اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

ساخت کمپین گوگل ادز – آموزش کار با گوگل ادز

ساخت کمپین گوگل ادز

فهرست مطالب

ویژگی‌های مقدماتی ساخت کمپین گوگل ادز از جمله واجباتی هستند که بهتر است پیش از ساخت کمپین گوگل ادز مورد مطالعه قرار بگیرند. انتخاب نوع کمپین، انتخاب کلمات کلیدی، چینش ادگروپ‌ها، ایجاد تبلیغات، استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی و تعیین بودجه و بید تبلیغات از جمله مواردی هستند که این عنوان مورد بررسی قرار می‌دهیم.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

  • انتخاب هدف کمپین در ابتدای کار
  • انتخاب شیوه‌ی نمایش تبلیغات در شبکه‌های گوگل
  • انتخاب کلمات کلیدی
  • دسته بندی کلمات کلیدی در ادگروپ‌ها
  • ایجاد تبلیغات مناسب برای کمپین
  • تعیین بودجه و بید مناسب برای تبلیغات و کلمات کلیدی

انتخاب هدف کمپین در ساخت کمپین گوگل ادز

اولین موردی که تاییدیه آن در آغاز ساخت کمپین گوگل ادز از ما دریافت می‌شود، انتخاب هدف کمپین برای ساخت کمپین گوگل ادز است. در این مرحله به طور معمول از شما درخواست می‌شود تا به انتخاب یکی از 6 هدف یا campaign goal از سیستم تبلیغات گوگل ادز بپردازید یا به ایجاد کمپین بدون استفاده از راهنمای انتخاب اهداف کمپین بپردازید.

راهنمای انتخاب هدف در ساخت کمپین گوگل ادز:

  • Sales – افزایش فروش محصول یا خدمات ارائه شده در وب سایت
  • Leads – دریافت لید از طریق تبلیغات
  • Website Traffic – افزایش ترافیک وب سایت از طریق تبلیغات
  • Brand Awareness and Reach – افزایش آگاهی از برند و دریافت ریچ از طریق تبلیغات

انتخاب نوع کمپین در ساخت کمپین گوگل ادز

در این مرحله از شما درخواست می‌شود تا از میان 6 نوع از campaign type های گوگل ادز به انتخاب یکی از آن‌ها بپردازید. دقت داشته باشید که انتخاب نوع کمپین توسط شما عزیزان، تعیین کننده‌ی شبکه‌ای خواهد بود که تبلیغات گوگل ادز شما در آن به نمایش در می‌آید. مطالب موجود در این ادامه این عنوان با فرض بر انتخاب search campaign و هدف sales می‌باشد.

لطفا به خاطر داشته باشید که در فرایند ساخت کمپین گوگل ادز بهتر است که شما عزیزان به ازای هر یک از خدمات یا محصولات ارائه شده در وب سایتتان به ایجاد یک کمپین مجزا بپردازید. در صورت عدم رعایت این نکته، ممکن است در انجام بعضی ارزیابی‌ها پیرامون عملکرد کمپینتان دچار مشکلاتی شوید.

راهنمای انتخاب نوع کمپین در ساخت کمپین گوگل ادز:

  • Search Network Campaign – کمپین شبکه‌ی جستجوی گوگل ادوردز
  • Display Network Campaign – کمپین شبکه نمایش گوگل ادوردز
  • Shopping Campaign – کمپین شاپینگ گوگل ادوردز
  • Video Campaign – کمپین ویدیویی گوگل ادوردز
  • App Campaign – کمپین پروموت اپلیکیشن گوگل ادوردز

انتخاب شیوه‌ی دسترسی به اهداف در ساخت کمپین گوگل ادز

در این مرحله از ساخت کمپین گوگل ادز، شیوه‌ی رسیدن به هدف در چهار قالب website visits، phone calls، store visits و app downloads به شما ارائه می‌شود. انتخاب هر یک از این شیوه‌ها، تغییر خاصی در عملکرد کمپین گوگل ادز و تبلیغات شما عزیزان ایجاد نخواهد کرد.

