اینستاگرام از چه پتانسیلی در افزایش فالوور برخوردار هست؟

با توجه به بیش از 2 میلیارد کاربر موجود در اینستاگرام، تقریبا برای همه‌ی کسب‌وکارها با هر اندازه‌ای تعداد زیادی فالوور حقیقی اینستاگرام برای جذب و افزایش فالوور حقیقی وجود داره. این فالوورها ارزش دنبال کردن رو دارن، چون اینستاگرامرها نشون دادن که آمادگی مشارکت با کسب‌وکارها رو هم در داخل و هم خارج اپ دارن. در نتیجه هر کسب‌و‌کاری در هر سطحی قابلیت استفاده از پتانسیل‌های اینستاگرام برای افزایش فالوور اینستاگرام حقیقی رو خواهد داشت.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



ارقام رو بیخیال، اصلا کاربرای اینستا ارزش وقت گذاشتن دارن؟ ________________________________________________________________

اگر فالوور حقیقی و متناسب با اهداف تجاری ما باشند، قطعا برای ما و کسب و کارمون ارزشمند خواهند بود.
بیش از 80 درصد از کاربران اینستاگرام دست‌کم یک صفحه تجاری رو فالو می‌کنن و هرماه بیشتر از 300 میلیون اینستاگرامر با برندها تعامل واقعی، مثل بازدید از وب‌سایت‌شون، جهت‌یابی موقعیت مکانی برند، یا تماس مستقیم از طریق تلفن، ایمیل و پیام دایرکت دارند.

اگه در حال حاضر برای افزایش فالوور حقیقی اینستاگرام فعالیت خاصی انجام نمی‌دید، دارید یک مجموعه از طرفداران پرشور رو که می خوان با شما در ارتباط باشن و باهاتون بیشتر آشنا بشن رو از دست می‌دید!

بررسی روند افزایش فالوور از ابعاد مختلف ________________________________________________________

افزایش فالوور اینستاگرام
افزایش فالوور آنی و جادویی!

چیزی به عنوان غول چراغ، عصا یا چوب جادوگری وجود نداره

هیچ فرمول جادویی برای جذب فالوور وجود نداره و ساخته هم نشده. البته سرویس‌هایی هستن که تعداد فالوورها رو به طور غیرواقعی یا غیر فعال بالا می‌برن که از طریق میانبرهای بی‌کیفیت مثل خرید فالوور فیک یا استفاده از ربات بالا می‌ره.

اما فایدش چیه؟ هدف شما وصل شدن به افراد واقعی هست که خواستار محصول شما باشن به طوریکه در محتوای شما مشارکت کنن و باهاتون به حفظ ارتباطی پایدار و به اصطلاح ایجاد life time value یا LTV بپردازن؛ که در حقیقت هیچ رباتی اینکار رو انجام نمیده و هیچ فالور فیکی قرار نیست زنده بشه و برای کسب و کار شما درآمد‌زایی بیافرینه.

خب عوامل جذب فالوور واقعی چیه؟ چیکار باید بکنیم که نکردیم؟ ________________________________________________________________

باید بلد باشیم که چطور با افراد واقعی ارتباط بگیریم و به جذب فالوور حقیقی اینستاگرام بپردازیم. گاهی وقتا این ارتباط گرفتن در زمینه‌های مختلف کسب‌و‌کار و شرایط متناسب با اون‌ها متفاوته. افراد در صورتی مخاطب ایده‌آل شما میشن که محتوایی قوی ایجاد کنید تا بتونید فالوورهاتون رو به طرزی معنی‌دار و همراه با نتیجه تجاری افزایش بدید.

حالا محتوای قوی، متناسب با اون نوع کسب و کار تعریف میشه. برای مثال محتوای قوی به منظور جذب فالوور واقعی برای یه آژانس تبلیغات دیجیتال مارکتینگ، شاید به سادگی تولید یک ویدئوی استاپ موشن صورت بگیره اما طبیعتا برای رستورانی با درآمد تقریبی ماهیانه 300 میلیون تومان، قطعا شامل تیم فیلمبرداری و تدوین تخصصی خواهد شد. در اینجا، روش این کار رو با جزئیات کامل توضیح می‌دیم؛ اما برای عملی شدن همه این استراتژی‌ها باید چند واقعیت رو در نظر بگیریم.

