موردی که ذهن بیش از 50 درصد از کاربران رو حین یا پیش از استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز به خودش مشغول کرده بود، مزایای استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز به صورت عمومی و تخصصی هست. طبق آمار ارزیابی شده توسط ادزیرو در زمینه‌ی استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی؛ به طور عمومی در این عنوان و به صورت تخصصی در عناوین مختص بخش‌های متفاوت گوگل ادوردز به بیان مزایای استفاده از این سیستم تبلیغاتیِ به شدت پر بازده خواهیم پرداخت.

دریافت اطلاعات کاملا ارزیابی شده
____________________________________________________________________________________

استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز
اطلاعات دموگرافیک موجود در پنل تبلیغات گوگل ادوردز

اطلاعات نموداری Demographic Data، اطلاعاتی که مربوط به سن، محل استقرار، جنسیت و زبان افراد هست رو ارائه می‌کنه. با استفاده از این اطلاعات امکان پیکربندی بهینه‌تر تبلیغات گوگل ادوردز و پیرو اون نمایش تبلیغ به کاربران کاملا مرتبط با تبلیغ موردنظر ما میسر می‌شه. همونطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنین، نتایج بررسی بازدیدها impresionها و کلیک‌های clicks کمپین با دقت کم‌نظیری در اختیار ما قرار داده می‌شه تا در بهینه‌ترین حالت ممکن؛ به ارزیابی نتایج کمپینمون بپردازیم و در صورت نیاز تغییرات لازم رو در روند اجرای کمپین اعمال کنیم.

امکان ارزیابی در این مرحله بر اساس شاخص‌های متفاوتی صورت می‌گیره و امکان شخصی‌سازی در این مرحله رو تا حدی بالا می‌بره که ما مشخص می‌کنیم تبلیغاتمون در چه منطقه‌ای، برای چه افرادی از چه سنی، با چه جنسیتی، روی جه پلت‌فُرمی، در چه روزهایی و حتی چه ساعاتی از روز نمایش داده بشه.

شبکه‌های کارآمد تبلیغات گوگل ادوردز ______________________________________________________________________________________________________

استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز
راهنمای انتخاب شبکه‌های تبلیغات گوگل ادوردز

از مزایای دیگه‌ گوگل ادوردز می‌شه به دسته‌بندی کمپین‌های تبلیغاتی کار‌آمد و غنی اشاره داشت که به طور پیش‌فرض هر کدومشون برای هدف خاصی از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز پیشنهاد می‌شن. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه‌ی پیش‌نیاز شناخت اهداف و انواع کمپین‌های گوگل ادوردز رو پیشنهاد می‌کنیم. در زیر به توضیح یکی از پر کاربردترین شبکه‌های تبلیغات گوگل ادوردز می‌پردازیم.

به منظور دریافت درک بهتر نسبت به هر یک از شیوه‌های تبلیغات گوگل ادوردز در هر کمپین، عنوانی مجزا متناسب با این کمپین‌ها در اختیار شما عزیزان قرار گرفته که در زیر به هر یک از این مقالات لینک داده شده:

استفاده از شبکه‌ی جستجوی گوگل ______________________________________________________________________________________________________

استفاده از شبکه‌ی جستجوی گوگل Google search network تبلیغ به منظور نمایش تبلیغ ما تنها به مخاطبین هدفی هست که به دنبال دیدن تبلیغات ما می‌گردن. این همون اصلی هست که در شیوه‌های دیگه تبلیغاتی رعایت نمی‌شه. یعنی تعداد زیادی از دفعات نمایش تبلیغات اصولا نسبت به مخاطبینی صورت می‌گیره که به تماشای تبلیغ نیاز ندارند و عمدتا هزینه‌ی اون تبلیغات به هدر می‌ره بدون این که نتیجه بازدید از اون تبلیغات به کانورژن یا مشتری خدمات و محصولات ما تبدیل بشه.

استفاده از مکان مشخص و امکان هدفگذاری برای نمایش تبلیغات ______________________________________________________________________________________________________

استفاده از محل Location مشخص برای نمایش تبلیغ به مشتریان مستقر در محل کسب و کار موردنظر، به منظور بهینه‌سازی سیستم هدفگذاری Targeting مشتریان در تبلیغات گوگل ادوردز صورت می‌گیره. چنین سیستمی برای کسب و کارهای مکان محور مثل معجزه به حساب میاد چرا که تبلیغات اون‌ها یا به افراد مستقر در ناحیه‌ای که بیزینس اون‌ها مستقر هست نمایش داده می‌شه یا به اشخاصی که به جستجو پیرامون ناحیه‌ای می‌پردازن که کسب و کار افراد در اون قرار داره.

استفاده از سیستم ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ ______________________________________________________________________________________________________

تبلیغات ریمارکتینگ معمولا در چند سطح از مواجهه بازدید‌ کننده با تبلیغات ما صورت می‌گیره. در هر یک از این سطوح مواجهه با تبلیغ، در صورت عدم تبدیل بازدید‌ کننده به مشتری، برای مواجهه مجدد بازدیدکننده با تبلیغات ما می‌بایست با از اطلاعات جدیدی برای جذب بازدید کنندگان و تبدیل اون‌ها به مشتری استفاده کنیم.

