قطعا پیش از انجام هر کارِ حساس و دقیقی به جمعآوری اطلاعات کامل پیرامون اون کار یا فرآیند نیاز داریم. استفاده از سیستم تبلیغات گوگل ادوردز از جمله همین موارد هست که دانستنیهای کمپین استاندارد گوگل ادوردز میبایست با دقت مورد مطالعه قرار بگیره.
خلاصهی صوتی این مقاله:
طی عناوین مختلفی در زمینهی گوگل ادوردز، سعی در این داشتیم تا شما عزیزان رو با بخشهای مختلف سازندهی تبلیغات گوگل ادوردز آشنا کنیم. در مواردی هم به مولفههای شبهساختاری این تبلیغات پر بازده اشاره داشتیم. در این عنوان سعی داریم تا مواردی دستچین شده در قالب دانستنیهای کمپین استاندارد گوگل ادوردز رو تقدیم حضورتون کنیم.
آشنایی با فاکتورهای غیرمالی گوگل ادوردز، استفاده ار افزونههای گوگل ادوردز به منظور تشکیل فرمتهای متفاوت تبلیغ متنی، رعایت استانداردهای مربوط به ادرنک، بررسی سوالات و کلمات کلیدی، تعیین هدف کمپین پیش از تشکیل کمپین و تعیین شاخص کلیدی عملکرد از جمله موارد حیاتی و مهمی هستند که پیش از ایجاد کمپین گوگل ادوردز به مطالعهی اون نیاز خواهیم داشت. با ما همراه باشید تا سفری به دنیای دانستنیهای گوگل ادوردز داشته باشیم.
فاکتورهای غیر مالی و استاندارد های کیفی در تبلیغات گوگل ادوردز ________________________________________________________________
از فاکتورهایی هایی که به غیر از بید bid در تبلیغات متنی گوگل ادوردز مورد بررسی قرار میگیرند، تجربهی صفحهی فرود Landing page Experience هست که خودش به واسطهی سه فاکتور مورد ارزیابی قرار میگیره:
- محتوای اورجینال و مرتبط با متن تبلیغ Original Content
- سیستم هدایت آسان و سریع صفحهی فرود Easy Navigation
- شفافیت رابطهی تبلیغ با محتوای سایت Transparency
شناخت این مولفهها از اون دسته اطلاعاتی هستند که پیش از شروع تبلیغات گوگل ادوردز باید اطلاعات کافی رو ازش داشته باشیم. به منظور مطالعهی دقیقتر مبحث فاکتورهای سنجش امتیاز کیفی تبلیغ و صفحهی فرود مطالعهی عنوان صفر تا صد امتیاز کیفی گوگل ادوردز رو به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.
استفاده از فرمتها و افزونههای متفاوت در تبلیغات گوگل ادوردز ________________________________________________________________

استفاده از افزونههای تبلیغاتی Ad Extenstions که برای نمایش اطلاعات بیشتر تبلیغ به مشتری بهکار رفته و سایر فرمتهای متفاوت تبلیغات متنی رو در اختیار کاربران گوگل ادوردز قرار میدن، بخش دیگری در تبلیغات متنی گوگل ادوردز رو تشکیل میدن که مطالعه پیرامون این بخش توسط گوگلیها هم پیشنهاد شده.
استفاده از این ابزار ساده اما لازم برای تبلیغات، امری مهم در جذب بازده بیشتر برای تبلیغ تلقی میشه. عنوانی که برای مطالعهی موردی افزونههای تبلیغات متنی گوگل ادوردز پیشنهاد میشه، افزونههای تبلیغات متنی گوگل ادوردز نام داره.
رعایت استانداردهای لازم برای افزایش اد رنک تبلیغات گوگل ادوردز ________________________________________________________________
رعایت فاکتورهای غیر مالی، استانداردهای کیفی و اضافه کردن فرمتهای بیشتر به تبلیغ گوگلمون، مسلما به نتیجهی بهینهتر نه تنها در نمایش تبلیغمون و نه تنها در مبلغ پرداختی به ازای هر کلیک دریافتی برای تبلیغمون تاثیر داره؛ بلکه در افزایش تعداد کلیک دریافتی برای تبلیغ موردنظرمون هم موثر واقع میشه.