نکته: به منظور برخورداری از اطلاعات پیرامون مدیریت و تولید محتوا در اینستاگرام، مطالعه‌ی این عنوان رو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یه مثال از تولید محتوای پر سر و صدا رو بررسی می‌کنیم ________________________________________________________________

برای تفهیم بیشتر در این زمینه مثالی ویدئویی از اسنپ فود رو ارائه می‌کنیم که بخشی از پروژه‌ی بزرگ و پر مخاطب اسنپ فود از کمپین ویدئوییشون رو به نمایش می‌ذاره. این کمپین از مخارج و بودجه‌ای قابل توجهی بهره‌مند هست که مشخصا برای کسب‌و‌کاری مثل اسنپ‌ فود مورد انتظارِ و موقعیت خوبی برای جذب فالور در اینستاگرام اسنپ فود رو رقم زده.

نکته: قطعا ملاک ما از ارائه‌ی چنین مثالی، همه گیر شدن این تبلیغ و پخش ویروسی اون در بخش اعظمی از پیج‌های اینستاگرام رو شامل میشه؛ نه کیفیت تبلیغ.

رویارویی با واقعیت، افزایش صبر و نتیجه محوری در تبلیغات ________________________________________________________________

برای افزایش فالوور اینستاگرام، لازمه که 1) با پشتکار،2) درستکار و 3) هدفمند باشیم. به عبارت دیگه:

1) بررسی، ارزیابی و جستجوی فالوورای مناسب امری طاقت فرسا اما لازم و ضروری

با پشتکار، فالوورهای موجود در اجتماعات مختلف اینستاگرام رو که با نام Instagram Communities شناخته می‌شن رو از صفحات پر مخاطب گرفته تا صفحات همکاران و رقبا پیدا کنیم. سپس محتوای جذابی رو باهاشون به اشتراک بذاریم تا ترغیب بشن اکانت ما رو فالو کنن، با عرضه خدمات و پشتیبانی مناسب و نمایش اون به مخاطبینمون، اعتمادشون رو جلب کنیم.

2) دلیلی برای جلب اعتماد مردم داشته باشیم…

به منظور نمایش درستکاری خودمون به مخاطبین، در صورت نیاز به دریافت تاییدیه‌های معتبر متناسب با کسب و کارمون بپردازیم. علاوه بر اون، نمایش تجربه‌ی خرید مشتریان، خدمت رسانی و فروش محصولات به مشتریانمون فعلیمون رو، به سمع و نظر فالوورهای جدیدمون برسونیم و پتانسیلی برای خرید از کسب و کار خودمون رو در ذهنشون رقم بزنیم.

3) ارزیابی کنیم، بدون ارزیابی هیچ کاری موثر نخواهد بود

در نهایت در پایان هر دوره دو هفته‌ای تا یک ماهه از فعالیت تبلیغاتی و مدیریت محتوا، فروش و پشتیبانی، به ارزیابی هدفمون که رسیدن به فالوور و خریدار جدید برای برند و کسب و کارمون هست، بپردازیم.

نکته: باید در نظر داشت که استفاده از شیوه‌های بی کیفیت افزایش فالور که به اصطلاح فالور آسان رو در اختیار شما می‌ذارن اصلا به صلاح شما یا هیچ کسب و کار دیگه‌ای نیست. اما اگر هم استفاده کردید لطفا برای حل مشکلاتی که براتون به وجود اومده با دفاتر و آژانس‌های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ تماس نگیرید.

بهترین عمل ثابت شده در چنین موقعیتی، پاکسازی اکانت سابق و بازگشایی اکانت جدید هست که هر چه‌قدر هم نیاز به نظم و صرف وقت و انرژی داشته باشه؛ از باید‌هایی هست که می‌بایست در این زمینه رعایت بشه.

قدم بعدی چیه؟ ________________________________________________________________

یکی از مهمترین فرآیند‌ها، پس از شناخت اقدامات اولیه‌ی افزایش فالور؛ تعیین استراتژی مدیریت و تولید محتوا در اینستاگرام هست که تقریبا تمام موارد مربوط به شما، ماهیت کسب و کارتون و هویت برندتون رو شامل میشه. از اینرو توصیه ما به شما عزیزان مطالعه‌ی عنوان پیش نیاز مدیریت و تولید محتوا در اینستاگرام هست.

لطفا در صورت رضایت از عنوان جذب فالوور حقیقی اینستاگرام در بلاگ ادزیرو ما رو به همکاران و دوستان علاقه‌مندتون معرفی کنید.

منبع: later، اینستاگرام اسنپ فود