بررسی ساختار تبلیغات متنی کلیکی گوگل ادوردز CPC / PPC Advertisement از جمله موارد مهمیِ محسوب می‌شه که در شناخت هر چه بیشتر سیستم تبلیغات گوگل ادوردز و استفاده بهینه‌تر از اون، بهش نیازمندیم و در این عنوان به شناخت اجزای سازنده‌ی تبلیغات متنیِ کلیکی در گوگل ادوردز می‌پردازیم.

ساختار تبلیغات متنی کلیکی گوگل ادوردز
معرفی اجزای سازنده‌ی تبلیغات متنی گوگل ادوردز

هر یک از این موارد به صورت جداگونه و به همراه ویژگی‌های ظاهری و تاثیرشون در تبلیغات شما معرفی می‌شن.
در انتها در صورت وجود الگوهایی برای
ساماندهیِ بهتر هر یک از این موارد،
اشاراتی به این الگوها خواهیم داشت.
در ادامه باهم به بررسی تک تک مولفه‌های ساختار تبلیغات متنی گوگل ادوردز خواهیم پرداخت.


خلاصه‌ی صوتی این مقاله:



اجزای اصلی ساختار تبلیغات متنی گوگل ادوردز:
_______________________________________________________

ساختار تبلیغات متنی کلیکی گوگل ادوردز
خلاصه وضعیت حداکثر ظرفیت برای کاراکترهای هر بخش
  • هر کسی که سابقه‌ی مطالعه یا استفاده از تبلیغات متنی گوگل ادوردز رو داشته باشه قطعا با مفاهیمی از جمله:
  • سربرگ Headline
  • توضیحات Description
  • مسیر لینک Path
  • آدرس صفحه Final URL
  • و
  • افزونه‌های تبلیغاتی Ad extensions

آشنایی نسبی یا کاملی رو داره.

در این بخش به توضیحات حداکثر ظرفیت‌های موجود در ساختار تبلیغات متنی گوگل ادوردز می‌پردازیم که کمک شایانی به طراحی و جایگذاری محتوای تبلیغ در این رشته از تبلیغات گوگل ادوردز خواهد داشت.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون افزونه‌های تبلیغاتی Ad extensions، مطالعه‌ی عنوان افزونه‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز رو پیشنهاد می‌کنیم.

سربرگ اول/ Headline 1
________________________________________________________________

سربرگ اول Headline 1: به بیان عنوان تبلیغ می‌پردازه.
از اونجایی که سربرگ اول، اولین مورد از ساختار تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز هست که در معرض دید کاربر قرار می‌گیره؛ در نتیجه می‌بایست از عنوان چشمگیری برخوردار باشه چرا که جذب مشتری برای ما و به واسطه‌ی استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز به همین عنوان جذاب و چشمگیر بستگی داره.
در این بخش امکان استفاده از 30 کاراکتر به ما داده شده که تا پیش از این تنها 15 کاراکتر رو در اختیار داشتیم.

سربرگ دوم/ Headline 2
________________________________________________________________

سربرگ دوم Headline 2:
درست مثل سربرگ اول تا پیش از این شامل 15 کاراکتر بود و به تازگی امکان استفاده از 30 کاراکتر برای اون فراهم شده و بهتره که به بیان نقطه قوت محصول بپردازه. برای مثال برای سایت فروش لوازم الکترونیکی و تبلیغی که برای فروش لپ‌تاپ استوک طراحی شده، میشه انتظار داشت در سربرگ دوم Headline 2 به میزان گارانتی یا قابلیت پرفورمنس محصول اشاره داشته بشه.

سربرگ سوم/ Headline 3
________________________________________________________________

سربرگ سوم Headline 3: تا پیش از به روز رسانی اصلا وجود خارجی نداشت.
این سربرگ Headline که به تازگی به ساختار تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز اضافه شده می‌تونه با در برداشتن 30 کاراکتر به ما این امکان رو می‌ده که اگر ارائه‌ای که از محصول یا خدماتمون داریم رو باید به جزئی‌ترین حالت ممکن توصیف کنیم، استفاده از سربرگ سوم بهترین گزینه در توضیح جزئی‌ترین ویژگی مربوط به محصول یا خدمات ما رو شامل میشه.

مثال: فروش استوک برند dell سری latitude اگر در سربرگ اول نوشته میشه در سربرگ دوم عنوانی مثل شش ماه گارانتی و در سربرگ سوم میزان پرفورمنس مثل سری مالتی مدیا یا پردازش سنگین یا مناسب برای گیمینگ و یا حتی مدل لپ‌تاپ مثل E6420 و امثال هم توضیح داده بشه.

