اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

معرفی 10 اصل مهم و ابتدایی برندینگ

فهرست مطالب

وقتی در حال پیمودن مسیر هستیم، بهتر است منابع خود را روی ساختن یک برند سرمایه‌گذاری کنیم.این یک شیوه کاملا رایج بین صاحبان کسب و کارهای کوچک است که زمان خود را روی مارکتینگ و فروش سرمایه‌گذاری می‌کنند اما یادشان می‌رود کاری که شروع کرده‌اند، هم یک کسب و کار است، هم یک برند؛ در نتیجه مطالعه اصول برندینگ همیشه به عنوان یک اصل مهم در هر کسب و کار محسوب می‌شود.

در حالی که فکر می‌کنیم با چشم‌پوشی از کارهایی مثل مطالعه اصول برندینگ و ایجاد هویت برند داریم در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنیم؛ پیمودن این مسیر غلط، تنها منجر به بروز سردردهای زیادی در آینده می‌شود.

شیوه‌ی برندینگ نادرستی که به آن اشاره کردیم به این شکل عمل می‌کند که در ابتدا باعث می‌شود پیغام ما کاملا رسا و واضح به جامعه مخاطب ما منتقل شود اما در طولانی مدت منجر به بروز مشکلاتی می‌شود که ناشی از عدم مطالعه اصول برندینگ است.

در حالی که ممکن است عواقب حاصل از چنین استراتژی نادرستی به طور آنی مشهود نباشد، در مدت زمانی کوتاه و به شیوه‌های متفاوتی خود را نمایان می‌سازد: به مرور زمان بیشتر از آنکه با فروش روبرو شویم با سوالاتی متداول و متعدد روبرو می‌شویم که جامعه مخاطب ما می‌پرسد: چیزی شبیه به اینکه ما دقیقا چه کار می‌کنیم؟ و مشتریان بالقوه‌ی ما به خرید و استفاده از محصولات و خدمات رقبای ما روی خواهند آورد.

اصول برندینگ
اصول برندینگ

اصول برندینگ – 1. بررسی عواطف و احساسات انسانی

این دستور‌العمل به بررسی و ایجاد تعامل بر اساس عواطف و احساسات انسانی می‌پردازد، چرا که مردم به جای برقراری ارتباط با کسب و کار، تمایل به برقراری ارتباط با اشخاص حقیقی دارند. حس برقراری ارتباط انسانی را در مشتریان و فالوورهای خود زنده کنید.

اصول برندینگ – 2. شفافیت و وضوح فرایند و فعالیت‌ها

این استراتژی موجب ایجاد یک چهارچوب قدرتمند برای تغذیه برند می‌شود، تا از همسویی جامعه مخاطب با برند اطمینان حاصل کند. این موضوع موجب ایجاد ادراک از فرایندهای داخلی و بیرونی کسب و کار می‌شود.

اصول برندینگ – 3. ایجاد ایده‌های جدید

رکود کسب و کار یا مرگ بدون نوآوری. ایجاد و حمایت ایده‌های جسورانه و تفکر خلاقانه و جسارت پیاده‌سازی آن‌ها در کسب و کار، امری ضروری برای کسب و کارهای فعال در هر زمینه‌ای محسوب می‌شود. نوآوری مولفه‌ای است که وجودش مزایای به سزایی برای کسب و کار دارد و عدم وجود آن آسیب‌های جدی به کسب و کار وارد می‌سازد.

اصول برندینگ – 4. برندینگ قوی، امری ضروری و عقلانی است

فرایند برندینگ قویس نتیجه‌ی تفکری الهام بخش است که به واسطه‌ی تصمیمات آگاهانه، دانش و درکی عمیق از موضوع و مفهوم مسئله صورت می‌گیرد. درک مسائل در هر شرایطی و تصمیم‌گیری متکی به ادراک مسئله از مهمترین اصول برندینگ در هر مرحله‌ای از کسب و کار است.

اصول برندینگ – 5. برندینگ قوی، خالص است

چنین استراتژی بر پایه واقعیت و شیوه‌های رفتاری مثبت کسب و کار با جامعه مخاطبینش شکل گرفته است. در این استراتژی به گونه‌ای قاطعانه از ارائه‌ی وعده‌های دروغین یا آرمانی پرهیز می‌شود. تا جای ممکن کسب و کار موردنظر با روراستی به ایجاد ارتباط با جامعه‌ی مخاطبش می‌پردازد و در صورت بروز هر گونه مشکلی به رفع مشکل و عذرخواهی از جامعه مخاطب خود می‌پردازد و همواره به آن‌ها احترام می‌گذارد.