نام‌گذاری و تنظیمات جانبی در ساخت کمپین گوگل ادز

نام‌گذاری کمپین گوگل ادز اولین اقدام در قدم بعدی است. انتخاب شبکه‌ی نمایش تبلیغات مورد بعدی در تنظیمات کمپین است. انتخاب لوکیشن، زبان موردنظر برای ارائه تبلیغات و تعیین بودجه و بید تبلیغات و کلمات کلیدی از جمله موارد دیگری هستند که در ادامه‌ی مسیر ساخت کمپین گوگل ادز با آن روبرو می‌شویم.

استفاده از افزونه های گوگل ادز در ساخت کمپین گوگل ادز

در ادامه مراحل ساخت کمپین گوگل ادز با استفاده از افزونه های گوگل ادز به افزایش کیفیت تبلیغاتی می‌پردازیم که قرار است در کمپین خود به کار بگیریم. برای شناخت هر چه بیشتر افزونه های گوگل ادز، شما عزیزان می‌توانید به مطالعه عنوان افزونه های گوگل ادز در آکادمی ادزیرو بپردازید.

هم‌چنین شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نقش افزونه های گوگل ادز در روند ساخت کمپین گوگل ادز و افزایش اعتبار و تعیین جایگاه تبلیغات گوگل ادز در صفحه‌ی یک گوگل – 1st SERP، می‌توانید به مطالعه عنوان اد رنک – شاخص مزایده گوگل ادز در آکادمی ادزیرو بپردازید.

انتخاب کلمات کلیدی و چینش ادگروپ‌ها در ساخت کمپین گوگل ادز

انتخاب اسم ادگروپ اولین مورد در قدم بعدی است. در همین مرحله امکان ساخت ادگروپ‌های بیشتر و انتخاب کلمات کلیدی  از بین بازه‌ی بیکرانی از سرچ کوئری‌های سیستم تبلیغات گوگل ادز وجود دارد. در صورت عدم تکمیل اقدامات لازم در این بخش جایی برای نگرانی وجود ندارد چرا که این اقدامات پس از ساخت کمپین نیز قابل تکمیل کردن هستند.

به طور معمول بهتر است هر یک از ادگروپ‌های تبلیغات در روند ساخت کمپین گوگل ادز را به یکی از ویژگی‌های مربوط به محصول یا خدماتی اختصاص دهیم که کمپین خود را پیرامون آن ساخته‌ایم. هم‌چنین برای چینش کلمات کلیدی ادگروپ موردنظر، می‌توانیم کلیه مشتقات مربوط به ادگروپ موردنظر را در آن وارد کنیم.

ایجاد تبلیغ در فرایند ساخت کمپین گوگل ادز

در مرحله بعدی از ساخت کمپین گوگل ادز امکان ساخت تبلیغ متناسب با کلمات کلیدی و ادگروپ‌هایی که شما عزیزان برای کمپین ایجاد کرده‌اید به وجود می‌آید. تبلیغات در نوع search campaign از نوع تبلیغات متنی هستند و در انواع text ads و responsive text ads قابل ایجاد هستند.

تایید نهایی اطلاعات پس از ساخت کمپین گوگل ادز

در مرحله‌ی آخر و پس از تایید نهایی اطلاعات ورودی به کمپین، در صورتی که اطلاعات ورودی شما عزیزان کامل باشد و بخش تکمیل نشده‌ای در فرایند ساخت کمپین گوگل ادزتان وجود نداشته باشد قادر به استارت کمپین گوگل ادز خواهید بود.

در صورت وجود اطلاعات ناقص و یا عدم تکمیل بعضی بخش‌ها در فرایند ساخت کمپین گوگل ادزتان، ابتدا می‌بایست به تکمیل بخش موردنظر و ساخت کامل کمپین گوگل ادزتان بپردازید و سپس کمپین خود را استارت کنید.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات گوگل ادز، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات گوگل ادوردز خواهید بود.

عناوین مکمل

منبع: Youtube و Google support

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Top