در بررسی ساختار هدفمند کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز google adwords campaign به عنوان قدم اول به شناسایی اهداف متفاوتِ انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز میپردازیم که به ما در بازدهی هر چه بیشتر کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز و به ثمر رسیدن اهداف تجاریمون کمک میکنه.
ارتباط بین اهداف کمپین با هر یک از شبکههای تبلیغات گوگل ادوردز هم بمونه برای زمانیکه هر یک از کمپینها رو به صورت جداگانه مورد بررسی قرار میدیم و به صورت تخصصی و با استفاده از اطلاعات مستقیما ارائه شده توسط گوگل ساپورت Google Support به راهنمایی شما عزیزان در زمینهی ست کردن اهداف تبلیغاتی متناسب با کمپینتون میپردازیم.
ساز و کار انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز _______________________________________________________

هدف ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردزاولین و مهمترین بخش از طراحی و اجرای انواع کمپین گوگل ادز به حساب میاد. پس از تعیین هدف کمپین به طوریکه متناسب با اهداف تجاری کسب و کارمون باشه؛ به طراحی ادگروپ، تبلیغات و انتخاب کلمات کلیدی مناسب و منطبق با تبلیغاتی که طراحی کردیم، خواهیم پرداخت.
در عناوین دیگر وبلاگ همچون آموزش ساخت و اجرای کمپین استاندارد گوگل ادوردز به پیشنیاز لازم در طراحی ادگروپ و کلمات کلیدی، و در عنوانی همچون آموزش مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز هم به کلیهی نکات و ابزار مورد استفاده در طراحی، اجرا، ارزیابی و در کل مدیریت هر چه بهینهتر کمپین گوگل ادوردز خواهیم پرداخت.
اهداف تشکیل دهندهی کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادوردز ________________________________________________________________
همونطور که همگی ما از اهمیت تعیین هدف در انجام پروسهی تبلیغات آگاه هستیم؛ انتخاب هدف کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز امری مقدم بر دیگر بخشهای تشکیل دهندهی پروسه تبلیغات ما محسوب میشه. در سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز، 6 هدف و 5 شیوهی تبلیغات در دسترس کاربران قرار گرفته که در صورت انتخاب هر یک از 6 هدف ارائه شده در این سیستم، شیوههای تبلیغاتی پیش فرض از میان 5 مورد ارائه شده در این سیستم در اختیار کاربر قرار میگیرن.
در اینجا انتخاب با صاحبان کسب و کار یا ادمین پنل تبلیغات گوگل ادوردز خواهد بود که از شیوهها و شبکههای پیشنهادی گوگل ادوردز برای نمایش تبلیغ استفاده کنن یا بدون در نظر گرفتن موارد پیش فرض ارائه شده توسط سیستم، خود به انتخاب شیوه و شبکهی مناسب برای نمایش تبلیغ خودشون بپردازن.
6 هدف متمرکز برای انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز به شرح زیر هستند و تصویر مورد نظر صفحهی انتخاب هدف کمپین در پنل سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز رو شامل میشه.

- فروش (Sales)
- لید کردن ورودیها (Leads)
- بالا بردن ترافیک وب سایت (Website Traffic)
- جلب توجه به سمت برند، محصولات یا خدمات (Product & Brand Consideration)
- آگاهی از برند و دریافت ریچ (Brand Awareness & Reach)
- دریافت نصب برای اپلیکیشن (App Promotion)
انواع شیوههای نمایش در سیستم تبلیغات گوگل ادوردز ________________________________________________________________
نوع کمپین تعیین کنندهی شبکهی ارائهی تبلیغات و بعضا پلتفُرمی هست که تبلیغات ما در اون ارائه میشه. به طور کلی شیوههای تبلیغاتی کمپین گوگل ادوردز در 5 مورد خلاصه میشه که در زیر ارائه شده و شما عزیزان میتونید به منظور دریافت اطلاعات کاربردی و کامل از چپونگی نمایش تبلیغات در هر شیوهی تبلیغاتی، مطالعهی عنوان شبکههای تبلیغاتی مورد استفاده در شیوههای تبلیغاتی گوگل ادوردز رو پیشنهاد میکنیم.
برای داشتن نگاهی اجمالی به کلیهی کمپینهای گوگل ادوردز و آشنایی عمومی با هر یک از این کمپینها، مطالعهی عنوان کمپینهای پنجگانهی گوگل ادوردز رو به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.
مطالعهی موردی هر یک از شیوههای تبلیغاتی در سیستم تبلیغات گوگل ادوردز، با کلیک بر روی هر یک از این شیوهها امکانپذیره.