اصول برندینگ – 6. برندینگ خوب، بادوام و ماندگار است

برندینگ خوب با تغییر و بروزرسانی ترندها زیر سوال نمی‌رود، چرا که برندینگ قوی ساختاری بر پایه‌ی “تفکر پیشرو” دارد و طبق اصولی “غیر زمان محور” شکل گرفته است؛ همیشه بروز است و همگام با جریانات و وضعیت بروز بازار پیش می‌رود.

اصول برندینگ – 7. برندینگ قوی، ساختاری هم پوشاننده دارد

هر وجه از یک کسب و کار، از افراد مشغول و درگیر در کسب و کار گرفته تا کوچکترین اجزای سازنده‌ ساختار آن، نشان دهنده‌ی “کلیت برند” است. تمامی این جوانب می‌بایست با هماهنگی کامل عرضه شده و به نمایش در بیایند تا بتوان به یک تجربه‌ی یکپارچه و مستحکم برای کل جامعه مخاطب برند دست یافت.

اصول برندینگ – 8. برندینگ خوب، از ارتباطی قوی برخوردار است

برندینگ قوی نسبت به مسائل در جریان واکنش نشان می‌دهد و بازتابی از جامعه مخاطب خود را به نمایش می‌گذارد؛ جامعه مخاطبی که آن‌ها را از طریق ارزش‌های مشترک گرد هم می‌آورد. این مورد یکی از ناگزیرترین مولفه‌های اصول برندینگ است.

اصول برندینگ – 9. برندینگ قوی، سازگار است

برندینگ قوی نسبت به وقایع انعطاف‌پذیر است، در نتیجه می‌تواند به هنگام بروز چالش‌های جدید به تطبیق تغییرات مورد نیاز برای بقای کسب و کار بپردازد. این قابلیت تنها زمانی شکل می‌گیرد که برند بر پایه‌ی اصول برندینگ و به درستی بنا شده باشد تا در انتها به سطحی از سازگاری دست یابد که توانایی رویارویی با هر نوع چالشی در هر زمینه‌ای را در خود به وجود بیاورد.

اصول برندینگ – 10. برندینگ خوب، متمایز است

برند قوی این قابلیت را دارد تا موارد متمایز برند فعلی نسبت به برندهای دیگر را پیدا کند و آن‌ها را به جامعه مخاطب برند و در طیف گسترده‌تر به دنیا عرضه کند؛ به گونه‌ای که در یاد و خاطر همه باقی بماند. تمایز برند هم راستا با اهداف ماندگاری برند است، دوام کسب و کار را به همراه دارد که همانند دیگر موارد اشاره شده در اصول برندینگ نیازمند فرایندی قدرتمند برای ایجاد برند کسب و کار موردنظر است.

راه حل روبرو شدن با پیامدهای حاصل از عدم رعایت اصول برندینگ

به منظور ایجاد رقابت در میان کسب و کارهای کوچک، ما باید به ایجاد ارتباط احساسی از طریق ارسال پیام، بازاریابی و افزایش درگیری با جامعه مخاطب خود بپردازیم. برند ما ارزشمندترین دست‌آورد کسب و کار ماست، و زمانی که فرایند برندینگ به درستی و بر اساس اصول برندینگ صورت گرفته باشد، مزایا و بازگشت سرمایه‌ی حاصل از آن قابل ارزیابی خواهد بود.

در این عنوان کلیه‌ی اصول برندینگ موردنیاز برای یک کسب و کار کوچک را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. شما عزیزان در این عنوان به مطالعه‌ی موارد اساسی و اصول برندینگ پایه برای کسب و کارهای کوچک خواهید پرداخت.

بر اساس دست‌آوردهای تجربی چند سال اخیر، 10 مورد از اصول برندینگ پایه و قوی ایجاد شده است که در این عنوان به توضیح آن‌ها اشاره خواهیم داشت. این 10 مورد از اصول برندینگ می‌توانند به عنوان دستورالعملی برای ایجاد، رشد و توسعه‌ی برند‌های موثر به کار گرفته شوند.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینستاگرام، شما عزیزان با مراجعه به صفحه تعرفه تبلیغات اینستاگرام، قادر به مشاهده هزینه تبلیغات اینستاگرام خواهید بود.

منبع: www.brandpurist.com

این مطلب رو با بقیه به اشتراک بذارید ;)

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest

شاید این مطالب هم براتون کاربردی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.