ارزیابی اولیه‌ی ویژگی‌های مقدماتی مرتبط با طراحی کلمات کلیدی keywords و ادگروپ ad group
در ساخت کمپین استاندارد گوگل ادوردز از جمله باید‌هایی محسوب می‌شه که در این عنوان به بررسی اون می‌پردازیم.
برای کاربرد استراتژیک مربوط به هر یک از اجزای ساختاریِ مربوط به تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز و استانداردسازی هر چه بیشتر کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز؛

ما مطالعه‌ی عنوان آموزش مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز رو به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر کلیه‌‎ی مولفه‌های به‌کاررفته و پیش‌نیاز‌های مناسب برای ساخت کمپین تبلیغات استاندارد گوگل ادز با ما همراه باشید.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



نکات حیاتی در طراحی کلمات‌کلیدی کمپین استاندارد گوگل ادوردز ________________________________________________________________

انتخاب هدف مناسب برای هر یک از کمپین‌های تبلیغاتی که متناسب با هر یک از خدمات یا محصولات موجود در وب سایتمون تشکیل می‌دیم.

سازمان‌دهی ادگروپ و کلمات کلیدی از اون کاراییِ که باید از همون ابتدای کار شروع کنیم.

اگر انجامش ندادید توصیه ما به شما بازبینی و تصحیح یا آغاز مجدد فرآیند تعریف این مولفه هاست.

با سیستم هدف‌گذاری مشخص و ساخت ادگروپ‌های جزئی شروع کنید تا توانایی ارزیابی بازده تبلیغات گوگل ادوردز از طریق بررسی اون‌ها رو داشته باشیم.

آیا چیزی به اسم “بهترین راه برای سازماندهی و ساخت کمپین تبلیغات گوگل ادز” وجود داره؟________________________________________________________________

قطعا هر کسی مشغول استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز هست این سوال رو از خود خواهد داشت:

بهترین راه ساخت کمپین تبلیغات گوگل ادز چیه؟

اصولا صادقانه ترین پاسخ ممکن اینه که بسته به اهداف متفاوت، شیوه‌های سازماندهی متفاوتی برای پیکربندی و ساخت کمپین گوگل ادوردز مورد استفاده قرار می‌گیرن.
اما این به اون معنا نیست که نتونیم ساختاری استاندارد برای طراحی و ساخت یک یا چند کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز رو به طور صحیح به کار بگیریم.

پیش‌نیاز ساخت کمپین استاندارد گوگل ادوردز ________________________________________________________________

همه چیز با انتخاب هدف آغاز میشه و تقریبا کلیدی‌ترین مورد در طراحی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز به حساب میاد.

زمانبندی مورد دومی هست که از اهمیت به‌سزایی برخورداره و به‌طور مرتب باید یادآوری بشه که چه زمانی برای طراحی، تشکیل، اجرا و ارزیابی کمپین داریم.

اهمیت بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی و رعایت اصول تبلیغاتی پیش از برپایی کمپین هم بر کسی پوشیده نیست.

به طور کلی ایجاد یک کمپین به ازای هر محصول یا خدمات موجود در وب سایتمون، قطعا بازده و موفقیت کار رو خیلی بالاتر می‌بره. چرا که امکان ممیزی کردن اهداف هر یک از کمپین‌ها، امکان مانور برای اجرای اهداف متفاوت تجاری برای هر محصول یا خدمات رو رقم می‌زنه.

در برداشتن چند ادگروپ که به طور معمول یک اد گروپ به ازای هر ویژگی خاص از محصول یا خدمات مورد نظرمون عملی منطقی و استاندارد هست.

کارگذاری بین 10 الی 30 کلمه‌ی کلیدی که متناسب با انواع محصول یا خدمات تحت عنوان ویژگی‌ای که در ادگروپ عنوان شده.

پس از طراحی و نگارش ادگروپ‌‌ها و کلمات کلیدی به‌طور پیش‌فرض، تعبیه‌ی بین 1 تا 5 تبلیغ برای هر اد‌گروپ، عملی استاندارد رو دربر می‌گیره.

اقدامات پس از طراحی ، تشکیل و اجرای کمپین ________________________________________________________________

در نهایت ارزیابی عملکرد تبلیغ در هفته/ماه یا به اصطلاح همون دوره‌ی اول از تشکیل و اجرای تبلیغات گوگل ادوردز امری لازم و ضروری هست.

پیرو این فرآیند سازماندهی مجدد کلمات کلیدی و ادگروپ ها به منظور ادامه‌ی تبلیغات در دوره‌ی دوم رو در پی خواهد داشت.

همچنان پیکربندی بهینه نیاز به تعیین هدف توسط کاربر و پیرو اون صرف وقت و انرژی کافی برای بهینه‌سازی این پیکربندی‌ها داره.

مجددا تاکید میشه که این یک ساختار عمومیِ و پیش نیازی بر طراحی و ساخت کمپین استاندارد گوگل ادوردز هست و به منظور دریافت راهکار و مثال می‌بایست به مطالعه‌ی عنوان آموزش مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز بپردازید.

الزامات کمپین استاندارد و در عین حال موفق چیه؟ ________________________________________________________________

برای شکل‌گیری ساختار پیش‌نیاز ساخت کمپین استاندارد گوگل ادوردز در ذهنمون، بهترِ به خاطر داشته باشیم:

متناسب با هر خدمات یا محصولات ارائه شده در وب سایتمون که هدفی رو برای تبلیغات اون مشخص کردیم، به تشکیل یک کمپین تبلیغاتی بپردازیم.

اد گروپ‌های کمپین‌ گوگل ادوردز درست همانند یک فروشگاه اینترنتی با هدف افزایش فروش به استفاده از تبلیغات ادوردز در اون می‌پردازیم.

در چنین شرایطی به طور معمول برای هر محصول یا خدمات اینترنتی یک کمپین تبلیغاتی تشکیل می‌دیم.

برای هر یک از زیرشاخه‌ های اون محصول یا خدمات به تشکیل اد گروپ های متفاوتی برای هر کمپین می‌پردازیم.

در نهایت برای مدل‌های مختلف از این محصولات و خدمات زیرشاخه در ادگروپ، از کلمات کلیدی استفاده می‌کنیم.

نکته: لطفا به خاطر داشته باشید که این تنها آغاز راه ما در کار با سیستم تبلیغات گوگل ادوردز بوده و فرآیند مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز پس از طراحی استاندارد کمپین‌ گوگل ادوردز شروع خواهد شد.

در صورت رضایت از مطالعه محتوای ارائه شده، لطفا بلاگ ادزیرو رو به همکاران و دوستان علاقه‌مندتون معرفی کنید.

منبع: Youtube و Google support