قطعا پیش از انجام هر کارِ حساس و دقیقی افزایش اطلاعات و مطالعه دقیق پیرامون آن به شدت در انجام درست فرایند موردنظر به ما کمک می‌کند. تبلیغات در گوگل از جمله همین موارد است که مطالعه هر چه دقیق‌تر پیرامون آن، شدیدا در افزایش کیفیت تبلیغات ما موثر خواهد بود.

طی عناوین مختلفی در زمینه‌ تبلیغات در گوگل ، سعی در این داشتیم تا شما عزیزان را با بخش‌های مختلف سازنده تبلیغات در گوگل و مراحل مختلف کار با این سیستم آشنا کنیم. در مواردی هم به مولفه‌های سازنده این تبلیغات پر بازده اشاره داشتیم. در این عنوان سعی داریم تا موارد مهمی را در قالب پیش‌نیاز کمپین گوگل ادز تقدیم حضورتان کنیم.

آشنایی با فاکتورهای غیرمالی تبلیغات در گوگل و استفاده از افزونه‌های گوگل ادز به منظور تشکیل فرمت‌های متفاوت تبلیغ متنی، رعایت استانداردهای مربوط به ادرنک – Ad rank، بررسی سوالات و کلمات کلیدی، تعیین هدف کمپین تبلیغات در گوگل و تعیین شاخص کلیدی عملکرد از جمله موارد حیاتی و مهمی هستند که پیش از ایجاد کمپین گوگل ادز به شناخت آن‌ها احتیاج پیدا خواهیم کرد.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



شناخت استانداردهای کیفی تبلیغات در گوگل

از فاکتورهای غیرمالی تبلیغات در گوگل که نیاز به بررسی دارند، می‌توان به تجربه‌ی صفحه‌ی فرود یا  Landing page Experience اشاره داشت که معمولا از سه فاکتور برخوردار است.

محتوای اوریجینال و مرتبط با متن تبلیغ در صفحه فرود

سیستم هدایت سریع و آسان در صفحه فرود

شفافیت ارتباط تبلیغ با متن صفحه فرود

اطلاع از موارد این چنینی از جمله مواردی محسوب می‌شوند که می‌بایست پیش از ساخت کمپین تبلیغات در گوگل بر آن‌ها آگاهی داشت. به منظور آگاهی هر چه بیشتر از مولفه‌های تاثیرگذار در کوالیتی اسکور – quality score ، شما عزیزان می‌توانید به مطالعه عنوان کوالیتی اسکور – quality score در تبلیغات گوگل ادز بپردازید.

افزونه‌های تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل
معرفی افزونه‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز

استفاده از افزونه‌های تبلیغات در گوگل برای نمایش اطلاعات بیشتر تبلیغ به مشتری و ساخت فرمت‌های متفاوت تبلیغات متنی به وجود آمده‌اند. افزونه‌های تبلیغات متنی بخش گسترده‌ای از تبلیغات در گوگل را تشکیل می‌دهند که مطالعه پیرامون آن حتی به فعالان تبلیغات در گوگل نیز پیشنهاد می‌شود.

استفاده از این ابزار ساده اما مهم در تبلیغات، امری مهم در افزایش بازده بیشتر برای تبلیغ تلقی می‌شود. عنوانی که برای مطالعه‌ی موردی یا همان case study افزونه‌های تبلیغات متنی در تبلیغات در گوگل پیشنهاد می‌شود، افزونه ‌های گوگل ادز نام دارد.

اد رنک – Ad rank تبلیغات در گوگل

رعایت فاکتورهای غیر مالی، استانداردهای کیفی و اضافه کردن فرمت‌های بیشتر به تبلیغاتمان در گوگل، مسلما نه تنها موجب نتیجه‌ی بهتر در تعداد کلیک‌های دریافتی تبلیغمان می‌شود، بلکه در بهینه شدن مبلغ پرداختی بابت هر کلیک از تبلیغاتمان نیز تاثیر دارد. رعایت این استانداردها موجب به افزایش اد رنک – Ad rank تبلیغات می‌شود که شاخص اصلی در تعیین جایگاه تبلیغات ما در صفحات نمایش نتایج جستجو – SERP می‌شود.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون اد رنک – Ad rank، مطالعه‌ی عنوان اد رنک – Ad rank در تبلیغات گوگل ادز را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

سوالات کلیدی و تاثیرشان در تبلیغات گوگل ادز

کلیدی ترین سوالاتی که باید پیش از ایجاد کمپین تبلیغات در گوگل یا اجرای آن در نظر بگیریم در حقیقت سوالاتی هستند که در تفکر پیرامون سفر مشتری – customer journey مد نظر قرار می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر با تفکر پیرامون سفر مشتری – customer journey، مطالعه عنوان پرسونا – persona را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

شناخت دقیق نیاز مشتری برای تبلیغات در گوگل

  • می‌خواهم بدانم – I want to know
  • می‌خواهم بروم – I want to go
  • می‌خواهم انجام بدهم – I want to do
  • می‌خواهم بخرم – I want to buy

پاسخ صحیح به نیاز مشتری برای تبلیغات در گوگل

  • چیزی که مشتری می‌خواهد بداند را به او بگویید – Tell them
  • مشتری را به جایی که می‌خواهد ببرید – Take them
  • چطور انجام شدن کار را به مشتری نشان دهید – Show them
  • در نهایت به هدف فروش به مشتری دست می‌یابیم – Sell them

تعیین هدف کمپین در ابتدای تبلیغات در گوگل

تعیین هدف پیش از تشکیل کمپین، به سرعتِ طراحی، چینش، اجرا و ارزیابی کمپین تبلیغات در گوگل کمک می‌کند. در صورت عدم تعیین هدف تنها منجر به سردرگمی خودمان می‌شویم! این همان موضوعی است که لزوم تعیین هدف در تبلیغات در گوگل را برای ما مشخص می‌کند.

تعیین شاخص کلیدی عملکرد KPI در انواع کمپین‌های تبلیغات در گوگل

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، تعیین هدف از اجرای تبلیغات در گوگل به ما در ساخت، اجرا و ارزیابی کمپین تبلیغات گوگل ادز کمک شایانی می‌کند. تعیین شاخص کلیدی عملکرد – KPI به عنوان عاملی مکمل برای تعیین هدف کمپین تبلیغات در گوگل ادز به شمار می‌آید.

تعیین شاخص کلیدی عملکرد برای تبلیغات در گوگل عامل انگیزشی برای کسب و کار موردنظر را فراهم می‌آورد تا برای دست‌یابی به این شاخص با برنامه‌ریزی دقیقی عمل کند و صد البته به تشخیص عوامل محرک و انگیزه‌ی خرید در کاربران بپردازد. تشخیص عامل انگیزشی مشتری تنها با مطالعه پیرامون پرسونا مشتری – persona و تفکر پیرامون سفر مشتری – customer journey صورت می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه پرسونا مشتری – persona و تفکر پیرامون سفر مشتری – customer journey برای تبلیغات در گوگل ، ما مطالعه عنوان پرسونا – persona را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

عناوین مکمل

منبع: Youtube و Google support