شود گفت اندکی با چالش همراه است، یکی از بهترین گرینه‌ها در اداره‌ی پیج اینستاگرام شماست، چرا که اساس بازاریابی و تبلیغات در هر زمینه‌ای، در سر تا سر جهان در این چهارچوب پایه‌گذاری شده و معمولا به صورت هشتاد – بیست بین محتوای کالا/محصول محور و محتوای فرهنگ محور تقسیم می‌شود و تبلیغات اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

محتوای تولید شده توسط کاربر و تاثیر آن در تبلیغات اینستاگرام

مورد بعدی که به عنوان یکی از برترین موارد در تبلیغات اینستاگرام و بازاریابی دیجیتال از آن یاد می‌شود، چیزی نیست جز  محتوای کاربر محور – UGC (مخفف User geberated content). استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از قدرتمند‌ترین استراتژی‌های ممکن در تبلیغات اینستاگرام است.

در این شیوه شما محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربرانتان را به صورت طبقه‌بندی شده و در طولانی مدت در صفحه‌ی اینستاگرام خودتان به اشتراک می‌گذارید تا هم منجر به ایجاد طیفی از تاثیرات مثبت در ذهن مخاطبین و مشتریانتان شوید و هم با نمایش رضایت مشتریانتان از کالا یا خدماتتان، به نمایش قدرت برندتان در ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بپردازید.

تقسیم‌بندی و زمان‌بندی محتوا پیش از تبلیغات اینستاگرام

مرحله‌ی بعدی که به شدت باید در تبلیغات اینستاگرام به آن توجه داشته باشیم تقسیم‌بندی محتوای شما برای به اشتراک‌گذاری در صفحه‌ی اینستاگرامتان است که باید با دقت زیادی به انجام برسد چرا که شما نیاز دارید تا همواره صفحه‌ای فعال را برای نمایش به فالوورهای خود داشته باشید.

نکته: در عین حفظ فعالیت و اشتراک‌گذاری مداوم محتوا، باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربران اینستاگرام صفحات زیادی را دنبال می‌کنند و این یعنی محتوای به نمایش گذاشته شده در فید اینستاگرام هر یک از فالووهای شما به اندازه‌ای است که روزانه تحمل حداکثر سه پست از جانب هر کسب و کاری را دارند. عدم پیروی از اصول این‌چنینی نه تنها منجر به از دست دادن فالوورهای فعلی و بعضی از فالووهای جدیدالورود از طریق تبلیغات اینستاگرام می‌شود بلکه ممکن است با میوت شدن توسط کاربران، افت شدیدی را در بازخورد پست‌های کسب و کارتان داشته باشید.

اصول طراحی پست مناسب در تولید محتوا و تبلیغات اینستاگرام

عزیزان لطفا در نظر داشته باشید که تنها اصول اساسی در انتشار محتوا برای صفحه و تبلیغات اینستاگرام مولفه‌هایی هم‌چون کیفیت، ویرایش، کپشن و هشتگ هستند که به هر یک با توجه به کاربرد اشاره می‌شود و مختصر اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نقش کپشن در تولید محتوا و تبلیغات اینستاگرامی

کپشن‌ها در تبلیغات اینستاگرام نقش به سزایی را به همراه دارند. می‌توانید چنین عاملی را در صفحات اینستاگرام مربوط به کسب و کار‌های بزرگ مشاهده کنید، چرا که کپشن پست‌های چنین کسب و کارهایی همیشه به گونه‌ای منحصر به فرد منتشر می‌شوند، به گونه‌ای که فالوور در اولین نگاه متوجه اصل موضوع می‌شود.

نقش هشتگ در تولید محتوا و تبلیغات اینستاگرامی

هشتگ‌ها نیر نقش به سزایی در دیده شدن پست‌های اینستاگرامی شما در تبلیغات اینستاگرام را دارند آن هم شانس دیده شدن توسط افرادی که شما یا صفحاتی که در آن‌ها تبلیغ کرده‌اید را دنبال نمی‌کنند. بنابراین به کار بردن هشتگ‌های مناسب برای در معرض دید قرار گرفتن پست اینستاگرام شما، بیشترین تاثیر را خواهد داشت، در عین حال می‌توانید هشتگ انحصاری کسب و کار خودتان را طراحی کنید تا مورد استفاده مشتریان شما قرار بگیرد و بتوانید از آن برای پیدا کردن و به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید.

نقش کیفیت در تولید محتوا و تبلیغات اینستاگرامی

کیفیت، مولفه‌ای ناشناخته در طیف گسترده‌ای از محتوای به اشتراک گذاشته شده در سوشال مدیا به ویژه در محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط کسب و کارها. بسیاری از کسب و کارها همیشه از شعاری این چنینی پیروی می‌کنند که کیفیت را فدای کمیت نکنیم، این موضوع نه تنها در کیفیت کالا و خدماتی که شما به مشتریان خودتان ارائه می‌کنید اهمیت دارد، بلکه این موضوع در ارزیابی کیفیت تولید محتوا و تبلیغات اینستاگرام شما هم صدق می‌کند، چرا که کیفیت یکی از اساسی‌ترین مولفه‌ها در جلب توجه مخاطب در تبلیغات اینستاگرام شماست. اگر محتوای بصریتان از کیفیت خوبی برخوردار نیست، ترجیحا یک محتوای جایگزین با کیفیت تهیه کنید یا صرفا محتوای موجود را منتشر نکنید.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

عناوین مکمل

منابع: later، اینستاگرام، آکادمی ادیزور