آدرس وب سایت/ Final URL
________________________________________________________________

بخش آدرس وب سایت final URL:
این بخش رو  با استفاده از 15 کاراکتری که در اختیارمون گذاشته میشه وارد می‌کنیم.
همچنین حین وارد کردن آدرس موردنظر، دو دنباله‌ی مجزا رو می‌تونیم برای آدرس خودمون طراحی کنیم. این آدرس صرفا اشتراک گذاری تبلیغ توسط کاربران رو ساده‌تر می‌کنه.

توضیحات 1 و 2/ Description 1 & 2
________________________________________________________________

توضیحات تبلیغ description: همانند توضیحات مِتا به بیان متن تبلیغ می‌پردازن.
اما در حال حاضر طبق آخرین به روز رسانی گوگل ادوردز؛ این بخش از دو قسمت 90 کاراکتری تشکیل شده.
اصولی‌ترین شکل ممکن اینه که در توضیحات تبلیغ متنی، به رعایت نکاتی که در زیر به توضیح اون‌ها خواهیم پرداخت، بپردازیم.

  1. به صورت بسیار خلاصه، مفید و هیجان‌انگیز به توضیح برتری برند، خدمت یا محصولمون بپردازیم.
    کاری که از مشتری می‌خوایم انجام بده رو براش بنویسیم.
    اگه باید کلیک کنه، تماس بگیره، بخره، بخونه، یا حتی بمیره، ازش بخوایم تا اونکار رو انجام بده.
  2. از واژه‌شناسی فروش sales terminology برای صحبت با مشتری استفاده کنیم.
    یعنی کلیه‌ی اطلاعات لازم برای خرید همچون قیمت، مزیت رقابتی بر سر قیمت، تخفیف برای مدت بسیار محدود و از این قبیل اطلاعات رو تا حد امکان در تبلیغ و به صورت فشرده در اختیارش قرار بدیم.
    به منظور ایجاد واکنش متقابل interaction از جانب مشتری، این ما هستیم که باید به تحریک احساسات.

پیش نیاز طراحیِ انواع تبلیغات گوگل ادوردز ________________________________________________________________

تطبیق کلمه کلیدی با متن توضیحات تبلیغات یکی از الزاماتی هست که باید رعایت بشه و ما باید از کلمه کلیدی در متن تبلیغ استفاده کنیم.
با بُلد شدن bold اتوماتیک کلمه کلیدی keyword در ساختار تبلیغات متنی گوگل ادوردز، تبلیغ ما اولین موردی هست که توجه مشتری رو به خودش جلب می‌کنه و مهمتر از اون نشون می‌دیم تبلیغتمون مستقیما به هدف مشتری یعنی چیزی که مشتری برای رسیدن بهش جستجو کرده، نشونه رفته.
چرا که سرچ کوئری search querry مشتری قطعا شامل کلمه کلیدی به کار رفته در تبلیغات ما هست.

کلمه‌ی کلیدی keyword رو به صفحه‌ی فرود landing page متصل کنیم. به نحوی که هر چیزی که مشتری موردنیازش باشه، دم دستش قرار بگیره.
اگر مشتری چیزی که میخواد رو در صفحه‌ی فرود ما به دست نیازه، قطعا می‌ذاره می‌ره.
پس اطلاعات پیرامون محصول یا خدمات مربوط به کلمه‌ی کلیدی و هر اونچه که موارد پیرامون اون کلمه کلیدی رو شامل میشه در صفحه‌ی فرود landing page موردنظرمون قرار بدیم.

آزمون و خطا کنیم. دست کم و به طور حتم 4 الی 5 تا تبلیغ برای هر یک از اد گروپ ‌های ad group موجود در کمپین گوگل ادوردزمون طراحی کنیم.
اولین مزیتی که از اینکار در اختیارمون می‌ذاره آزمون و خطای رایگان هست.
مزیت دیگر طبقه‌بندی بهتر تبلیغات طراحی شده برای کمپین موردنظر ماست که به صورت خودکار و توسط سیستم تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز ارزیابی و طبقه بندی میشن.

مواردی که پیش از شروع تبلیغات گوگل ادوردز باید دانست!
_____________________________________________________________________________________

کلیه‌ی موارد مورد نیاز به منظور ساخت و اجرا و مدیریت استاندازد کمپین تبلیغات کلیکی متنی گوگل ادوردز مورد نیاز هست رو در دو مقاله‌‎ی زیر در اختیار شما عزیزان قرار دادیم:

  1. ساخت و اجرای کمپین استاندارد گوگل ادوردز
  2. مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد ساخت و اجرای کمپین استاندارد ادوردز، مطالعه‌ی عناوین بالا به شما عزیزان پیشنهاد میشه.
لطفا در صورت رضایت از مطالب ارائه شده در بلاگ ادزیرو ما رو به همکاران و دوستان علاقه‌مندتون معرفی کنید.

منبع: Google Support