رعایت این استانداردها منجر به افزایش اد رنک Ad rank میشه که شاخص اصلی در بازدهی بهتر و صرفهی اقتصادی بیشتر در تبلیغات ادوردز محسوب میشه.
نکته: برای مثال امکان این وجود داره که با بالا رفتن نرخ کلیک CTR تبلیغ موردنظر به خاطر کیفیت مناسب، بودجهی اختصاصی برای هر کلیک bid تبلیغ از کاهش ملموسی در قیمت کلیکهای باقی مونده برخوردار بشه.
به منظور دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون اد رنک، مطالعهی عنوانِ: اد رنک، شاخص اصلی در تعیین جایگاه تبلیغات متنی گوگل ادوردز رو به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.
سوالات کلیدی و نقش کلیدی اونها در تبلیغات ادوردز ________________________________________________________________
کلیدی ترین سوالاتی که باید پیش از ایجاد یا اجرای کمپین تبلیغات گوگل ادوردز در نظر بگیریم در حقیقت سوالاتی هستند که در تفکر پیرامون سفر مشتری Customer journey مد نظر قرار میدیم. برای آشنایی بیشتر با تفکر پیرامون سفر مشتری، مطالعهی عنوان پرسونا و رضایت مشتری به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.
در نظر داشتن نیاز مشتری به شکلی که حین جستجوی عبارت کلیدی، دقیقا نیازی رو در سر داره
- میخواهم بدونم I want to know
- میخواهم برم I want to go
- میخواهم انجام بدم I want to do
- میخواهم بخرم I want to buy
به منظور بازدهی مناسب کمپین تبلیغاتمون در ادوردز باید در قبال هر نیاز مشتری پاسخی مشخص و شفاف داشته باشیم
- چیزی که مشتری میخواد بدونه رو بهش بگید Tell Them
- مشتری رو به جایی که میخواد ببرید Take Them
- به مشتری نشون بدید کاری که میخواد بکنه رو چطور انجام بده Show Them
- در نهایت میتونید هدفتون رو عملی کنید و به مشتری بفروشید Sell Them
تعیین هدف در ابتدای کار لازمهی تشکیل هر کمپین تبلیغاتی است ________________________________________________________________
با تعیین هدف پیش از تشکیل کمپین به سرعت طراحی، تشکیل، راه اندازی و ارزیابی کمپین استاندارد گوگل ادوردز کمک میکنیم، و در صورت عدم تعیین هدف تنها منجر به سر در گمی خودمون میشیم! این همون موضوعی هست که لزوم تعیین هدف رو برای ما مشخص میکنه.
در ادامه چندتایی از این مثالها رو با هم دنبال میکنیم:
- آیا با هدف بالا بردن تعداد تماسهای دریافتی تبلیغات رو به انجام میرسونیم؟
- آیا به دنیال دریافت کلی ترافیک بیشتر هستیم؟
- آیا هدف آگاهسازی بیشتر افراد از برند خودمون و نمایش خودمون به بازدیدکنندگان بیشتر است؟
- یا به دنبال معرفی خدمات و محصولات خاص یا کلی موجود در سبد خریدمون هستیم؟
ارائه پاسخ مشخص برای هر یک از پرسشهایی که در بالا مطرح شدن، تعیینکننده بازده بهتر و مفیدتر هدف کمپین تبلیغاتیمون خواهد بود. در ادامه با معرفی شاخص کلیدی عملکرد همراه خواهیم بود، عاملی که ما رو در بهینهسازی عملکرد خودمون نسبت به انجام هر چه بهتر تبلیغات یاری میکنه.