- کمپین شبکه جستجو (Search Network Campaign): شبکهی جستجوی گوگل ادوردز یکی از آشناترین فضاهای ممکن در دنیای دیجیتال محسوب میشه، چرا که همهی ما پس از انجام هر جستجوی ساده یا پیچیده در گوگل قادر به مشاهدهی نتایج جستجوی ظاهر شده در این فضا هستیم. پس از تعیین هدف کمپین در تبلیغات گوگل ادوردز، ابتداییترین اقدام ممکن ما انتخاب نوع کمپین تبلیغاتیمون خواهد بود.
- کمپین شبکه نمایش (Display Network Campaign): کمپین شبکهی نمایش گوگل، بستر گستردهی دیگهای از گوگل در فضای دیجیتال هست که به بهترین نحو ممکن محتوای تبلیغاتی بنری یا ویدئویی هر کسبوکاری رو با سهولت هر چه تمامتر به اشتراک میذاره. این شبکه با استفاده از اطلاعات کاربران به تقسیمبندی تبلیغاتِ قابل نمایش به منظور ایجاد بازدهی بالاتر میپردازه.
- کمپین تبلیغات شاپینگ (Shopping Campaign): اگر وب سایتی داریم که در زمینهی خرده فروشی محصول یا ارئه خدمات خاصی فعالیت میکنیم، کمپینهای شاپینگ بهترین مورد برای ما محسوب میشه و امکان پروموت کردن محصول یا خدماتمون رو در فضای آنلاین و local inventory، افزایش ترافیک به وب سایت و local store رو در اختیار ما میذاره.
- کمپین تبلیغات ویدیویی (Video Campaign): کمپین تبلیغات ویدئویی گوگل ادوردز امکان نمایش تبلیغاتی ویدئویی، روی محتوای ویدئویی به اشتراک گذاشته شده در شبکههای استریم ویدئویی همچون یوتیوب YouTube و دیگر اجزای سازندهی شبکهی نمایش گوگل رو در اختیار ما قرار میده.
- کمپین نصب اپلیکیشن (App Campaign): قطعا صاحبان اپلیکیشن نیاز به دسترسی کاربران پرداخت کنندهی بیشتری در اپلیکیشنهاشون دارن. بنا بر این باید به دنبال چگونگی اتصال اپلیکیشنها به این افراد باشیم. بسیار خب پل ارتباطی سازندگان اپلیکیشنها با این افراد چه چیزی میتونه باشه؟ کمپین نصب اپلیکیشن گوگل ادوردز فرآیند ارتقای میزان استفاده از اپلیکیشنها رو برای ما سادهتر میکنه.
اقدامات اصلی پس از تعیین هدف و نوع کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز ________________________________________________________________
- تشکیل یک کمپین به ازای هر محصول یا خدمات ارائه شده
- طراحی و ایجاد ادگروپ، متناسب با انواع و ویژگیهای محصول
- تحقیق و بررسی پیرامون کلمات کلیدی و انتخاب یک بازهی مناسب
- طراحی متن تبلیغ بر اساس محصول یا خدمات
- انتخاب کلمات کلیدی منطبق با تبلیغ محصول یا خدمات
- تنظیم ویژگیهای مختص کلمهی کلیدی به منظور بهینهسازی تطبیق تبلیغ با نتایج جستجو
- اضافه کردن فرمتهای مختلف تبلیغاتی به ساختار تبلیغ پیش از اجرای کمپین
آگاهی بیشتر نسبت به ساختار تبلیغات گوگل ادرودز ________________________________________________________________
در صورت دسترسی به اطلاعات بیشتر پیرامون هر یک از شیوههای نمایش و بازنشر تبلیغات در سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز، میتونید هر یک از این شیوهها رو به صورت جداگونه مورد مطالعه قرار بدید.
و اما برای شناخت اجزای دیگهی ساختار تبلیغات گوگل ادوردز، عناوین زیر در اختیارتون قرار میگیره:
- آشنایی با ساختار تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز
- مطالعه پیرامون ارزیابی کلمات کلیدی و ابزار مورد استفاده در آن
- آشنایی اولیه با ساخت وطراحی ادگروپ و کلمات کلیدی
- معرفی موردی ومزایای استفاده از افزونههای تبلیغات گوگل ادوردز
- اد رنک و نقش اون در تبلیغات گوگل ادوردز
- آموزش مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز
در صورت رضایت از محتوای بلاگ ادزیرو، با به اشتراک گذاشتن محتوا با همکاران یا دوستان علاقهمندتون؛ ما رو از حمایتتون بهرهمند کنید.
منبع: Google Support