به عبارت دیگه، در صورت بازدید افراد از تبلیغات گوگل ادوردز و ورود اون‌ها به وب سایت ما از طریق این دریچه تبلیغاتی و عدم تبدیل اون‌ها به مشتری؛ با استفاده از دیتای جمع‌آوری شده از اون‌ها ما قابلیت این رو خواهیم داشت تا به دفعات متعددی به جذب بازدید کننده موردنظرمون از طریق نمایش تبلیغات متفاوت با همراهی آفرهای ویژه و جذاب، به جذب این بازدیدکنندگان و تبدیل اون‌ها به مشتری بپردازیم.

وجود همریشگی و امکان جایگزینی با انواع تبلیغات دیگر ______________________________________________________________________________________________________

استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز
شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل ادوردز

هم‌ریشگی در تبلیغات گوگل ادوردز به راحتی، گوگل ادوردز رو به سیستمی تبدیل کرده تا کسب و کارهایی که از تبلیغات پر هزینه تلویزیونی استفاده می‌کنند رو به استفاده از تبلیغات ویدیویی گوگل ادروزد با بازده بسیار بیشتری رو بیارن. باید این رو در نظر داشت که در تبلیغات تلویزیونی تبلیغات به مخاطبینی نمایش داده می‌شه که مجبورن برای تماشای برنامه‌ی مورد علاقشون به تماشای اون تبلیغات هم بپردازن.

با وجود سیستم هدفگذاری گوگل ادوردز این تبلیغات به کاربرانی نمایش داده می‌شه که یا به محتوای این‌ تبلیغات علاقه‌مند هستن یا در حال مشاهده و جستجو پیرامون موضوعی مرتبط با تبلیغ موردنظر هستن که موتور جستجو تشخیص می‌ده با موضوع مورد جستجوی این افراد در ارتباط هست؛ یا در سایتی مرتبط با موضوع موردنظر تبلیغاتی مستقر و مشغول کنکاش در محتوای جدیدی هستن. تمام فرآیندی که در اینجا توضیح داده شد به بالا رفتن بازده استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز کمک می‌کنه چرا که محتوا به هدفمند ترین مخاطبینی که خواستار محتوای تبلیغات ما هستن نمایش داده می‌شه.

افزایش انعطاف پذیری با بهره‌مندی از ابزار کیورد پلنر ______________________________________________________________________________________________________

استفاده از کلمات و عبارات کلیدی دلخواه و متناسب با سلیقه‌ی مشتری، انعطاف‌پذیری تبلیغات ما رو به شدت بالا می‌بره. در موارد بسیاری دیده شده که مشتری به درستی با نام محصول یا خدماتی آشنایی نداره و یا دوست داره اون رو متنساب با چیزی که خودش در سر داره در اینترنت جستجو و خریداری کنه.

برای مثال بارها دیده شده کلمات کلیدی منتخبِ کسب و کارها تا چه حد دور از نتایج جستجوی مشتریان بوده، درست مثل تفاوت میان کلمه‌ی اتوموبیل کارکرده و ماشین دست دوم. مورد اول چیزی هست که کسب و کارهای فروش ماشین دست دوم انتظار جستجوی اون رو دارن و مورد دوم عبارتی هست که با اختلاف زیادی در اینترنت جستجو می‌شه. سازماندهی گسترده‌ی کمپین‌‌های گوگل ادوردز و تحقیق پیش از طراحی و لانچ تبلیغاتمون در شبکه‌های تبلیغاتی گوگل ادرودز؛ نتایج شایانی رو برای کسب و کارمون به همراه خواهد داشت.

افزایش آگاهی از برند به شدت بالا و تقریبا رایگان ______________________________________________________________________________________________________

افزایش آگاهی از برند Brand Awareness، برای هر کسب و کاری، تنها با تکرار تبلیغ به واسطه سیستم هدفگذاری مجدد Retargeting و بعضا با جستجوی متعدد کاربران و مشاهده تبلیغ ما در میان تبلیغات ارائه شده در شبکه جستجوی تبلیغ صورت می‌گیره. برای مخاطبین و مشتریانی که به واسطه‌ی ریمارکتینگ با شما روبرو شدند به طور شگفت ‌انگیزی منجر به ریشه یافتن برند و کسب‌و‌کار شما در ذهن این افراد و تبدیلشون به مشتری بالقوه‌ی شما همراه خواهد بود. از اونجایی که در استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز هزینه‌ها بر اساس کلیک محاسبه می‌شه، این آگاهی از برند گاها برای ما به صورت رایگان رقم می‌خوره.

به منظور افزایش آگاهی با مضامین دیگرِ گوگل ادوردز، مطالعه‌ی عناوین آموزش ساخت و اجرای کمپین استاندارد گوگل ادوردز و آموزش مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز رو به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.
لطفا در صورت رضایت از محتوای ارائه شده در بلاگ ادزیرو، عناوین رو با همکاران و دوستان علاقه‌ مندتون به اشتراک بذارید.

منبع: Google Support