تعیین شاخص کلیدی عملکرد KPI برای انواع کمپین های ادوردز ________________________________________________________________
تعیین هدف از اجرای تبلیغات امری حیاتی و بسیار تاثیرگذارِ چرا که تا پیش از داشتن هدف مشخص تنها سر درگمی و سرگرم شدن با اطلاعات نموداری demographic data و هدر رفتن وقت، انرژی و بودجه از جمله مواردی هستند که انتظار کسب و کار یا فرد تبلیغکننده رو میکشه. هدف ما در تبلیغاتی که به انجام میرسونیم به واسطهی مولفههایی تعیین میشه که با عناوینی چون هدف، انگیزش، تلاش برای دستیابی و شاخصهای کلیدی عملکرد KPI شناخته میشن.
در نتیجه پس از تعیین هدف کمپین، به بررسی عامل انگیزشی مشتری خواهیم پرداخت. پس از تعیین عامل انگیزش برای خرید مشتری، تلاش مشتری برای خرید رو در قالب سفر مشتری به تصویر در خواهیم آورد و در نهایت با تعیین هدف برای شاخص کلیدی عملکردمون، قلهی متناسب با کمپین تبلیغاتیمون رو تعیین میکنیم تا با بازده تبلیغاتمون اون رو فتح کنیم.
برای اطلاعات بیشتر پیرامون سفر مشتری، مطالعهی عنوان پرسونا و رضایت مشتری رو به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.
پیشنیاز عمومی جهت تعیین شاخص کلیدی عملکرد KPI در کمپین های ادوردز ________________________________________________________________
- ابتدا مشخص میکنیم کمپین مورد نظرمون رو به منظور ایجاد چه تاثیری در کسب و کارمون ایجاد کردیم.
- سپس به عامل انگیزش مشتری نسبت به جستجوی کلمه کلیدی موردنظر برای دستیابی به تبلیغ خودتون میپردازیم.
آیا مشتری به دنبال دونستن مطلبی خاصِ، انتظار دسترسی به چیز خاصی رو میکشه؟
آیا میخواد اطلاعات بیشتری در ارتباط با فرآیند یا روند خاصی مرتبط با کار و تبلیغ ما به دست بیاره؟
یا آیا میخواد محصول یا خدمات خاصی رو خریداری کنه که ما ارائه کننده اون هستیم؟ - راههای دسترسی مشتری به ما و محل عرضه محصولات و خدماتمون رو مورد ارزیابی قرار میدیم.
- در نهایت با تعیین هدفی برای شاخص کلیدی عملکرد KPI، نقطهی آغاز رو پیش از اجرای تبلیغات در نظر میگیریم و ارزیابی رو از بدو اجرای اولین تبلیغاتمون شروع میکنیم.
به منظور دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون شناخت ساختار و تعیین هدف شاخص کلیدی عملکرد KPI، مطالعهی عنوان بررسی شاخص کلیدی عملکرد و اهمیت آن در تبلیغات گوگل ادوردز رو به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.
مطالعات گستردهتر پیرامون تبلیغات گوگل ادوردز: ________________________________________________________________
موارد ارائه شده در عنوانِ دانستنیهای کمپین استاندارد گوگل ادوردز، تنها مواردی دست چین شده از کلیهی مولفههای ساختاری و شبهساختاری در تبلیغات گوگل ادوردز هستند. لذا لطفا به منظور مطالعه دقیقتر ساختار گوگل ادوردز، مطالعهی عناوین زیر رو به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم:
- آشنایی با ساختار تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز
- مطالعه پیرامون ارزیابی کلمات کلیدی و ابزار مورد استفاده در آن
- آشنایی اولیه با ساخت وطراحی ادگروپ و کلمات کلیدی
- معرفی موردی ومزایای استفاده از افزونههای تبلیغات گوگل ادوردز
- اد رنک و نقش اون در تبلیغات گوگل ادوردز
- آموزش مدیریت کمپین استاندارد گوگل ادوردز
لطفا در صورت رضایت از عنوان دانستنیهای کمپین استاندارد گوگل ادوردز، با به اشتراک گذاشتن محتوای بلاگ ادزیرو از ما حمایت کنید.
منبع: وبلاگ ادزیرو، Google Support
خیلی عالی بود ممنون